Jump to content

Recommended Posts

Posted
Den første bilen var grommest, er vel flere som kjenner igjen den vel...?

 

gamle aaserud-500'n vel?

 

morro å se hvordan det var i "gamledager" :D

Cosworth!

Posted
gamle aaserud-500'n vel?

 

morro å se hvordan det var i "gamledager" :D

Fulltreffer :) Tilhører Gr.A rs500 her på forumet nå.

Posted

åssen får man sånn lyd som det var i den første bilen ??? e vill å ha sånn :P

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Posted
åssen får man sånn lyd som det var i den første bilen ??? e vill å ha sånn :P

Kommer an på hva slags lyd du mener da. Med restriktor, høyt ladetrykk og dogbox så er du nok langt på vei.

Posted
Kommer an på hva slags lyd du mener da. Med restriktor, høyt ladetrykk og dogbox så er du nok langt på vei.

plystre lyden :P er lei av den vanlige lyden av dumpventilen :P

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Posted
Da er det nok ladetrykk, ingen dumpventil og stort luftfilter som gjelder. En restriktor vil gjøre lyden skarpere

ok da vet e d, hva er en restriktor? kanskje ett dump spørsmål

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Posted

En innsnerving før luftinntaket på turbo.

Ligger litt i navnet, er en restriksjon.

Brukt i rally og andre motorsport sammenhenger for å begrense hk-uttaket etc.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
En innsnerving før luftinntaket på turbo.

Ligger litt i navnet, er en restriksjon.

Brukt i rally og andre motorsport sammenhenger for å begrense hk-uttaket etc.

 

okay ;)

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Posted
hehe ser det, forstår nå åssen det fungerer nå :P

Og hvis du lurte, disse fester man på innsuget til turboen, mellom luftfilter og turboinnsug for å begrense luftmengden motoren får inn, ergo også begrense effekten

Posted
Og hvis du lurte, disse fester man på innsuget til turboen, mellom luftfilter og turboinnsug for å begrense luftmengden motoren får inn, ergo også begrense effekten

jajaja :P forsto d ;)

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Guest Gr.A rs500
Posted
gamle aaserud-500'n vel?

 

morro å se hvordan det var i "gamledager" :D

 

 

Du skulle sett den nå, hehe.

Posted
hmmmm lurer på hvem som kjørte den røde mk 2 jeg?? :D
gamle bilen til kh turbo. var sinnsykt strøken ;-).er vel kjetil sjøl som ratter tar jeg ikke mye feil (ellers får jeg vel høre det.....)

sierra cosworth 4x4 prosjekt

audi rs2

ford escort mk2 prosjekt

vw caddy som bruksbil

Posted
gamle bilen til kh turbo. var sinnsykt strøken ;-).er vel kjetil sjøl som ratter tar jeg ikke mye feil (ellers får jeg vel høre det.....)

 

er du sikker på attdet var bilen hans

 

 

ble en del u sikker jeg nå

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Posted

Å HERREGUD !!!! Snakk om adrenalin kick !!!!

 

Sjekk 3.26 minutt ut i videoen, der kommer en blå Audi RS2: sjekk den gull Granadaen som ligger foran og som blir forbikjørt på strekka !!!

 

GJETT EN GANG !!!!! HVEM DET ER ?????? På sin første gang på Gatebil ???

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...