cossi91 Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Kommer bare smell, har skifta fordeler, heilt nye plugger, fordeler lokk, heilt nye pluggledninger osv, den får bensin, da pluggene blir kliss bløte, men smeller bare i eksosen, har prøvd å vridd alle veien på fordeler osv, skifta litt duppe ditter på innsuget, blir gaal snart ! Noen tips, kan noen komme med en skikkelig god forklaring på hvordan jeg stiller tenninga inn på nytt vis jeg tar ut alt av plugger,ledninger,fordeler osv ? Jeg gjør slik; Vrir rundt på motoren til stempelet nærmest radiatoren er på topp, da er streken på motoren mitt på tenningsmerkene på reim hjulet, og inni fordeleren, der tapper peker mot da, det er der den skal tenne, dvs syl 1? og da blir det slik 1-3-4-2 ? Har og prøvd å snu den 180 ganger, uten hjelp. Og pluggledningene på fordelern skal stå 1-3-4-2, ikke 1-2-3-4 ? hilsen kim som snart har klødd seg i hodet lenge nå!! 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kindher Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Har du sjekka at det er komprisjon i motoren din da? 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 Jepp har ikke målt, men motoren skulle være i god stand i følge han jeg kjøpte den av, en bilopphugger så tror han er seriøs.. Men den er myye tyngre å dra rundt en forrige motoren min, og den var det gåene stempel ringer på.. Så skal være i god stand denne.. 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 så lenge det smeller høres det ut som feiltenning.still motoren på tenningsmerkene, sjekk at kam og veiv står på merkene.ta av fordelerlokket og se hvor rotoren er. der den peker er sylinder 1. rotor går med klokken.kan hende du må løsne og vri på fordeler mens du prøver å starte den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 Vridd fram å tilbake, fikk svev til slutt Skal til å stille litt med lampe nå, skal merkene mot bakken, eller merkene oppover, blir blir for å etter tenning ? 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Det var bra den skal blinke på merkene som er til høyre for Ø.D. du skal ha FORTENNING... ellers smeller det litt i potten. mener den motoren skal ha mellom 8 og 12 grader fortenning, så 10 er bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 Ok, men den fusker å har ikke moment, men nå tok jeg ut plugg nr 1 å dro stempel til topp, slik att merkene osv stemmer, og da følgte jeg ledninga til fordeler, og skrudde opp den, å da står den så den skal tenne på ledninga på sida?! så rekkefølga blir feil enda, sviver på 3 kan jeg tenke meg, blir gaal ! Har nå pelt av alt igjen å begynner på nytt så fort motet er tilbake, hvordan skal fordeleren puttes nedi, står det noen hakk, på motoren eller fordeleren ?! grå høy type, motocraft Ledningsnett og fordeler er fra 86 is, med grå motorcraft fordeler, og motoren er 90ohc med rød liten fordeler orginalt, men det har vell ikke noe å si ? 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Hvis du ikke har moment kan det være at kammen står 180 grader feil. Hadde den feilen på min is-turbo etter toppakningsbytte. Satte ikke alt på merkene før jeg tok av toppen, så da blei det litt kluss før jeg fant ut feilen Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 Ingen ting er skrudd eller fikla på. bare tatt ut motor fra delebil! så tror ikke det 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 når alt er stillt på Ø.D så skal rotor peke på den som skal tenne, dette er da syl1. så blir den uansett hvordan du snur og ender på det, 1-3-4-2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 Okei, så med andre ord så kan jeg bare putte den nedi, så vri motoren til Ø.D så der den peker er syl nr1? 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 jess. var det eg gjorde når eg byttet motor skaff deg tenningslampe om du ikke har Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 har lampe, teste ut mere i morra, begynner å bli rimelig lei nå :| 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 ja er ikke noe gøy når man prøver og prøver, så går det ikke men dette fikser du i morgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 jepp satse på det, håper jeg får det til, dritt når det ikke funker!! 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted February 3, 2009 Author Share Posted February 3, 2009 Jeg bruker innsuget fra 90 modellen,det har vell ikke noe å si ? Kan hjernen være gåen,? er nok bare tenninga som står feil men. Bruker og potta til turbo motoren, 2,5 toms som går ut i sidepipe, bråker noe heilt ******, får nok ikke riktig mottrykk i eksos, men det har vell ikke så mye å si på 4takter ? Bruker og powerfilter, 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Jeg bruker innsuget fra 90 modellen,det har vell ikke noe å si ? Kan hjernen være gåen,? er nok bare tenninga som står feil men. Bruker og potta til turbo motoren, 2,5 toms som går ut i sidepipe, bråker noe heilt ******, får nok ikke riktig mottrykk i eksos, men det har vell ikke så mye å si på 4takter ? Bruker og powerfilter, tror du kan bruke innsuget fra 90 modellen. visst sensorene er like. Hjernen kan jo være gåen.. har du en annen å teste med? eksosen du har burde IKKE ha noe innvirkning på at det ikke skal svive fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted February 3, 2009 Author Share Posted February 3, 2009 Har andre hjerner men di er heilt daue på mitt ledningsnett, di er fra 87, og 90 is. å mitt el nett er is86! 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted February 4, 2009 Author Share Posted February 4, 2009 Bare dunker å smeller uanfaensett hva jeg gjør med tenninga, men skrudde av innsuget å titta, så ser jeg dyse nr 3 er helt sota, men di andre er fine å grønne, kan den være dævv ? skifte innsug i morra! 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted February 5, 2009 Author Share Posted February 5, 2009 ?? Bare dunker å smeller uanfaensett hva jeg gjør med tenninga, men skrudde av innsuget å titta, så ser jeg dyse nr 3 er helt sota, men di andre er fine å grønne, kan den være dævv ? 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Skal starte på 3 uansett om den er død. Men kan være det er noe i hjernen din som gjør at den ikke spruter(no pun intended) Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted February 5, 2009 Author Share Posted February 5, 2009 Den starter heilt fint, men bilen går bare på 3 sylindere! den tenner heilt fint på alle plugene, klar å blå gnist, nye plugger, å ledninger, lokk å osv, tenninga er akkurat slik den skal være! 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Ok da er jeg med. Beklager svarte litt raskt der. Prøv å bytt ut dysa som ikke virker med en av de som virker, flytter problemet seg er dysa defekt, er fortsatt samme dyse død ligger det ett annet sted. Greit å ta en helt basic feilsøking så slipper man kanskje mye penger og tid ut vinduet(prater av egen erfaring da jeg bytta toppakning når en vannslange hadde ryki) Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi91 Posted February 5, 2009 Author Share Posted February 5, 2009 Holder på å sette på ett helt annet innsug nå, som skal virke! Bare jeg føler jeg har prøvd alt som skal få den til å fungere, tenning, kondes fjerner, moduler, lmm osv, uten om å skifte innsug/dyse, se om dette hjelper noe Hva gjør dere med veivhus ventilasjonen ? på mitt gamle innsug er det slange ned i den, men er plombert på den nye motor, hva gjør jeg nå da? 1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS MotorGuardsystems.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 legg den i en flaske.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now