OleHenrik90 Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 (edited) Noen som vet om lesestoff om denne motoren? 2Liter IS motor.Lurer blandt annet på litt hvilken blokk dette er? og hvilken kasse som passer på den?. Er det en type9 kasse eller en MT75? Hvis noen har noen bøker, linker og anbefalle så si gjerne ifra Edited February 11, 2009 by OleHenrik90 Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com
aulin Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 How to build and powertune Ford pinto engines:http://www.amazon.co.uk/Build-Power-Pinto-...9820&sr=8-1 Ford Pinto Engine:http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Pinto_engine List of Ford transmissions:http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ford_transmissions
rubenl Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 http://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm
OleHenrik90 Posted February 2, 2009 Author Posted February 2, 2009 Har sett noen karer som har tatt ut nesten 200 av pinton. hvordan gjør de detta? Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com
aulin Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 Kam, grenrør, dobble gassere... eller så slenger de på en turbo
Furre Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 Kjenner en som tok ut 200gamp av en suge pinto. Har ikke specs men her er vel massiv porting og større ventiler nøkkelord:) Mener han hadde formet innsugsporten ved og legge "epoxy metall" i bunnen av porten og få den formet litt mer nedover. 88 Sierra cosworth 2-wd
OleHenrik90 Posted February 2, 2009 Author Posted February 2, 2009 Kjenner en som tok ut 200gamp av en suge pinto. Har ikke specs men her er vel massiv porting og større ventiler nøkkelord:) Mener han hadde formet innsugsporten ved og legge "epoxy metall" i bunnen av porten og få den formet litt mer nedover. Prøve å finne mer specs? Høres megent intressant ut Så en flowbenk test hadde ikke vært dumt? Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com
Knutte Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 (edited) Er en her inne (BM-Racing) som har tatt ut over 350 hester ut av en slik motor med orginal innmat Edit: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=45978&hl= Edited February 2, 2009 by Knutte - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
OleHenrik90 Posted February 2, 2009 Author Posted February 2, 2009 Sniker meg innom her! Noen som vet hvor store dyser som originalt sitter på IS motoren? og hvor store man trenger hvis målet er ca 200-220 HK? =) Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com
po0key Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 jeg veit min far og en kompis av han klarte og få 230hk ut av pinto sugemotor der høvla de blokka ikke toppen portet masse mye større ventiler og en kam på 298grader hvis jeg ikke husker feildoble fjører og 2 48webbere
Knutte Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 jeg veit min far og en kompis av han klarte og få 230hk ut av pinto sugemotor der høvla de blokka ikke toppen portet masse mye større ventiler og en kam på 298grader hvis jeg ikke husker feildoble fjører og 2 48webbere Og that's it? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
po0key Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 ja som jeg mener og huske var de ikke mere de gjore men veit jo ikke helt sikkert kan høre med han i morgen og ja selvsagt grenrør 4-2-1
Furre Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 jeg veit min far og en kompis av han klarte og få 230hk ut av pinto sugemotor der høvla de blokka ikke toppen portet masse mye større ventiler og en kam på 298grader hvis jeg ikke husker feildoble fjører og 2 48webbere 230hk i en suge pinto høres sinnsykt mye ut, var det enda 2l? På vanlig 98fuel? 88 Sierra cosworth 2-wd
OleHenrik90 Posted February 3, 2009 Author Posted February 3, 2009 noen som har peiling på datasprut(?) som passer til ca 200-220 hk? Trenger man datasprut da? vel. tips om hva man trenger for IST prosjekt med ca 220hk med turbo Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com
Kverna Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 noen som har peiling på datasprut(?) som passer til ca 200-220 hk? Trenger man datasprut da? vel. tips om hva man trenger for IST prosjekt med ca 220hk med turbo Min bremsa 218hk med standard dyser og innsprut, eneste ekstra er Haltech F5 med en 350ccm dyse på innsuget. Ellers ville jeg absolutt gått for datasprut, det hjelper noe ****** Min fotoblogg
ford-racing Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 titt titt.http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=47213 "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Kverna Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 titt titt.http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=47213 Får reklamere litt jeg også da, http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=42718&hl= Min fotoblogg
OleHenrik90 Posted February 3, 2009 Author Posted February 3, 2009 så det er forskjell på datasprut og de haltech greiene? det var noe sånn som haltech jeg tenkte på Ligger de på ca 3000-5000? og hva gjør de egentlig? Trenger man det hvis man skal ha ca 220+ hk? Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com
Kverna Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 så det er forskjell på datasprut og de haltech greiene? det var noe sånn som haltech jeg tenkte på Ligger de på ca 3000-5000? og hva gjør de egentlig? Trenger man det hvis man skal ha ca 220+ hk? Datasprut er en elektronisk hjerne som styrer bensin og/eller tenning for motoren, haltech f5 er ett tilleggssprut som bestemmer når en eller flere dyser skal starte(kommer ann på hvilket turbotrykk du setter den på). Haltech'en marius/ford-racing selger er av typen datasprut, og ligger fra 3000(billig) til 25000+(dyrt). Man TRENGER det ikke, men det er anbefalt for sikkerhet og ytelse Min fotoblogg
OleHenrik90 Posted February 3, 2009 Author Posted February 3, 2009 (edited) Nå ble det veldig mye Men rett meg hvis jeg har feil! Hvis jeg skal montere turbo på en IS med mål på ca 200-250hk... trenger jeg følgende: *Større dyser (s2 dyser + ?)*Turbo av type? + liten IC*Haltech f5?*Noe mer som man må kjøpe? Handleliste blir godt modtatt:D Edited February 3, 2009 by OleHenrik90 Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com
Kverna Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Dyser: S2/orginale is-dyserTurbo: T25(ssab900?) T3(cosworth bla)Haltech F5: Hvis du skal ha orginale is-dyserIntercooler: Fra cosworth feks.Grenrør selvsagt Bruker du S2 dyser trenger du ikke Haltechen, men den vil gå veldig fett uten ladetrykk med de dysene, hvis du ikke gjør som combatkit forklarte i en av de klistra trådene(ang borre hull i lokket).Istedet for haltechen til ca 1500kr kan du bruke trykkvakter fra saab900 til ekstradysen(e) Min fotoblogg
OleHenrik90 Posted February 3, 2009 Author Posted February 3, 2009 Dyser: S2/orginale is-dyserTurbo: T25(ssab900?) T3(cosworth bla)Haltech F5: Hvis du skal ha orginale is-dyserIntercooler: Fra cosworth feks.Grenrør selvsagt Bruker du S2 dyser trenger du ikke Haltechen, men den vil gå veldig fett uten ladetrykk med de dysene, hvis du ikke gjør som combatkit forklarte i en av de klistra trådene(ang borre hull i lokket).Istedet for haltechen til ca 1500kr kan du bruke trykkvakter fra saab900 til ekstradysen(e) Vil det være nok med originale dyser hvis jeg skal ha 200-250HK a?Vil haltech og org dyser være en bra combo med en t3 cossie turbo? cossie turbo = hk? Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com
Kverna Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Nei, derfor er det: S2 dyserEllerorginale dyser med haltech F5 med en cosworth-dyse feks Min fotoblogg
OleHenrik90 Posted February 3, 2009 Author Posted February 3, 2009 Nei, derfor er det: S2 dyserEllerorginale dyser med haltech F5 med en cosworth-dyse feks Jeg begynner å tro jeg er dum Mente du nå at jeg skulle ha 3 org dyser og 1 cossie dyse og haltech F5? Når det gjelder montering av s2 dyser så skal jeg lese den klistra saken nå =) Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now