OleHenrik90 Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Lurte på ett par ting:1. Hvor mye går en ohc motor for? (standard)2. Hvilken ohc motor er best egnet for turbokonvertering? Mvh Ole H Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 ohc motor går for alt fra gratis til 1500krAlle motorene går ann å bruke, både gasser og is. Is har visst bedre topp, så ikke dumt å starte med den uansett hva du skal bygge Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted January 31, 2009 Author Share Posted January 31, 2009 ohc motor går for alt fra gratis til 1500krAlle motorene går ann å bruke, både gasser og is. Is har visst bedre topp, så ikke dumt å starte med den uansett hva du skal bygge Passer en ohc inn i en dohc 1993 sierra? Er en is vanskelig å få tak i? Er is med injection? Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Passer en ohc inn i en dohc 1993 sierra? Er en is vanskelig å få tak i? Er is med injection? Passer på motorfestene. Is begynner å bli litt lengre mellom, men er ikke noe problem å få tak i. Is er injection sport ja Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 (edited) Tror det er en tråd klistret her på forumet om hvordan du turbokonverterer en ohc, kansje du kan få noen tips her? Edit: Fant trådene.. http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=17168 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=35021 Edited January 31, 2009 by Furre 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 motoren passer, men du vil møte motstand på ledningsnettet til motoren, da det ikke er like kontakter i skjøtene.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted January 31, 2009 Author Share Posted January 31, 2009 motoren passer, men du vil møte motstand på ledningsnettet til motoren, da det ikke er like kontakter i skjøtene.. men det går ann å ordne? =) takk for alle svar Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 jada, bare å klippe og lime litt, evt bytte ALT elnett... ikke noe stort problem, men har man koplingsskjema så går det greit Link to comment Share on other sites More sharing options...
mk-1 Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 har bygd om noen gasser ohc"er til is,, har da lett opp scorpio 2,0 i. Da denne har separat ledningsnett til motorstyringen. og motoren er den samme som i sierra 2,0 is.Så hvis du har planer om å bytte ut dohc til ohc med innsprut er det jo en mulighet å prøve den veien. Men å bytte hele nettet er jo også en mulighet, ( er mere fysisk arbeid men du slipper å klø deg så mye i huet ).noe av det du kan få problemer med er vel hvis du kobler is nettet inn på dohc nettet (hvordan vil hjernen på dohc oppføre seg, vil vel mangle noen signaler slik som kamføler.. eller kjøre med to hjerner, la dohc nettet være bare legge vekk kontakten til motoren og koble separat is styring. Edit"" dette er bare noen tanker." Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 og jeg byttet elnett i min sierra 2.0i, seperat der å men det har noe med tilkoplingene, da 93 modell dohc har stikkene til elnettet ved batteriet, og da 3 stikk, mens ohc har stikkene bak hanskerommet og 2 stikk. du kan nok bare drite langt i å få start med dohc nett på en ohc mangler litt ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted January 31, 2009 Author Share Posted January 31, 2009 og jeg byttet elnett i min sierra 2.0i, seperat der å men det har noe med tilkoplingene, da 93 modell dohc har stikkene til elnettet ved batteriet, og da 3 stikk, mens ohc har stikkene bak hanskerommet og 2 stikk. du kan nok bare drite langt i å få start med dohc nett på en ohc mangler litt ja Får man tak i komplett is motor med komplett elnett a? Sånn at det liksom er bare å røske ut alt som er inni der og døtte neddi det nye? Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 tja, en hel bil så er jo du der Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted January 31, 2009 Author Share Posted January 31, 2009 tja, en hel bil så er jo du der vel, leter etter ett prosjekt å surre med i sommer Er ett ist prosjekt noe å satse på? =) Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 det er noe å satse på, kan kjøpe mitt bruksbilen min, trenger lett pleie. kan bli din Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted January 31, 2009 Author Share Posted January 31, 2009 det er noe å satse på, kan kjøpe mitt bruksbilen min, trenger lett pleie. kan bli din Sliter allerede med økkonomien, men mååå ha noe å drive med så feriepenger osv går nok med til prosjekt motor Kanskje det blir en anna bil senere ettersom den jeg har nå er litt rusten! Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 Når det gjelder registrering og godkjenning av en IST motor i en 1992 Ford Sierra tidligere 2.0 CLX, hvordan går dette? Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts