THE WOLF Posted January 30, 2009 Posted January 30, 2009 (edited) Jeg har hatt problem med vann i olja(grå olje),så jeg tok av toppen og sendte den til trykktesting. Fikk den igjen i dag og han sa at to av frostpluggene i toppen begynte og lekke ved 10 bar. Men dette er frostpluggene som sitter på eksos siden,mellom eksosutgang 2-3 og 3-4. Han fortsatte trykket,men er ikke lekkasje noen andre steder. Jeg kan ikke skjønne dette er grunnen til vann i olja,de frostpluggene er jo mellom eksosutgangene på TOPPEN. Skal jeg satse på og bytte blokk istedet. blir vel aldri over 10 bar i kjølesystemet,så toppen er vel eliminert. Olja blei grå på en liten strekning som drammen -Asker bare,maks 5 mil. Fint med noen kommentarer om hva dere tror. Og er det noen som har byttet disse pluggene?? Edited February 1, 2009 by THE WOLF Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
Kverna Posted January 30, 2009 Posted January 30, 2009 Du har vel hatt problemer med frostpluggen før du, at de spratt ut ved pådrag ? Min fotoblogg
Martins86 Posted January 30, 2009 Posted January 30, 2009 fra THE WOLF: det var frostpluggene i blokka.. så det må være for mye trykk ett sted.. -06' VW Touran TDI (firmabil)-92´ Sierra 2.0 DOHC -86' BMW 320i Coupe-95' Mondeo 24v Stv.-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan-03' Mondeo 1.8 Trend -88' Volvo 740 gl
HUSNES MOTORSPORT Posted January 30, 2009 Posted January 30, 2009 fra THE WOLF: det var frostpluggene i blokka.. så det må være for mye trykk ett sted..205 blokk?? sprekt i sylinder tipper eg...
THE WOLF Posted January 30, 2009 Author Posted January 30, 2009 stemmer det er 205 blokk ja. Ser ikke noe fra toppen,men har ikke tatt ut blokka enda,så jeg får se hvordan det ser ut fra undersiden og når stemplene er ute. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
MK2 COSWORTH Posted January 30, 2009 Posted January 30, 2009 Hadde samme problem,sprekt blokk..205 Escort MK2 Cosworth 1977Taunus GT Cosworth 1974
HUSNES MOTORSPORT Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 stemmer det er 205 blokk ja. Ser ikke noe fra toppen,men har ikke tatt ut blokka enda,så jeg får se hvordan det ser ut fra undersiden og når stemplene er ute.du ser nok ikkje sprekken .....pleier og sprekke sylinder 4
bige Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 få satt in løse foringer - de holder i masser -og skjer det noe er det bare og bytte en foring
THE WOLF Posted January 31, 2009 Author Posted January 31, 2009 Jeg får se hva jeg gjør,har en 205 blokk liggende,så kan jo bare bytte over uansett. Må bare få arbeidslyst først. Den står hele vinteren uansett,ikke noe vinterbil.Men hva tror folket om de frostpluggene i toppen,er det vits i og bytte dem??? Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
THE WOLF Posted January 31, 2009 Author Posted January 31, 2009 en frostplugg er vel enten eller Aldri hørt om noen som har byttet det i toppen,hvor får man tak i det?? Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
Ronny Posted February 1, 2009 Posted February 1, 2009 få satt in løse foringer - de holder i masser -og skjer det noe er det bare og bytte en foring Hvor kjøper man disse? og pris på de, samt på montering?.. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
hår ball Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 Hvor kjøper man disse? og pris på de, samt på montering?.. hær står det en del http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...inger&st=20
OleK Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 hvis den begynte å lekke på 10 BAR (!!) så ser jeg virkelig ikke problemet. lokket på ekspansjonstanken åpner seg jo som regel ved 1-1.3 bar et sted. så hvis du har 10 bar i kjølesystemet ditt så tror jeg du har større problemer enn frostplugger..... Cosworth!
THE WOLF Posted February 2, 2009 Author Posted February 2, 2009 hvis den begynte å lekke på 10 BAR (!!) så ser jeg virkelig ikke problemet. lokket på ekspansjonstanken åpner seg jo som regel ved 1-1.3 bar et sted. så hvis du har 10 bar i kjølesystemet ditt så tror jeg du har større problemer enn frostplugger..... TAKk,det var svaret jeg trengte. Da bytter jeg blokk Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt"
Furre Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Bare innsnevringa som termostaten lager, gjør at du har et høyere trykk inne i blokka en resten av kjølesystemet. Det er laga sånn fordi det fort kan bli over 100grader rundt sylinder og topp, husker ikke hvike trykk som var vanlige, men igjen mener bestemt det var en del mer en 1-1.3bar... 88 Sierra cosworth 2-wd
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now