kh turbo Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 (edited) Har kjøpt meg ny bruksbil, en mondeo stasjonsvogn 2002 mod med betegnelse tddi.Denne går utolig dårlig er oppgitt til 116hk og 280 nm, men disse kan da umulig være der?!?!?!Bilen går fint, men mangler helt diesel draget(går som en 50 hk bensin), ikke noe seig drag i det hele tatt, må gire ned i bakkene for å ikke miste fart. Dette kan da ikke være tilfelle? eller går de så dårlig? evt noen som har vært borti samme "problem"(tenkte å dra bilhenger med den, men det kan jeg glemme sånn det er nå) Har tenkt på lmm, diesel filter, sprekt turbo slange(hører ikke noe lyd), tett luft filter eller cat? noen erfaringer?? Ikke rørt en skrue enda(da jeg må bytte clutch først) åpen for innspill Mvh. Kjetil ford elskeren Edited January 28, 2009 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
bige Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 kost på deg en tilme hos legen (ford) og få diagnosen ..... i lengden sparer du på det
fiesta_xr2i Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 luft filter , var det på min iallefall 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
RstS2 Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 (edited) Er EGR ventilen blendet? denne skaper mye sot og møkk i innsug og div. Edited January 28, 2009 by RstS2
kh turbo Posted January 28, 2009 Author Posted January 28, 2009 (edited) Skal titte på luftfilteret i morgen... gjorde virkelig dette så mye utslag på effekt?(ryker vel svart da??? det gjør ikke denne, derfor jeg lurte litt på lmm)Skal også banke ut innholdet i katen.. har tilgang på diagnose utstyr, så det skal på i løpet av helgen. Tenkte kutte ut egr(reingjøre) får man kjøpt plate til dette på ford? eller så er de vel bare å lage seg noe av noe blekk;) Men skal den gå så dårlig? har en tdci 115 hk hjemme, og de to er natt og dag og kjøre mtp. dreimoment...Skal tddi gå greit den og(om den er i form)??? Takk for alle innspill:) Edited January 28, 2009 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Kenneth Posted January 29, 2009 Posted January 29, 2009 (edited) Sjekk om den blåser ladetrykket rett ut ("falskluft"). EGR rør, sjekk hvor som helst rundt innsug og trykkslanger. På mitt turboesel var det EGR røret som hadde gått av ved innsuget og blåste ladetrykket rett ut. Hørte det ikke. Gikk som ei bøtte med møkk og sotla alt som kom bak meg i oppoverbakker. Ligna mer på traktorpulling når du så svartrøyken sto ut bak og ingen fart framover. Fjærna EGR og fikk det tett. Nå graver den på framlabba sine igjen Edit: Riktig nok ikke en Ford jeg har, men kan være noe alà samme problem Edited January 29, 2009 by Kenneth
fiesta_xr2i Posted January 29, 2009 Posted January 29, 2009 (edited) min drar greit opp til 180 da ...... hadde heller ikke no prob med bilhenger med cosworth'n oppå ....................... ( ikke 180 med den bak da ) Edited January 29, 2009 by fiesta_xr2i 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Tore_TJ Posted January 29, 2009 Posted January 29, 2009 Skal titte på luftfilteret i morgen... gjorde virkelig dette så mye utslag på effekt?(ryker vel svart da??? det gjør ikke denne, derfor jeg lurte litt på lmm)Skal også banke ut innholdet i katen.. har tilgang på diagnose utstyr, så det skal på i løpet av helgen. Tenkte kutte ut egr(reingjøre) får man kjøpt plate til dette på ford? eller så er de vel bare å lage seg noe av noe blekk;) Men skal den gå så dårlig? har en tdci 115 hk hjemme, og de to er natt og dag og kjøre mtp. dreimoment...Skal tddi gå greit den og(om den er i form)??? Takk for alle innspill:) tdci og tddi skal gå omtrent likt. noen mener tddi faktisk er bedre..
grcossie Posted January 29, 2009 Posted January 29, 2009 (edited) Skal titte på luftfilteret i morgen... gjorde virkelig dette så mye utslag på effekt?(ryker vel svart da??? det gjør ikke denne, derfor jeg lurte litt på lmm)Skal også banke ut innholdet i katen.. har tilgang på diagnose utstyr, så det skal på i løpet av helgen. Tenkte kutte ut egr(reingjøre) får man kjøpt plate til dette på ford? eller så er de vel bare å lage seg noe av noe blekk;) Men skal den gå så dårlig? har en tdci 115 hk hjemme, og de to er natt og dag og kjøre mtp. dreimoment...Skal tddi gå greit den og(om den er i form)??? Takk for alle innspill:) Plata klipper du ut av rustfritt, (har sett motor havari pga vanlig stål har blitt brukt, rustet og komt inn i motor) ikke noe du får kjøpt ferdig Edited January 29, 2009 by grcossie
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now