Jump to content

Hva sier dere til pintomotor med 443hk og 474nm i motor, 409,9hk på hjulene ?


Recommended Posts

Posted

har potensiale den pinto'n der ja ........

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
Rått! så den kjører Trykket fra kompressor og rett inn i innsuget på turbo? dette vil jo gjøre at turboen også spooler kjappere?

 

Det stemmer :)

 

Han har ny spec liggende til årets bil, kan bare gå en vei dette :D

Posted
Det stemmer :)

 

Han har ny spec liggende til årets bil, kan bare gå en vei dette :D

 

 

hei vet dere spec på motor ell??

 

ladetrykk? :D

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Posted

men hvis kompressoren blåser inn foran turboen der, rett ved luftfilteret så vil vel noe av trykket fra den forsvinne ut luftfilteret trur jeg.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Posted
men hvis kompressoren blåser inn foran turboen der, rett ved luftfilteret så vil vel noe av trykket fra den forsvinne ut luftfilteret trur jeg.

Se igjen på fimen så ser du hvem vei pila peker..! Det er nok luft til kompssoren.. Så jeg ser ikke helt for meg hvordan den kompessoren skal kunne "blåse" inn i turbo'n..?

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Posted (edited)
Se igjen på fimen så ser du hvem vei pila peker..! Det er nok luft til kompssoren.. Så jeg ser ikke helt for meg hvordan den kompessoren skal kunne "blåse" inn i turbo'n..?

 

Pila er vell mer for å vise at "her er det en kompressor".

Skjønner ikke helt hvordan dette fungerer skikkelig, kan umulig få dette til å fungere like mye som den oransje Mantaen med Volvo-motor. Han bruker ventiler for å styre dette.

Edited by k_drey

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Posted
Ærlig talt det der virka litt mysko. Å ikke ville han fortelle noe heller. Skeptisk ...... <_<

 

Enig.. Har lest fort igjennom tråden han har, skjønner ikke helt hvorfor han har laget en tråd når han hennviser til å kommer på "besøk" for å få forklart hvordan ting virker.

Vedder fint at det oppsettet han har ikke fungerer 100% som det skal. Hadde han hatt innløp fra kompressor og turbo til innsuget med ventiler som slipper ut trykket fra kompressoren når turboen skal overta + slipper ut trykket fra turbo til den skal overta (eller noe slikt).

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Posted
Se igjen på fimen så ser du hvem vei pila peker..! Det er nok luft til kompssoren.. Så jeg ser ikke helt for meg hvordan den kompessoren skal kunne "blåse" inn i turbo'n..?

 

hvis du ser på røret fra kompressoren så bøyer det seg mot turboen. hvis det hadde vært luft til kompressoren ville han vel ikke latt det gå i en usving på den måten. det hadde hvertfall ikke jeg gjort. den villle jo også da suge luft vekk fra turboen noe som også ville hatt en negativ effekt.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Posted
Ja, er noe sånt Hillmarsson har på Mantaen som åsså har kompressor å turbo. Å den funker som snus.

 

Dette virka rett å slett litt usannsynlig.

 

Den jeg tenkte på, han har vell forsket en del for å få det til å funke på Mantaen.

For all del, fint at folk prøver, men dette trenger man ikke mye kunnskap for å skjønne ikke er optimalt, systemet på pintoen.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Posted

Denne sesongens oppsett:

Garett gt40 turbo..

Eaton m45 kompressor..

Nira styrsystem..

890cc spridare..

M5 spjällhus..

MSD tädspolar..

BMW M3 växellåda om svetsad med cosworth sprängkåpa..

 

Han kjørte på over 2.1Bar ladetrykk denne sesongen

Her er bremsepapirene

Ford_Escort_Turbokompressor.jpg

 

Neste sesong:

Blir ny turbo en PT76

Ny kompressor Eaton m112

Posted

syns det så ut som den gikk skikkelig ræva jeg. den burninga der greier jeg med taunusen min :D

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Posted

Det store spørsmålet er : hva trykk kjører han med kompressoren? og hvorfor trykke det gjennom turboen?

 

og det største spørsmålet er. sitter det en enhveisventil ved luftfilteret til turboen, ellers vil en del av trykket blåse ut i filteret. og dermed er mesteparten av hvitsen med

 

kompressor borte. Mobec har laget en trykkflapp ventil som brukes på slik oppsett.

 

hvor mye raskere en kompressor hjulet med forlading rett inn .kontra uten. og kun ha den exstra raske spool up på turbine pga økte avgasser fra lave turtall.grunnet

 

forlading av kompresoren.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...