Kverna Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Innsug med 4 coilerMotorRøret kommer fra kompressoren som blåser igjennom turboen. Røret går inn i røret mellom luftfilter og turbo Les alt her:http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtop...3hk&start=0 Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 har potensiale den pinto'n der ja ........ 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Rått! så den kjører Trykket fra kompressor og rett inn i innsuget på turbo? dette vil jo gjøre at turboen også spooler kjappere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Rått! så den kjører Trykket fra kompressor og rett inn i innsuget på turbo? dette vil jo gjøre at turboen også spooler kjappere? Det stemmer Han har ny spec liggende til årets bil, kan bare gå en vei dette Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
BM-RACING Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Det stemmer Han har ny spec liggende til årets bil, kan bare gå en vei dette hei vet dere spec på motor ell?? ladetrykk? Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Vet desverre ikke trykk han kjører på. Årets spec blir blandt annet:Ny turbo en PT76Ny kompressor en Eaton M112 Mener de sa det var en 2.3L Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Gromt! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 men hvis kompressoren blåser inn foran turboen der, rett ved luftfilteret så vil vel noe av trykket fra den forsvinne ut luftfilteret trur jeg. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 men hvis kompressoren blåser inn foran turboen der, rett ved luftfilteret så vil vel noe av trykket fra den forsvinne ut luftfilteret trur jeg.Se igjen på fimen så ser du hvem vei pila peker..! Det er nok luft til kompssoren.. Så jeg ser ikke helt for meg hvordan den kompessoren skal kunne "blåse" inn i turbo'n..? Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 (edited) Se igjen på fimen så ser du hvem vei pila peker..! Det er nok luft til kompssoren.. Så jeg ser ikke helt for meg hvordan den kompessoren skal kunne "blåse" inn i turbo'n..? Pila er vell mer for å vise at "her er det en kompressor".Skjønner ikke helt hvordan dette fungerer skikkelig, kan umulig få dette til å fungere like mye som den oransje Mantaen med Volvo-motor. Han bruker ventiler for å styre dette. Edited January 26, 2009 by k_drey Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Ærlig talt det der virka litt mysko. Å ikke ville han fortelle noe heller. Skeptisk ...... Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Er ett spjeld ett sted imellom her, husker ikke helt men leste det i natt Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Ærlig talt det der virka litt mysko. Å ikke ville han fortelle noe heller. Skeptisk ...... Enig.. Har lest fort igjennom tråden han har, skjønner ikke helt hvorfor han har laget en tråd når han hennviser til å kommer på "besøk" for å få forklart hvordan ting virker.Vedder fint at det oppsettet han har ikke fungerer 100% som det skal. Hadde han hatt innløp fra kompressor og turbo til innsuget med ventiler som slipper ut trykket fra kompressoren når turboen skal overta + slipper ut trykket fra turbo til den skal overta (eller noe slikt). Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Ja, er noe sånt Hillmarsson har på Mantaen som åsså har kompressor å turbo. Å den funker som snus. Dette virka rett å slett litt usannsynlig. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Se igjen på fimen så ser du hvem vei pila peker..! Det er nok luft til kompssoren.. Så jeg ser ikke helt for meg hvordan den kompessoren skal kunne "blåse" inn i turbo'n..? hvis du ser på røret fra kompressoren så bøyer det seg mot turboen. hvis det hadde vært luft til kompressoren ville han vel ikke latt det gå i en usving på den måten. det hadde hvertfall ikke jeg gjort. den villle jo også da suge luft vekk fra turboen noe som også ville hatt en negativ effekt. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Ja, er noe sånt Hillmarsson har på Mantaen som åsså har kompressor å turbo. Å den funker som snus. Dette virka rett å slett litt usannsynlig. Den jeg tenkte på, han har vell forsket en del for å få det til å funke på Mantaen.For all del, fint at folk prøver, men dette trenger man ikke mye kunnskap for å skjønne ikke er optimalt, systemet på pintoen. Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexern Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 hissig den der 1983 5dørs sierra: død 1985 3dørs sierra: ist prosjekt alt går, det er bare babyer som ikke går Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 Denne sesongens oppsett:Garett gt40 turbo..Eaton m45 kompressor..Nira styrsystem..890cc spridare..M5 spjällhus..MSD tädspolar..BMW M3 växellåda om svetsad med cosworth sprängkåpa.. Han kjørte på over 2.1Bar ladetrykk denne sesongenHer er bremsepapirene Neste sesong:Blir ny turbo en PT76Ny kompressor Eaton m112 Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 hvor er så denne prosjekt tråden? hvilket forum? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 hvor er så denne prosjekt tråden? hvilket forum? Link i første innlegget Marius Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 jammen var det ikke detgitt! hehe "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 syns det så ut som den gikk skikkelig ræva jeg. den burninga der greier jeg med taunusen min Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Det store spørsmålet er : hva trykk kjører han med kompressoren? og hvorfor trykke det gjennom turboen? og det største spørsmålet er. sitter det en enhveisventil ved luftfilteret til turboen, ellers vil en del av trykket blåse ut i filteret. og dermed er mesteparten av hvitsen med kompressor borte. Mobec har laget en trykkflapp ventil som brukes på slik oppsett. hvor mye raskere en kompressor hjulet med forlading rett inn .kontra uten. og kun ha den exstra raske spool up på turbine pga økte avgasser fra lave turtall.grunnet forlading av kompresoren. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now