EEH Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Hei, har overhalt OHC is topp med nye styringer, og nå skal jeg stille inn avstanden mellom vippearm og kamaksel. Har bladsøker! Skal jeg bare stille den på så lite som mulig? Vippearmen skal vel ikke ha fysisk kontakt rundt hele kamakslingen? Mvh Espen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Kan hende du finner det her:http://www.fordsix.com/forum/viewtopic.php...ad96514f63c8a3e Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
EEH Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Kan hende du finner det her:http://www.fordsix.com/forum/viewtopic.php...ad96514f63c8a3e Fant ingenting.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 0,20mm inn0,25mm ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 0,20mm inn0,25mm ut på kald motor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Jeg pleier å bruke 0,15 på innsug og 0,20 på eksos. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 i følge min kjære haynes manual til taunus skal ventilklaringene være 0.20 inn og 0.25 ut på varm motor. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 i følge min kjære haynes manual til taunus skal ventilklaringene være 0.20 inn og 0.25 ut på varm motor. sikker du har lest rett? Specifications as for 1.3 litre engine except for the following:Valve clearance (cold engine):Inlet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.20 ± 0.03 mm (0.008 ± 0.001 in)Exhaust . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.25 ± 0.003 mm (0.010 ± 0.001 in) Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 mener da jeg har lest det der. kan sjekke i morra når jeg finner boka. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Autodata står det 0.20 og 0.25mm ved kald motor. Sett det flere plasser også 2.0 ohc.0.15 0.20 funker bra det også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 0.15 og 0.20 funkjer fint. kjører med det selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
EEH Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 Hehe.. Ok, takk for svar hvertfall. Skal nok få ordna det nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 0.15 og 0.20 fungerer absolutt ikke fint på alle motorer. Prøvde det på min, noe som resulterte i eksosventiler som ikke lukket på varm motor. Men det gikk akkurat vist jeg justerte eksosventilene ved varm motor, med en gang motor var stoppet. Men klaringen ble da ca 0,25 når motor var kald igjen. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now