mr.cossie Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Spm........HVor mye bedre rattutslag er det på en 2wd i forhold til en 4 wd?? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjelli`s Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Spm........HVor mye bedre rattutslag er det på en 2wd i forhold til en 4 wd??er vel ikke tannstanga det kommer ann på... det er vel spindla,så endeledded havner lengre ut på 4x4 ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted January 23, 2009 Author Share Posted January 23, 2009 er vel ikke tannstanga det kommer ann på... det er vel spindla,så endeledded havner lengre ut på 4x4 ?? mulig du har rett kjell, da jeg tenker meg om.... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 er vel ikke tannstanga det kommer ann på... det er vel spindla,så endeledded havner lengre ut på 4x4 ?? Må være i tannstanga forskjellen ligger.Når man setter på vanlig tannstang uten servo på Cosworth 2wd så får man mere rattutslag fordi om spindler og endeledda sitter på samme plass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 får du for mye svingradius på cosworth så butter felgen i stabstaget Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jorgen_g_h Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 får du for mye svingradius på cosworth så butter felgen i stabstaget Setter du på spacer slipper du det.. hehe.. jeg skal borre i spindla flytte endeleddet lenger inn= mye bedre svingradius å kjøre med 25mm spacere, men spørs jo hva du skal bruke bilen til da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 har du sjekket hvor mye lengre inn man kan borre hull? dette hørtes ut som en god plan:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jorgen_g_h Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 har du sjekket hvor mye lengre inn man kan borre hull? dette hørtes ut som en god plan:) Hvertfall halvvere lengda.. skal borre så langt inn jeg kommer jeg tenkte jeg.. har ikke målt det bare sjekket sånn grovt.. men jeg borrer langt inne.. spacer er veldig nødvendig da kan du si.. haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 hehe.. nei kjører ikke me spacer men da jeg satte på escort cossi felgan på ISTn min så sto d bankelodd på innerkanten å dem tok i stabstaget ang den borringa.. trur du bør sveise igjen hullet da som er der fra før av. med tanke på avstivninga Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jorgen_g_h Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 hehe.. nei kjører ikke me spacer men da jeg satte på escort cossi felgan på ISTn min så sto d bankelodd på innerkanten å dem tok i stabstaget ang den borringa.. trur du bør sveise igjen hullet da som er der fra før av. med tanke på avstivninga Selvfølgelig skal jeg det.. det sier seg jo selv det da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjelli`s Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Må være i tannstanga forskjellen ligger.Når man setter på vanlig tannstang uten servo på Cosworth 2wd så får man mere rattutslag fordi om spindler og endeledda sitter på samme plass.det er sant,men det er en helt annen tannstang,å den er beregnet på at endeledda skal sitte lenger ut... så den er andeledes for og beholde rattutslaget.. men det er jo ikke noe tema,siden jeg regner med at christer ikke gidder å kjøre uten servo Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 (edited) passer 2wd og 4wd tannstengene om hverandre? hvis så, hva som er forskjellen? søkte litt mer. er visst avstanden mellom feste hullene. , er ikke tilfeldigvis noen som vet målene (ca) mellom festene på 2wd og 4wd? Edited November 17, 2009 by viggo Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 passer 2wd og 4wd tannstengene om hverandre? hvis så, hva som er forskjellen? søkte litt mer. er visst avstanden mellom feste hullene. , er ikke tilfeldigvis noen som vet målene (ca) mellom festene på 2wd og 4wd? nei, innfestningen på traværsen er forskjellig.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 ok, takker Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossy_4x4 Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 er også mye mindre utslag på tannstanga på cosworth. bytt til tannstang ifra sierra IS med servo så hjelper det mye.. da blir det som sierra uten servo.. bare med servo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=53280 Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now