Solifer Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Har problemer med dieselvarmeren på min 04 Mondeo 130tdci. og har vært på verksted og derkommer feilkoden "16a0" opp. Det rare er at det virker som om ingen verksteder i Norge vet hvaden koden betyr, verkstedet mitt var blank og begynte å ringe mange verksteder fra nord til sør i norge og ingen visste hva denne koden betød. Verkstedet tror det er et nytt rep. sett til varmeren jeg må ha og dette koster Ca. 7000kr med arbeid. Firmaet som har garantien på bilen vil ikke dekke noe før verkstedet vet hva som må gjøres og verkstedet vet jo ikke hvordan de skal finne ut av dette.Så jeg lurer på om det er noen her inne på forumet som vet hva dette kan være???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Vet du hva stryringssystemet heter da?Mk 1, 2 og 3 bensin har fks ECC systemer og koder finnes bla her.Har sjekket OBD II programmet mitt og den koden finnes ikke der! Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Dette er sikkert da en kode på selve varmeren? For det er ikke en Ford/WDS/IDS kode der varmerkoder starter på FFH (Fuel Fired Heater) Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts