Jump to content

1,4 cvh topp vs. xr 3i topp


escortistrwd

Recommended Posts

noen her som har prøvd xr3 i topp på 1,4 blokk?

 

er bolt on!

om jeg ikke husker feil, så får du en del lavere komp med 1,6 topp, pga av at forbrennings kammrene på 1,4 er mindre enn på 1,6..

men portene er vesentlig stør..

 

værtfall visst det er snak om mk4 escort topper?

Link to comment
Share on other sites

da blir det 1.6 efi toppen eventuelt.. men tror det vill gå dritt pga kompresjonsforskjeller.. da ville jeg byttet topp og blokk.

forskjeller på 1.6 efi og 1.6 mfi/gasser de nyere cvh har et annerledes innsugskanaler.

er nå usikker på om 1.4 cvh har "efi innsugskanaler" eller "gammle typen"

-------------------------------------------------------------------

Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec

Link to comment
Share on other sites

da blir det 1.6 efi toppen eventuelt.. men tror det vill gå dritt pga kompresjonsforskjeller.. da ville jeg byttet topp og blokk.

forskjeller på 1.6 efi og 1.6 mfi/gasser de nyere cvh har et annerledes innsugskanaler.

er nå usikker på om 1.4 cvh har "efi innsugskanaler" eller "gammle typen"

98 modellen har vanlig efi som 1.6 efi. ford slutta med cfi i escort på midten av 90 tallet en gang. men hadde det på fiesta lenger. ville prøvd å finne en 1.4 efi topp jeg. men da må den være efi og ikke cfi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...