Kjellsen 2.0L Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 hei. Jeg har fått tak i en Diffbrems til min sierra. Men så lurer jeg på hvilken olje anbefaler dere? mvh Anders HK Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Castrol SAF XJ Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 eller org ford, dem kaller d for GL6 olje. sto ihvertfall d på oljedunken sist jeg kjøpte d Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 GL5(og over) er for diffbrems Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Hva er forskjell på olja som skal i diff med og uten diff brems da?? Siden det er lukket system på diffbremsen?? Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Lurte på det samme jeg når jeg skulle montere cossie diff. For å være sikker kjøper du bare ei vanlig gl5 LS olje(LS= limited slip) Koster ikke mange kr ekstra. Men de fleste Sierraer har vel viskosebrems, og kan bruke vanlig gl5 olje. Men er du usikker på om det er viskose eller lamell brems skader det uansett ikke med ei gl5 LS olje. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts