OleHenrik90 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Har en kondensator her som jeg tenkte jeg skulle prøve. Anlegget trekker ca 1000W... kondensatoren er vistnok på 5farhad? beyr det at den kan ta intill 5000w? Isåfall. hvordan kobler jeg inn denne? dere skjønner at bassen slår ganske upresist til tider så ble nødt til å skaffe en Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
po0key Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Har en kondensator her som jeg tenkte jeg skulle prøve. Anlegget trekker ca 1000W... kondensatoren er vistnok på 5farhad? beyr det at den kan ta intill 5000w? Isåfall. hvordan kobler jeg inn denne? dere skjønner at bassen slår ganske upresist til tider så ble nødt til å skaffe en vell normalt sier man at 1farad holder til 1000w jeg kan forklare hvordan den skal kobles hvis du kan gi meg et bilde eller si hvor mange poler det er på den er ikke sikkert at det vill hjelpe hvis bassen slår upresist man bruker normalt dette for og slippe og ha store tykke kabler trekkt opp og store batterier hvis du har problem med at lysa blinker etter bassen er det lurt og montere dette Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Den kondensatorenvilikke hjelpe deg, så den kan du PRØVE å selge... Nye kabler mellom batt og dynamo, batt og chassie, er det som hjelper, og selvfølgelig et bra batteri, og bra ladespenning.Har selv 5000w rms, ingen kondensator, og null problemer med spenningen i bilen Hvilken forsterker, og hvilken sub har du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
po0key Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 j du jhar kansje ikke problemer med spenningen men hvor lenge kan du stå uten at bilen sviver og spille for monterer du kondensator kan du spille lengre og alikavell få startet bilen etterpå iforhold til og spille like lenge uten og du får ikke startet og du trenger ikke like store kabler da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Techpoint Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 j du jhar kansje ikke problemer med spenningen men hvor lenge kan du stå uten at bilen sviver og spille for monterer du kondensator kan du spille lengre og alikavell få startet bilen etterpå iforhold til og spille like lenge uten og du får ikke startet og du trenger ikke like store kabler daDetta hadde jeg ikke trodd om deg Po0key hehehe.. Dette stemmer ikke, bare sånn at det er nevnt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellcorp Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 vil nå påstå at en kondensator hjelper deg litt jeg da... hadde 2 stk i gamle bilen min.. ganske heftige kabler fra bat til chassi osv... Men det er ikke sånn at du MÅ ha det. kabler er nok viktigste i første runde. kondensatorens hoved oppgave er jo å jevne ut spenningen, bare tenk deg\dere en "sinus" kurve akkurat når bassen slår på det hardeste og lader opp til neste slag.. det utgjør et stort "hopp" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 j du jhar kansje ikke problemer med spenningen men hvor lenge kan du stå uten at bilen sviver og spille for monterer du kondensator kan du spille lengre og alikavell få startet bilen etterpå iforhold til og spille like lenge uten og du får ikke startet og du trenger ikke like store kabler da Bare tull.. Anlegget trekker AKKURAT like mye strøm med kondis som uten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complexity Posted May 30, 2009 Share Posted May 30, 2009 Ble kvitt veldig mye blinking av lys på scorpioen min da jeg monterte kondensator. så litt har den nokk å si Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Ble kvitt veldig mye blinking av lys på scorpioen min da jeg monterte kondensator. så litt har den nokk å si da har du generelt dårlig elektrisk annlegg vis lysa dine blinker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complexity Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Det ser jeg ikke bort ifra, men hjelper om man har dårlig elektrisk anlegg isåfall Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 eller bare å legge opp ny + kabel fra dynamo til batt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 3, 2009 Share Posted June 3, 2009 Bare tull.. Anlegget trekker AKKURAT like mye strøm med kondis som uten.. Ikke det jeg lærte i elektrotimene når jeg satt på skolebenken Mener absolutt å huske at strømforbruket blir mindre når man bruker kondensator i samme krets som en spole. Husker ikke regler å formler bak det desverre. Og det er ikke så mange år siden jeg gikk på skole, så tror ikke jeg er blitt så veldig senil enda - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts