RS|Stian Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Jepsipepsi, da har jeg aldri så lite problem med DOHC'en min, når jeg skrur på tenninga så vil ikke bensinpumpa starte. Det merkelige er at hvis bilen står ute og det er litt kaldt vil den ikke starte men står den inne et sted starter den som regel. Veit ikke om akkurat det bare er rein tilfeldighet, men hadde bilen stående inne ei ukes tid og hadde ingen problemer med å starte, kjørte den så hjem og neste morra ville den ikke gå. Har forsøkt med et annen relé (som sitter i sikringsboksen) uten hell. Målte også litt i dag og det viser seg at det går strøm helt bak til kontakten i bagasjerommet. Har veldig liten lyst til å ned med tanken og bytte pumpa derfor håper jeg noen kan komme med flere tips jeg kan prøve FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per-joar Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Jepsipepsi, da har jeg aldri så lite problem med DOHC'en min, når jeg skrur på tenninga så vil ikke bensinpumpa starte. Det merkelige er at hvis bilen står ute og det er litt kaldt vil den ikke starte men står den inne et sted starter den som regel. Veit ikke om akkurat det bare er rein tilfeldighet, men hadde bilen stående inne ei ukes tid og hadde ingen problemer med å starte, kjørte den så hjem og neste morra ville den ikke gå. Har forsøkt med et annen relé (som sitter i sikringsboksen) uten hell. Målte også litt i dag og det viser seg at det går strøm helt bak til kontakten i bagasjerommet. Har veldig liten lyst til å ned med tanken og bytte pumpa derfor håper jeg noen kan komme med flere tips jeg kan prøve Det er ikke noe tull med den vanlige "brytern" i reservehjulsbrønn da? jeg har slitt med den flere ganger, koblet rundt den tilslutt Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Det er ikke noe tull med den vanlige "brytern" i reservehjulsbrønn da? jeg har slitt med den flere ganger, koblet rundt den tilslutt ikke alle som har den der. har opplevd å finne den inni sparkepanelet på førersiden framme. i bunn av A-stolpen. evt så er det noe kødd med releet ditt, evt andre løse kontakter som ikke liker kaldt vær.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 Den sikkerhetsbryteren sitter bak sparkepanelet på førersida har jeg funnet ut, men er det bare å koble rundt den ved å 'brokoble' en kabel på kontakten som går inn på bryteren? FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Jepp, koble sammen de to ledningene som går inn på den.Er bare en bryter som slåes ut av den kula som ligger inni den.Viss du løsner den og gir den et nykk hører du kula slår ut, og bryter kretsen. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Kanskje vann i tanken. Slik at det fryser i pumpa. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted January 21, 2009 Author Share Posted January 21, 2009 Men siden det går spenning helt bak til kontakten i bagasjen så betyr vel også det at bryteren fungerer som den skal? Lurer på om jeg ikke må ned med tanken gitt FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 ikke noe hull i karroseriet til å komme ned slik det er på mange biler med pumpe i tanken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted January 21, 2009 Author Share Posted January 21, 2009 Ikke som jeg har sett nei. Eneste hullet jeg ser er der ledningen fra kontakten går igjennom men det er jo ikke akkurat svært da. FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubenl Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 (edited) Har du sjekka kontakten i bagasjerommet? ikke sikkerhetsbryteren men den andre. Der ledningene til lys på henger går, pumpa henter jord/strøm derifra. Kontakten finner du på innsiden i bagasjerommet, rett bak skiltet. Prøv det Opplevde at den kontakten rett og slett ikke funka hos meg når jeg plagdes med pumpa. Tvinna sammen jordledninga så gikk pumpa, Edited January 21, 2009 by rubenl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted January 21, 2009 Author Share Posted January 21, 2009 Har som sagt sjekket den kontakten i bagasjen ja, men kan være som du sier jordinga som ikke er helt god. Skal sjekke det i morra. FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort wrc Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 e det henger krok på den ? så kunne noen nedi hengerkontaken godt i jord, som jeg opplevde på min sierra, teningen slo seg på når trøkken på bremspedalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Ikke noe problem å ta ned tanken på en sierra da. Av med fangern for bedre framkomelighet. Løsne skruene som holder tankpåfylling(ved tanklokk). Løsne de 2 skruene som holder tanken mot hengerfeste(viss montert), og løsne klemmebandet. Det kan være nødvendig å løsne litt på bensinslanger noen ganger. Men de fleste Sierraer har nok lange slanger til at tanken kan senkes nok ned for å skifte pumpe eller tankmåler.En ting du bør være ops på er at det er svært vanlig at mutterne inni rammevangene er rustet. Men de sitter bare i ett klips, så de er lett og bytte. Er det mye bensin i tanken er det en fordel med noen stødige jekker eller kompiser. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now