Jump to content

senkesett eller coilovers?


oddbjorn90

Recommended Posts

Ha ha.... viste jeg ikke skulle gått inn på denne diskusjonen.... trekker meg mer og mer bort fra dette forumet pga. slik "lavmål", og bastante utaleslser fra "uvitende" personer.

 

Mvh. Kjetil Hauge

 

Ja, og det er veldig synd.

For vi trenger folk her inne med kompetanse og interesse..

Men skjønner hva du mener dessverre..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tør påstå at jeg kjenner Stian så godt at jeg vet at han ikke har behov for dempere til 40 000,- GAZ vil gjøre jobben utmerket på bilen din Stian.

Mulig noen har komplekser og må kompansere med dyre dulpeditter man strengt tatt ikke har behøver. Hver sin lyst.

 

Jeg synes forøverig det er lite passende og kalle folk dritunger pga valg av støtdempere, det får du heller gjøre til folk når de står ansikt til ansikt med deg, og ikke når du sitter gjemt bak en dataskjerm ;)

 

Siste ord fra meg i denne tråden.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Kondolerer med valget stian, bilen din var en klasse over de fleste sedaner, nå søler du den til med det vanlige billige grapset..

Du er meg en fin en du gutt ^_^ Greit, jeg forstår at gode dempere og fjærer har veldig mye å si på kjøreegenskaper og slikt men at hele bilen blir 'sølete' av den grunn er vel å trekke det litt langt? Beklager i såfall hvis jeg skuffer deg. Men det kan jo godt hende du har rett for den del, har som sagt aldri prøvd Gaz selv men er villig til å gi det en sjangs pga. god pris og mange jeg veit om som er fornøyd. Dessuten er jeg veldig kresen når det kommer til å høyden på en bil og siden jeg etterhvert skal ha 18" vil jeg ha den rette looken. Btw, da syns du kanskje denne bilen plutselig blir 'sølete' fordi den har Gaz?

 

Tør påstå at jeg kjenner Stian så godt at jeg vet at han ikke har behov for dempere til 40 000,- GAZ vil gjøre jobben utmerket på bilen din Stian.

Håper på det, Kjetil ;) Har du forresten hatt eller prøvd en Cosworth med std. Gaz noen gang? Erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Du er meg en fin en du gutt ^_^ Greit, jeg forstår at gode dempere og fjærer har veldig mye å si på kjøreegenskaper og slikt men at hele bilen blir 'sølete' av den grunn er vel å trekke det litt langt? Beklager i såfall hvis jeg skuffer deg. Men det kan jo godt hende du har rett for den del, har som sagt aldri prøvd Gaz selv men er villig til å gi det en sjangs pga. god pris og mange jeg veit om som er fornøyd. Dessuten er jeg veldig kresen når det kommer til å høyden på en bil og siden jeg etterhvert skal ha 18" vil jeg ha den rette looken. Btw, da syns du kanskje denne bilen plutselig blir 'sølete' fordi den har Gaz?

 

 

Håper på det, Kjetil ;) Har du forresten hatt eller prøvd en Cosworth med std. Gaz noen gang? Erfaringer?

 

Ja hadde gaz dempere bak på 660hk vingevogna mi... virket bra på den, justerte den hard då slapp den lett, og myket den opp så satt den helt ok..

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Uvitende å konludere at coilovers til 5tusen ikke er det råeste på langt nær? ok.. vi snakker om noen av de viktigste komponentene på hele bilen her, men så lenge det bare måles i spinning så er vel enhver Ascona god nok!

 

Ellers må jeg si det var en glede å få opp tempen et øyeblikk på dette kjedelige forumet, kos dere videre med oppgjenga sykkelpumper og ha en fortreffelig kveld :-)

 

Alt er godt nok så lenge det en ikkje er kresen og uansett hva dritt som blir produsert, er det noen som elsker det! :-)

Link to comment
Share on other sites

Uvitende å konludere at coilovers til 5tusen ikke er det råeste på langt nær? ok.. vi snakker om noen av de viktigste komponentene på hele bilen her, men så lenge det bare måles i spinning så er vel enhver Ascona god nok!

 

Ellers må jeg si det var en glede å få opp tempen et øyeblikk på dette kjedelige forumet, kos dere videre med oppgjenga sykkelpumper og ha en fortreffelig kveld :-)

 

Alt er godt nok så lenge det en ikkje er kresen og uansett hva dritt som blir produsert, er det noen som elsker det! :-)

 

Understell bruker du?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Uvitende å konludere at coilovers til 5tusen ikke er det råeste på langt nær? ok.. vi snakker om noen av de viktigste komponentene på hele bilen her, men så lenge det bare måles i spinning så er vel enhver Ascona god nok!

 

Ellers må jeg si det var en glede å få opp tempen et øyeblikk på dette kjedelige forumet, kos dere videre med oppgjenga sykkelpumper og ha en fortreffelig kveld :-)

 

Alt er godt nok så lenge det en ikkje er kresen og uansett hva dritt som blir produsert, er det noen som elsker det! :-)

 

Om du er så bråsikker på at GAZ er noe dritt, så vil jeg svært gjerne høre hva du selv kan vise til... Om du ikke har en bil som er ment for rally, men en bil som er ment like mye for vanlig vei som for bane, så har jeg en utfordring til deg... Men først får du vise deg voksen nok til å fortelle om ditt gromme understell, før du rakker ned på noe som så mange er fornøyd med...

 

Er du mann eller mus???

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Om du er så bråsikker på at GAZ er noe dritt, så vil jeg svært gjerne høre hva du selv kan vise til... Om du ikke har en bil som er ment for rally, men en bil som er ment like mye for vanlig vei som for bane, så har jeg en utfordring til deg... Men først får du vise deg voksen nok til å fortelle om ditt gromme understell, før du rakker ned på noe som så mange er fornøyd med...

 

Er du mann eller mus???

 

Hehe.. Han har jo blitt spurt en haug med ganger nå uten å svare, så da tror jeg vi kan konkludere med at han er en mus. Kjører vel original understell eller gule koni.. hehe..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Han har jo blitt spurt en haug med ganger nå uten å svare, så da tror jeg vi kan konkludere med at han er en mus. Kjører vel original understell eller gule koni.. hehe..

 

 

Dumt egentlig, for vi er jo noen her som glatt kunne utfordret han med tanke på kjøreegenskaper, så kunne han fått litt å tygge på...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Dumt egentlig, for vi er jo noen her som glatt kunne utfordret han med tanke på kjøreegenskaper, så kunne han fått litt å tygge på...

 

Måten han skriver på og beskriver oss andre innpå her som bruker Gaz, tilsier at han ikke er gammel nok til å kjøre bil.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Siden dere på død og liv skal vite noe om hva jeg har å vise til, er min vingebil i januar 2009 Performanceford. (nå solgt)

 

Ellers er vel måten jeg skriver på trolig dypest begrunnet i hvor utrolig enkelt det var å fyre dere opp litt :-) Litt drittslenging over øko-coiloversene ga den mest oppheta diskusjonen her i manns minne..

Link to comment
Share on other sites

Å ****, var det alderen? Den står jo ikkje der..

 

Hjulopphenget etter jeg forkastet det innkjøpte GAZsettet ble:

 

-Koni med Ahmed Bayjoo trackspec fjærer, med standard høyde.

-compressionstruts og front-ARB.

 

kor blir det av de hissige moderatorene, dette går jo over stokk og stein?

Link to comment
Share on other sites

Å ****, var det alderen? Den står jo ikkje der..

 

Hjulopphenget etter jeg forkastet det innkjøpte GAZsettet ble:

 

-Koni med Ahmed Bayjoo trackspec fjærer, med standard høyde.

-compressionstruts og front-ARB.

 

Jepp det er jo dyre greier.. 160£? Hehe.. Trodde du var mann til å kjøpe dyrere understell enn det og gikk for kvalitet.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jepp det er jo dyre greier.. 160£? Hehe.. Trodde du var mann til å kjøpe dyrere understell enn det og gikk for kvalitet.

 

Er jo faktisk noe av det beste oppsette på en vingebil da . Den er jo litt annerledes enn for eks en sedan cosworth

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Er jo faktisk noe av det beste oppsette på en vingebil da . Den er jo litt annerledes enn for eks en sedan cosworth

 

Da må ikke han sitte og fotelle at understell til 7500 kr er billig drit, bare pga prisen ;)

 

Hehe.. Men foreslår at tråden blir stengt. Trådstartet har vel fått flere svar og innspill enn han ville ;)

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Da må ikke han sitte og fotelle at understell til 7500 kr er billig drit, bare pga prisen ;)

 

 

kunne nøyd seg med feil bruk av kr ja :) men meningen var vel å lage bål .... ser ut som han brukte nok bensin ja he he :rolleyes: :lol:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

hvordan er AVO sapphy?

prisen er jo lik gaz sine vanlige..

 

selv har jeg kjørt sierra med koni + orginale cossie fjære? koni på H&R.. og må si meg mest fornøyd med H&R fjærene, orginalt ble fort døft!

spekulerer på coilovers valg egentli, og er åpen for det meste, gaz,avo,leda, pris spiller faktisk en stor rolle..

6000 kroners coilovers er ikke øko, sjekk K-sport sine coilovers til f,eks nissan, 1500 kroner.. det er billig!

 

kjører GAZ på fiestan, og kan ikke si annet enn at jeg er kjempe fornøyd dær værtfall, har kjørt så aktivt som over hode mulig med den bilen(1,1liter), og har PR i dag ikke fått GAZ demperne til og bli sykkel pomper.. jeg er sålangt knall fornøyd med gaz.

Link to comment
Share on other sites

Da må ikke han sitte og fotelle at understell til 7500 kr er billig drit, bare pga prisen ;)

 

Hehe.. Men foreslår at tråden blir stengt. Trådstartet har vel fått flere svar og innspill enn han ville ;)

 

Det var vel ikkje pga prisen då ?......

Sånn som eg skjønner det så va han såååå misfornøyd med det etter å ha prøvd ein annen bil med sånn oppsett at han faktisk skrudde vekk sitt eget før det va prøvd på den bilen.. :o

(altså av erfaring...)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...