oddbjorn90 Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 BILSTEIN + EIBACH noen som har link til hvor de selger eibach og bilstein da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjelli`s Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 det kan ikke stemme: jeg sende mail til leda direkte, og dette fikk jeg i svarokay... jeg er ikke veldig flink med pc da.. men jeg har en sedan cosworth stående ute her,med leda coilovers (bak sitter fjørene plassert som orginalt) så det blir jo ikke 100% coilovers,men det er da godkjent,med papirer... mye mulig dette er noe juks,men jeg skal prøve å få lagt det ut her... Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 syns Gaz Gold med 550lbs foran og 350lbs bak er sånn helt passe jeg....215/35-18... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 okay... jeg er ikke veldig flink med pc da.. men jeg har en sedan cosworth stående ute her,med leda coilovers (bak sitter fjørene plassert som orginalt) så det blir jo ikke 100% coilovers,men det er da godkjent,med papirer... mye mulig dette er noe juks,men jeg skal prøve å få lagt det ut her...Ikke H&R du har da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 GAZ er noe billig flass, makan til ubehagelig selvgående rumperister.. ikkje fordi det er så veldig stivt, men fordi demperene ikkje holder følge med fjærene de normalt leveres med. Føles om en ascona med kappa fjærer og slitte dempere. Abyjoo oppsett med koni eller bilstein er fantastisk til en bil som går primært på veien, magiske greier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddbjorn90 Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 hvor får eg tak i bilstein og eibach fjærer her i landet da? link noen? eller lønner det seg å bestille fra utlandet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FitjarRacing Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 visst du bur i sykkylven hadde eg tatt ein prat me han hans klokk. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 (edited) GAZ er noe billig flass, makan til ubehagelig selvgående rumperister.. ikkje fordi det er så veldig stivt, men fordi demperene ikkje holder følge med fjærene de normalt leveres med. Føles om en ascona med kappa fjærer og slitte dempere. Abyjoo oppsett med koni eller bilstein er fantastisk til en bil som går primært på veien, magiske greier! Jada Gaz er dårlige greier.. Sikkert derfor de selger så bra da. Gold eller vanlig du snakker om? Fjærrer kan leveres seperat hvis du ikke er fornøyd med det som står på. Koster cirka 100 kr pr stk.Og når du påstår at Gaz er billig "dritt", hva er egentlig prisen på Koni vs Gaz?? Edited January 19, 2009 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddbjorn90 Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 visst du bur i sykkylven hadde eg tatt ein prat me han hans klokk. ? hehe, han kjenne ej godt;) må no greie å finne ut litt selv også blir vel nok mass på han etterhvert;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 De selger bra UTELUKKENDE pga. at de er BILLIGE!!! De er pissedårlige!!!Gold er sikkert bedre, men ingen kjøper de, pga. at de faktisk koster noen kroner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 De selger bra UTELUKKENDE pga. at de er BILLIGE!!! De er pissedårlige!!!Gold er sikkert bedre, men ingen kjøper de, pga. at de faktisk koster noen kroner. Vanlige Gaz kjenner jeg ikke til. Ikke brukt de. Kjører Gaz Gold og er veldig fornøyd med de. Skal du ha noe vettig, ville jeg kjøpt Gaz Gold. At de er dyr synes ikke jeg stemmer. Synes du gode coilovere til cirka 7500 kr er for dyrt, har du sannsynligvis ikke penger til å kjøre annet en original bil. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Er billig det, men de fleste går jo for økovarrianten. Kan godt være Gold er "ok" men neppe serlig mer.. Hadde en gang 909 bilstein coilovers på en escort cos jeg hadde, det var noe annet enn pissungegreiene fra GAZ. Jeg monterte Gaz på min vingebil, men prøvde så en kompis sin vingebil med Gaz. De ble demontert før bilen kom ned av bukkene.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Jaja. Smaken er som baken. Noen tåler ikke litt risting i bilen pga den er stiv. Andre bryr seg ikke om det. Han får heller kjøpe Øhlins eller noe siden Gaz Gold er bare "ok". De er jo billige de også. Cirka 20.000. Hva anbefaler du egentlig?? Gule Koni?? Og det har vel heller aldri slått deg at det kan være feil hardhet/stivhet på fjærene på den bilen du prøvde da?? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Dette er ikkje snakk om risting pga. "stiv" fjæring, men "dabbing" pga. dempere slappe som sykkelpumper. Ser inget poeng i å kjøpe coilovers så lenge en ikkje har råd til noe som funker nei.. GAZ er for drittunger og økoer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 coilovers er vel helst for de som tilbringer mye tid på bane har jeg hørt .norske priser vet jeg ikke men.. koni og bajoo fjærer fra england 560£ + frakt og mva coilovers (avo eller gaz) koster 5 -600£ + frakt og mva Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 (edited) Se der ja, da kan en velge mellom absolutt beste av fjær og demper,eller definitivt dårligste av coilovers. Men for noen er det nok viktigere å få en padde-lav bil og kunne si at en har coilovers, enn selve resultatet.. Edited January 20, 2009 by Sapphy Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Som med stort sett alt annet er det snakk om smak og behag. Selv har jeg ingen erfaring med verken Gaz std. og Gold eller andre type coilovers men har hvertfall bestilt meg et std. sett fordi jeg har hørt med flere som er fornøyd med det. Har erfaring med både gule koni sammen med H&R, gule koni med Eibach og Bilstein med Eibach på Cosworth så det skal bli artig å se hvordan Gaz 'oppfører' seg i forhold. Kanskje liker jeg det, kanskje ikke - det viktigste er tross alt at jeg liker det siden det er min bil og den jeg skal kjøre. FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilssen Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Som med stort sett alt annet er det snakk om smak og behag. Selv har jeg ingen erfaring med verken Gaz std. og Gold eller andre type coilovers men har hvertfall bestilt meg et std. sett fordi jeg har hørt med flere som er fornøyd med det. Har erfaring med både gule koni sammen med H&R, gule koni med Eibach og Bilstein med Eibach på Cosworth så det skal bli artig å se hvordan Gaz 'oppfører' seg i forhold. Kanskje liker jeg det, kanskje ikke - det viktigste er tross alt at jeg liker det siden det er min bil og den jeg skal kjøre. Sant så sant. Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjelli`s Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Ikke H&R du har da?LEDA... ! jeg vet da hva jeg har Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 (edited) Så mye pølsevev... Gaz er helt ok for track days og gatebruk. De som sier annet veit ikke hva de prater om. Men man får seff. hva man betaler for. Øhlins er konge om man ønsker å være raskest på bane/rally. Men er drit om man vil spinne og sladde(som de fleste jeg kjenner vil med sin cosworth) Har utrolig bra tracktion. Jeg har hatt bilstein sport, 909 grp.a og 909 grp N, gaz, sachs sport, koni, pro-flex, LEDA og øhlins på div cosworther opp igjennom årene. Alle er ok til sitt bruk. Det jeg liker best er orginalt oppsett fra ford... funker knall til en gatebil, evt, noen litt stivere bajoo fjører som nevnt tidligere. Skal man ha noe sportsligere så er gaz gold et god og økonomisk alternativ. Edited January 20, 2009 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 bortsett fra at det er søppel... men er spinning/sladding referansen, så er det en annen diskusjon som ikke handler om best mulig hjuloppheng hvertfall.. får ta en titt på opphenge til 200sx da, de kan jo spinne hele langsiden på rudskogen uten å akselerere en eneste km/t. Kondolerer med valget stian, bilen din var en klasse over de fleste sedaner, nå søler du den til med det vanlige billige grapset.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Fornøyd som bare det med mine Gaz.. Har ellers hatt bilstein med eibach og koni med lesjøfors tidligere. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 (edited) Dette er ikkje snakk om risting pga. "stiv" fjæring, men "dabbing" pga. dempere slappe som sykkelpumper. Ser inget poeng i å kjøpe coilovers så lenge en ikkje har råd til noe som funker nei.. GAZ er for drittunger og økoer! Gammel er du egentlig?? Skriver jo som om vi er drittunger her. Voksen skriving Kom med hva du vil bruke da!Og ikke minst; hvilket understell har du på bilen din nå?? Det sier du jo ikke, bortsett fra at Gaz er det dårligste på markedet omtrent, og for folk som ikke har penger. Til å begynne med fortalte du at Gaz Gold var for dyrt, men du har snudd der ja. Billig dritt istedet. Edited January 20, 2009 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 bortsett fra at det er søppel... men er spinning/sladding referansen, så er det en annen diskusjon som ikke handler om best mulig hjuloppheng hvertfall.. får ta en titt på opphenge til 200sx da, de kan jo spinne hele langsiden på rudskogen uten å akselerere en eneste km/t. Kondolerer med valget stian, bilen din var en klasse over de fleste sedaner, nå søler du den til med det vanlige billige grapset.. Ha ha.... viste jeg ikke skulle gått inn på denne diskusjonen.... trekker meg mer og mer bort fra dette forumet pga. slik "lavmål", og bastante utaleslser fra "uvitende" personer. Mvh. Kjetil Hauge 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Ha ha.... viste jeg ikke skulle gått inn på denne diskusjonen.... trekker meg mer og mer bort fra dette forumet pga. slik "lavmål", og bastante utaleslser fra "uvitende" personer. Mvh. Kjetil Hauge Kunne ikke blitt mer enig!! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now