cortinamkIIIcossie Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Hei folkens Kan noen gi meg tips om hva som er en gruppe A toppakning! Fikk en fra Sylmo her i dag de sier er en sådan.. for meg synes den å se ut som en original pakning..Har også fått synspunkter fra noen som sier at en gruppe A pakning består av 3 eller 5 metall chims... Noen som sikkert vet dette? På forhånd takk! Roar her er bilde av den jeg fikk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 (edited) Se om det står stempla YB-0611 på ene kortsiden. Da er det Gr.A Du kan også se om det er stålinnlegg rundt de runde hullene(små), er det ikke har du gr.a pakning. Ser ut som den ikke har metallringene Edited January 16, 2009 by Anders Kverneng Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Tips er å bestille pakning til t-25 i stedet. billigere og bedre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Hei folkens Kan noen gi meg tips om hva som er en gruppe A toppakning! Fikk en fra Sylmo her i dag de sier er en sådan.. for meg synes den å se ut som en original pakning..Har også fått synspunkter fra noen som sier at en gruppe A pakning består av 3 eller 5 metall chims... Noen som sikkert vet dette? På forhånd takk! Roar står det yb 0611 er det en kaller gpa paknden med chimsa du snakker om er en som blir populært kaldt wrc pakn (møkk) -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Tips er å bestille pakning til t-25 i stedet. billigere og bedre.. hvorfor det ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 hvorfor det ? Les her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 står det yb 0611 er det en kaller gpa paknden med chimsa du snakker om er en som blir populært kaldt wrc pakn (møkk) 3 lags har jeg hørt det er mye problemer med. Jeg kjører 4 lags UTEN problemer.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Problempakninga er vel den cometic pakninga.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cortinamkIIIcossie Posted January 17, 2009 Author Share Posted January 17, 2009 Takk for tilbakemeldingene folkens! Skal se om jeg finner noen merker på den.... Roar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 skal man kjøre stål pakning MÅ toppen og blokka være rette og FINT planet! ellers blåser det.må altså planslipe blokka, ikke bare frese av den Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Tips er å bestille pakning til t-25 i stedet. billigere og bedre.. har du noen formening om hvor mye hester du kan ta ut med T25 pakning?har selv cosworth t25 og lurer på om det holder med den?har nå 300hk,fungerer fint,men skal ha mere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 skal man kjøre stål pakning MÅ toppen og blokka være rette og FINT planet! ellers blåser det.må altså planslipe blokka, ikke bare frese av den Hvorfor er det ikke mulig å frese blokk og topp så det blir rett?Forklaring! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laukenmk2 Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Hvorfor er det ikke mulig å frese blokk og topp så det blir rett?Forklaring! Mulig det har med overflateruhet og gjøre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 stemmer. det kan være så rett det bare vil, men så fort overflanten er litt ru så vil den blåse.derfor jeg skreiv FINT i store bokstaver. men er vel sikker mulig å frese den fint også, men ikke de blokker jeg har sett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 har du noen formening om hvor mye hester du kan ta ut med T25 pakning?har selv cosworth t25 og lurer på om det holder med den?har nå 300hk,fungerer fint,men skal ha mere. Folk kjører grA på 500hk så den holder nok til minst det samme. hvor lenge det holder vet jeg ikke. Får se hvor lenge min holder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 skal man kjøre stål pakning MÅ toppen og blokka være rette og FINT planet! ellers blåser det.må altså planslipe blokka, ikke bare frese av den WRC pakning har omtrent samme konstruksjon som f.eks VAG diesel motorene bruker som org topp pakning.Når ein setter på slik pakning bør boltene skiftes og vere veldig nøyaktig med rett tilteiting av boltene.4 plater er betre enn 3. På diesel motorer kan det vere 7-8 plater. Fleire tynne tetter betre enn få tykke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 WRC pakning har omtrent samme konstruksjon som f.eks VAG diesel motorene bruker som org topp pakning.Når ein setter på slik pakning bør boltene skiftes og vere veldig nøyaktig med rett tilteiting av boltene.4 plater er betre enn 3. På diesel motorer kan det vere 7-8 plater. Fleire tynne tetter betre enn få tykke. Greit nok. På en cosworth må flatene være plane og jevne for at det skal holde.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Greit nok. På en cosworth må flatene være plane og jevne for at det skal holde.. blokka mi var ikke helt plan, og da med wrc pakning kom det olje i vannet og vann i olja, noe som igjen førte til lager havari! ikke morro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Se der ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now