Kverna Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Som topic sier, har søkt men finner ikke det jeg leter etter. Kan 4x4 bunnpanne brukes hvis man sveiser igjen hull til drivaksler o.l eller må man over på 2wd panne ?Er 4x4 og 2wd mellomakslene like/brukes om hverandre ?Hva skjer hvis man tar bort akselen som går fremover til fremdiffen ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 sett på en 2wd kasse og ta vekk mellomakslingen framover. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworthfrode Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 hei. bunn panna er tett selv om det er hull i mellom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjelli`s Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 her var det ikke mye hjelp å få ser jeg.... skal du gjøre det litt fortgjort? eller ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 18, 2009 Author Share Posted January 18, 2009 her var det ikke mye hjelp å få ser jeg.... skal du gjøre det litt fortgjort? eller ? Huh ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjelli`s Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Huh ?var det ett vanskelig spørsmål ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 han mente sikkert å spørre om det skulle være jallamekk - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 18, 2009 Author Share Posted January 18, 2009 var det ett vanskelig spørsmål ? Vanskelig formulert han mente sikkert å spørre om det skulle være jallamekk Mulig det blir jallamekk, har en kamerat som lurer så jeg bare overfører spørsmålene hans Vil bytte ut minst mulig deler Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Fjærn drivaksler foran, lå ytre drivledd sitte igjen, fjærn front diff, girkasse og fremre mellom aksel. Sett på T5 kasse, 2wd mellomaksel, 2wd starter, Dohc grikasse feste og du har 2wd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 super enkel motoden er å ta ei dohc kasse med mellomaksel og alt, sette 4x4 kløsjhus på denne, og bare montere, la framdiff og aksler bare sitte, bare å spinne på. ei bra kasse egentli, men prøv og forbedre giroverføringen Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 super enkel motoden er å ta ei dohc kasse med mellomaksel og alt, sette 4x4 kløsjhus på denne, og bare montere, la framdiff og aksler bare sitte, bare å spinne på. ei bra kasse egentli, men prøv og forbedre giroverføringen "oppskiften" for clutch hus bytte : http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=38819 Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjelli`s Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 riktig men da fikk du hjelp,så nå er det bare og skru Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 tar opp igjen denne jeg. når en setter på t5 kasse og enda bruker 4x4 bunnpanne, får man plass til 2wd starter da? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 ja det har jeg gjort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krona Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 super enkel motoden er å ta ei dohc kasse med mellomaksel og alt, sette 4x4 kløsjhus på denne, og bare montere, la framdiff og aksler bare sitte, bare å spinne på. ei bra kasse egentli, men prøv og forbedre giroverføringen Lurer litt på å gjøre dette, men kan man bruke 4x4 clutchhus fra sierra DOHC 4x4 eller må det være 4x4 Cosworth clutchhus?? Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Skal gå med vanlig 2wd Mt-75 også.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krona Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 (edited) Skal gå med vanlig 2wd Mt-75 også.. Å ikke bytte clutchhus? Har ei sånn kasse, og det blir ikke no krøll med starteren på 4wd bunnpanne da?Må frontdiff også fjernes da? Edited May 8, 2009 by Krona Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Spør stianwang på forumet, han har nettopp montert det.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Passer med vanlig MT75 kasse ja men da må du slipe vekk festene til front diffen i bunnpanna.. de 3 "tappene" som stikker ut pass på å ikke kapp vekk for mye sånn at du får hull i bunnpannna ! hehe Kan godt ta bilder av hvordan jeg har gjort det visst noen trenger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krona Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Passer med vanlig MT75 kasse ja men da må du slipe vekk festene til front diffen i bunnpanna.. de 3 "tappene" som stikker ut pass på å ikke kapp vekk for mye sånn at du får hull i bunnpannna ! hehe Kan godt ta bilder av hvordan jeg har gjort det visst noen trenger Åja, sånn sett, men da vil du ikke ha muligheten til å bygge tilbake til 4wd, uten å bytte bunnpanne evt..? Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Åja, sånn sett, men da vil du ikke ha muligheten til å bygge tilbake til 4wd, uten å bytte bunnpanne evt..? nei.. da er eneste løsning å få tak i en rast 4x4 kasse og sette over cluch huset da har du en doch kasse med starteren på andre siden og kan bare la frontdiffen stå slipper du problem med speedometer wire også Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossy_4x4 Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 (edited) hei. bunn panna er tett selv om det er hull i mellom. det er nå hvertfall feil! 2,8 har høl rett inn i bunnpanna "bak" diffen. så der er det da ett 10cm stor høl i bunpanna når diffen er borte. anders, bytt girkasse og fjern mellomakslingen fremover. med type kasse må d og bytte mellomakselen bakover. EDIT: så nå dette var cosworth trodde du skulle bygge om xr'n jeg Edited May 14, 2009 by cossy_4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted January 2, 2011 Share Posted January 2, 2011 drar opp denne igjen jeg, har 4x4 forstilling med 4x4 bunnpanne. Tenkte å bytte "hus" fra 4x4 kassen med enn vanlig 2wd mt-75, vil og fjerne frontdiff og drivaksler fremme men fortsatt bruke 4x4 bunnpannen. Er dette mulig ? evt. hva trenger å modifiseres ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 (edited) Du trenger: -MT75 mellom-aksel-du trenger Speedowire fra MT75-du må lå knutene stå i nav. Siden at du bruker 4x4 huset på MT75 kassa kommer starter på riktig side, det er der problemet med MT75 å 4WD bunnpanne ligger. Du slipper altså å slipe vekk fester i bunnpanna til fram diff, å kan med enkelhet bygge tilbake til 4WD igjen. Edited January 3, 2011 by Ron Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 (edited) ok, takker trenger ikke å dekke til hulla i bunnpannen på ett vis ? Edited January 3, 2011 by Sta1n1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now