Jump to content

MK3, god bil å dra henger med?

Guest vrtx

Recommended Posts

Har en 05 mod Tdci 130hk automat stv.

En ting på bilen jeg savner, det er tilhengerfeste.

Men det jeg lurer på før jeg monterer tilhengerfeste er hvordan er disse bilene å dra tilhenger med?

Blir å dra hengere 1500kg og oppover... Har kun lov å dra 1800kg med denne bilen men er det noen

som har prøvd å dra bilfrakter med bil på?

En annen ting, må det kodes noe mtp. ryggesensor?

Mvh.

Edit: Skriveleif

Edited by vrtx

Men det jeg lurer på før jeg monterer tilhengerfeste er hvordan er disse bilene å dra tilhenger med?

Blir å dra hengere 1500kg og oppover... Har kun lov å dra 1800kg med denne bilen men er det noen

Mvh.

har monter på noen biler med ryggesensor. og der er det ofte en bryter i kontaktstikket som kobler denne ut når henger er tilkoblet :)

har monter på noen biler med ryggesensor. og der er det ofte en bryter i kontaktstikket som kobler denne ut når henger er tilkoblet :)

hadde rygge sensor på min tidligere og når jeg rygget med hengern. pep det og det hylte som ****.en som lånte bilen min og hadde hengeren på, han begynte og lure om det sa snart pang! han ble jo livredd når det pep så. dette er jo noe det skulle vært bryter på, er litt skuffet av ford, skulle jo tenkt på dette.

Hadde jeg fått valget har jeg kjøpt uten ryggesensor, syns den er mer irriterende enn den er til nytte.

Er det 10minus eller kaldere piper den for fullt når jeg rygger uansett...

Men hvordan oppfører Mk3 stv med litt større tilhenger på slep?

Mvh.

Jeg har dratt en del biltralle med min 1,8 125 hester.Bilen er fin å dra med,men så lite moment som det er på 1,8 så blir det flat pedal og høyt forbruk.Blir bedre med en TD som har bedre moment.

Guest dieseldyret

Jeg har samme motor og girkasse som deg. Har dratt noen hengere, men sjelden høyere totalvekt enn 1200 kg. Det har iallfall ikke vært noe problem, men syntes det funka bedre å bruke manuell modus for å få bedre nytte av dreiemomentet.

med en 2,2 tdci er det kjeme god bil til dra tungt med, kjenner jo ikke at du har henger på jo, men når eg lånte brodern

sin mondeo 1,8 bensin, sko jo nå tru du sykla fortere, var jo noe helt annet enn min.

1,8 motoren stod jo fan mesten stilt selv om hengervekta var sånn ca 1000kg da er en diselbil god og ha.

Der er jo et ordtak som går slikt; ska du ha henger på bilen er en turbo godt og ha.

men ang rygge sensor så går det ann og ta sikringen baki bagasjerommet og da holde den kjeft. bare et hint til dere på denne tiden av året

med en 2,2 tdci er det kjeme god bil til dra tungt med, kjenner jo ikke at du har henger på jo, men når eg lånte brodern

sin mondeo 1,8 bensin, sko jo nå tru du sykla fortere, var jo noe helt annet enn min.

1,8 motoren stod jo fan mesten stilt selv om hengervekta var sånn ca 1000kg da er en diselbil god og ha.

Der er jo et ordtak som går slikt; ska du ha henger på bilen er en turbo godt og ha.

men ang rygge sensor så går det ann og ta sikringen baki bagasjerommet og da holde den kjeft. bare et hint til dere på denne tiden av året

rart at kia har fått dette til at den kobler ut automatisk og ikke ford.

Har hatt både mk1 og mk2 med både 2.0 og 1.8 bensin, begge var håpløse biler å dra med. Absolutt null dragkraft...

Derfor det ble diesel på meg nå.

Bilhenger på rundt 18-1900kg burde gå greit bak bilen min...?

hadde en bil henger med sierra cosworth'n min bakpå ( over 3500kg tot ) i fjor vinter , tenkte ikke over det en gang , kjørte å girte som vanlig ,

å jeg har en 2,0 Tddi 115 hk , 280 nm ............

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Funker fint å dra med. Stabil og fin. Kjørt mye med henger(tungt) og campingvogn. Med vogna lå jeg greit på 140 opp sverige. Vogna ligger på 1200kg. Jeg har jo bare 115 tdci og med 130 hester går det som en drøm for deg.

Edited by brakka

jeg velger meg april

Hmm, ser at alle skryter hemningsløst av det å dra henger med MK3 diesel.

Jeg må si at jeg har mottsatt erfaring med dette.

Dro en stor lukket henger full av skrot rett før jul. Og ble på ingen måte imponert av draget i denne bilen. Den sleit godt i oppoverbakker, og jeg ble stadig påminnet om at jeg hadde noe på hengeren. Også på flaten merket jeg godt at jeg at bilen dro tungt

Har også dradd tilsvarende med min Mondeo MK2 (2.0 bensin - 130HK), og denne var ikke dårligere enn min MK3 diesel (130HK).

Å dra tilhenger på MK3 diesel er med mine øyne en gedigen skuffelse. Hadde forventet mer...

Edited by Fordman

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Jeg må si meg meget fornøyd med trekkevnen til min mk3 130tdci. Jeg trekker campingvogn og synes det går flott, har ikke vært nødvendig å gire ned fra 4 gir hverken i undersjøiske tuneller

eller over fjelloverganger, er veldig sterk og fleksibel!

Men synes motoren er alt for lett og kvele ved igangsetting og manuvrering, må ha en del gasspådrag for ikke å stoppe, dette kan i noen tilfeller skape situasjoner som kan bli vel

ubehagelige, dette synes jeg er for dårlig på en så pass moderne bil!!

Vet blandt annet at Mazda 6 diesel nesten er umulig å kvele i forhold til Mondeoen!

• 2 months later...

Må bare få oppdatere å legge til at det hele ble en positiv opplevelse :D

Ligger stødig og fint. Dreiemoment er ikke noe å si på.

normal_04032009.jpg

Hmm, ser at alle skryter hemningsløst av det å dra henger med MK3 diesel.

Jeg må si at jeg har mottsatt erfaring med dette.

Dro en stor lukket henger full av skrot rett før jul. Og ble på ingen måte imponert av draget i denne bilen. Den sleit godt i oppoverbakker, og jeg ble stadig påminnet om at jeg hadde noe på hengeren. Også på flaten merket jeg godt at jeg at bilen dro tungt

Har også dradd tilsvarende med min Mondeo MK2 (2.0 bensin - 130HK), og denne var ikke dårligere enn min MK3 diesel (130HK).

Å dra tilhenger på MK3 diesel er med mine øyne en gedigen skuffelse. Hadde forventet mer...

eg kjenner lite til diesel men mk2 stv 2.5 V6 med aut. e flotters å dra henger med.. uansett kor stor eller liten å ka som måtte være i :)

gliset "89" sierra 2.9i GL

X "98" mondeo V6 ghia

Trim til du ikke har mere å trimme på!