Guest zibbit Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 Solgte forleden min kjære sierra for å gå over til en 91 mod Escort 1.4 som hadde noen bøyde ventiler. Etter at toppen var bytta ble det omsider tid for prøvekjøring. Til min forskrekkelse merka jeg ista at oljelampa begynte å blinke, begynte å tikke no ****** og jeg kjørte inn på en bensinstasjon. Ser at det nesten renner olje på asfalten, og ser at det er mye olje rundt ved der motor og gearkasse møtes på høyre side av motoren. Det rant ikke da den sto på værkstedet i forrige uke, det må ha skjedd nylig. Det var nok frostveske osv. Jeg tenker meg at det er et helvete å skifte pakninger der nede og at det kansje kan være like greit å bytte hele motoren.. Noen som har noen forslag ? *trodde jeg skulle slippe å være fotgjenger* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 kontroller o-ringen på fordelern..vist den er gåen renner d olje.. Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 kontroller o-ringen på fordelern..vist den er gåen renner d olje.. Er det ikke DIN-tenning på den bilen der da?? samme type som på bildet ditt Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 zetec har ikke 1,4l..så da må d vær en cvh Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 zetec har ikke 1,4l..så da må d vær en cvh Det har du helt rett i men mk5 med cvh har samme type tenningmodul som zetec. Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 er cvh motor i den der.skru av fordeleren og sjekk om det er der den lekker.mest sannsynlig den o ringen der som er problemet ditt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zibbit Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 takker for svar, jeg har ikke byttet o ringen så jeg skal sjekke. det er en CVH motor ja. fordeleren sitter på siden av motoren over stedet det lekker. er det bak fordeleren "o ringen" sitter?? for akkurat der er det et rundt høl hvor det ikke er noen ting... Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 o-ringen sitter på selve fordeleren i et spor...er vanlig at den begynner å lekke... bare husk å smør den inn med et fint lag med olje eller noe når du monterer igjen, så er du sikker på å ikke ødelegge den.... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zibbit Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 her er et bilde av "fordeleren". når du mener på selve fordeleren tenker jeg på den hvor boksen pluggledningene kommer fra. man ser olja under fordeleren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zibbit Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 Her er et bilde av skjønnheten he he. de "fine" lysene foran av skal av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 skru feste til fordeleren av og se om d lekker bak d..kann hende d er en tettning av hullet til gammel type fordeler der.. Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 Du den toppen du byttet til!! Hvilken bil og årsmodell kom den fra??? Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 den kom fra en 89 modell 1,4 mk4... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 den kom fra en 89 modell 1,4 mk4... Da er det vel problemet!! Da den toppen hadde "gammel" type fordeler.. Skru av fordeleren og festet ditt, å se om det ikke er et hull der Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 mest sann synlig det da ja...men går ikke det ann å ordne da?du får det nok til zibbit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 Hehe.. solgt han en topp da Mr.Escort joda.. mål hullet og dra på ford og få deg en frostplugg å banke inn Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zibbit Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 takker trodde jeg hadde glemt etterlerrannet jeg..det var noe mystisk hehe Vet det er en rund sak i toppen bak boksen fordeleren sitter fast i. Noen som har noen forslag til å tette hullet til den "gamle fordeleren" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 jepp...måtte tømme delelageret mitt pga ei sur stemor som misliker at hennes ste-sønnn bruker kjelleren og ellers resten ev eiendommen hennes som delelager for ford deler...hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zibbit Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 så det er bare det som er problemet alså? at det runde hølet i toppen skulle vært fyltt med noe drit fra den gamle typen fordeler.Så det jeg må er å tette det igjen? har det ikke hullet noen funksjon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 så det er bare det som er problemet alså? at det runde hølet i toppen skulle vært fyltt med noe drit fra den gamle typen fordeler.Så det jeg må er å tette det igjen? har det ikke hullet noen funksjon? Jepp det er det som er problemet!! Som jeg skrev tidligere.. Skru av fordeler og feste... så ser du problemet.. når du har gjort det.. så tar du den toppen som sto på bilen og samenligner så sjønner du nok fort hvorfor du mister oljen, og hvordan du skal tette hullet Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zibbit Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 jepp takker for svar. skal ned på værkstedet og sjekke den gamle toppen på mandag he he. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zibbit Posted January 23, 2005 Share Posted January 23, 2005 et lite spørsmål: hvor finner jeg "tomgangsskruen" så kjapt over ista, men så ingen mistenkelige skruer. Den er veldig høy på turtall før den plutselig synker til normal etter ca 5 sekunder. hva er normalt på en 1.4 på tomgang? 2000rmp ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 23, 2005 Share Posted January 23, 2005 de fleste escorter med cvh skal ligge på ca 800, men det varierer så klart... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zibbit Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Det er "slark i drivverket" og her. Når jeg fks kjører på flatmark og slipper gassen i hvem somhelst gir, begynner den å rykke kraftig frem og tilbake. Noen som vet hva det skyldes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 gåene motorfester...mest sannsynlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now