Guest slynger Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 som topic sier hvem sliper veiv og overhaler topplokk på nordvestlandet?skal overhale motoren min og er ikke sikker på hven jeg kan henvende meg til for og få gjort slikt arbeid.holder til i ålesunds området.Det viktigeste for min del er att arbeidet blir gjort skikkelig ikke noe sånn jalla mek opplegg. så vist noen kunne være behjelpelig med forslag hadde det vert fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 EBB i Stavanger bl.a.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 http://voldenracing.no/annonse.jpg "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slynger Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 har hørt mye bra om ebb ja...men tenkte att vist det var noen i området her så hadde det vert litt lettere siden man slipper og sende langt avgårde hvor holder voldenracing til da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 han holder til i oppland - lillehammer. Meget dyktig "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slynger Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 okay. er relativt fersk med cosworth så har ikkje kommet helt inni hvem gjør hva enda menn. tar ebb både topp og veiv eventuelt borring av sylinder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 okay. er relativt fersk med cosworth så har ikkje kommet helt inni hvem gjør hva enda menn. tar ebb både topp og veiv eventuelt borring av sylinder? Han gjør allt av maskinerings arbeid, porting, planing, skift av styringer, boring, avbalansering og sliping av veiv, svinghjul og reimhjul og vekt justering av råder, evt annen maskinering du måtte ønske Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 leverte motoren min til EBB på lørdag. han tar alt arbeid. men tror ikkje han tar i mot flere motorer på en stund. han sa min va den siste på en god stund, for no ville han ha seg en pause. men går jo alltid an å ringe han. 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slynger Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 leverte motoren min til EBB på lørdag. han tar alt arbeid. men tror ikkje han tar i mot flere motorer på en stund. han sa min va den siste på en god stund, for no ville han ha seg en pause. men går jo alltid an å ringe han. det var jo ganske domt for min del ivertfal ut i fra den jeg har blitt fortalt om hitil så har jeg absolutt tillit til ebbpga diverse andre innlegg på forumet her.menn blir uansett en stud før jeg kan begynne og sende fra meg noen deler pga $$$så går jo ann og høre når det nermer seg. mennn ingen i møre og romsdal som gjør sånt arbeid altså?ser ivertfall ikke sånn ut.vet om ålesund motor verksted menn pga deres pris i forhold til arbeid utført er dem utelukket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Cylmo i Trondheim er jo også et alternativ. Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slynger Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Cylmo i Trondheim er jo også et alternativ.noen som har erfaring med dem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FitjarRacing Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 auto 23 i bergen og.. men eg personlig vil nok aldri komme til og bruke andre en EBB no... kjempe god service... eg hadde ei veldig stor sprukke i ein topp av di verste han hadde sett.. å han tilbydde seg å prøve å fikse toppen å visst det ikkje blei suksess so slapp eg å betale for det.. å det var ingen enkel reprasjon det var snakk om men han fekk klar signal av meg til og sette igang og han fekk det til og... har montert toppen toppen no å kjørt litt å så langt ingenting galt å prisen var veldig bra og veldig bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slynger Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 auto 23 i bergen og.. men eg personlig vil nok aldri komme til og bruke andre en EBB no... kjempe god service... eg hadde ei veldig stor sprukke i ein topp av di verste han hadde sett.. å han tilbydde seg å prøve å fikse toppen å visst det ikkje blei suksess so slapp eg å betale for det.. å det var ingen enkel reprasjon det var snakk om men han fekk klar signal av meg til og sette igang og han fekk det til og... har montert toppen toppen no å kjørt litt å så langt ingenting galt å prisen var veldig bra og veldig bra! samme intrykket jeg sitter med Link to comment Share on other sites More sharing options...
ksveggen Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Thoresen Automotive i Kristiansund! Overhalte toppen og slipte veiven min i fjor, skikkelig arbeid! rob-th@online.no 932 23675 rolf tore thoresen De har en hjemmeside men husker ikke den i farten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Han gjør allt av maskinerings arbeid, porting, planing, skift av styringer, boring, avbalansering og sliping av veiv, svinghjul og reimhjul og vekt justering av råder, evt annen maskinering du måtte ønske EBB polerer veiv men sliper vel ikke? Skal ganske avansert utstyr og høy kompetanse til(ikke at ebb mangler kompetanse:)) for og slipe en veiv bra, eneste jeg vet om så driver med dette er Vitmar i lillesand... Har brukt ebb til porting, planing, honing, avbalansering og polering av veiv, mm. kjempe fornøyd med service og resultat! 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Ebb gjør alt du vil gjøre med motor.Den gutten der kan sine saker.Om du kommer med pappskalleprosjekt av en motor så hjelper han deg.Spør om hva som helst så gir han deg råd hvordan det skal gjøres.Hvor mye effekt du skal ha og hvordan effekten skal være,Hmye dreiemoment tidlig eller et hekkans lag og masse power.Han lager toppen hvordan en du vil ha motoren.Har stor kompetanse om hvordan deler fungerer sammen.Han står bak raymond og gatebil henriks topp. så det er gode skussmål det.Desverre har ikke ebb vært borti min topp da den var ferdig preppet av halvorson motor i sverige, men ryker den blir det ebb som for i oppdrag å lage en 800+ topp. frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 EBB polerer veiv men sliper vel ikke? Skal ganske avansert utstyr og høy kompetanse til(ikke at ebb mangler kompetanse:)) for og slipe en veiv bra, eneste jeg vet om så driver med dette er Vitmar i lillesand... Har brukt ebb til porting, planing, honing, avbalansering og polering av veiv, mm. kjempe fornøyd med service og resultat! Sliper også, gjorde det med min veiv Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 EBB polerer veiv men sliper vel ikke? Skal ganske avansert utstyr og høy kompetanse til(ikke at ebb mangler kompetanse:)) for og slipe en veiv bra, eneste jeg vet om så driver med dette er Vitmar i lillesand... Har brukt ebb til porting, planing, honing, avbalansering og polering av veiv, mm. kjempe fornøyd med service og resultat!slipe ei veiv bra? hva legger du i bra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slynger Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 slipe ei veiv bra? hva legger du i bra? ikke vinkelsliper ivertfall Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 ikke vinkelsliper ivertfall det skjønte jeg og men lurer på hva man skal med avanserte maskiner osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Voldenracing Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 (edited) jeg kan slipe veiv 3000,-retting av veiv 1500,-porte topp fra 5000,-slipe ventiler og frese seter 2000,-plane topp 850,-trykkteste 1400,-ventilstyringer inkl skifting 1800,- Edited January 14, 2009 by Voldenracing Facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slynger Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 det skjønte jeg og men lurer på hva man skal med avanserte maskiner osv. det er ganske nøyaktige toleranser og strenge krav til overflate ruhet på en veivderav trenger du utstyr som er beregnet for jobben.metallet på veiven er jo også herdet og derav ikke enkelt og berabeide hellerden må også balanserest grundig etterpå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilssen Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Låner tråden litt. Er det noen som holder på med slikt arbeid Nord for Tr.heim og sør for Tromsø?Hehe Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 rart at sliping av veiv med helt vanlig gammelt utstyr fungerer utmerket da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slynger Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 rart at sliping av veiv med helt vanlig gammelt utstyr fungerer utmerket da gammelt utstyr krever bare mer håndlag. og under den rette opperatøren så kan faktisk d bli bedre enn arbeid gjort med helt nytt utstyr..menn med feil persom bak spakene kan d nokk bli utrolig dårlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts