SierraStian Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Hei! Jeg har en co på 3,5. Så skal jeg justere ventilene. tikker voldsomt. Hjelper dette på Co`n ?? En ford mekaniker snakket om dette... Ellers andre tips? Det er en 2,0 OHC Ford Sierra 2,0 CL 1987 Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalikeFord Sierra XR4i 1985Ford Anglia 1959Ford Mondeo 2013..Tempo Corvette 1981 og 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HÅK Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 forgasser eller efi du har da? TangeruD1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 er det efi du har, så er det en umbrako skrue på undersiden av lmm, på den siden som belgen er festet, denne skrur du ut for å få mindre CO.. det dem sier, er at du kan bytte olje og olje filter, samt en flaske med kondensfjerner i bensintanken for å lure ned CO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraStian Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 Er forgasser Jeg vet hvor jeg justere på forgasseren, men jeg får jo ikke målt dette før etter-kontrollen.... Ford Sierra 2,0 CL 1987 Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalikeFord Sierra XR4i 1985Ford Anglia 1959Ford Mondeo 2013..Tempo Corvette 1981 og 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HÅK Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 er som combatkit sier olje å olje filter plus nye tennplugger å luftfilter skal hjelpe bra men de skal klare å hjelpe deg med justering når du viser den. ikke lett å gjøre selv uten måler heller. hvis du er med når bilen vises kan du jo justere selv kanskje TangeruD1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 skal være en skrue på forgasseren en plass som kan stilles på, dette bør du da gjøre mens du samtidig måler CO.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Selvføleglig ingen ulempe å justere ventilene heller, slik at motoren er i god trim. Men har du elektronisk gasser kan denne respondere dårlig på justering av co. Fjusker den noe? I så fall tyder det på at gasser kan være dårlig. Ett annet godt tips i tillegg til de over er å køre motoren orntlig varm før etterkontroll, gjærne blås den litt. Enkelte verksteder har desverre en praksis med å ikke kjøre bilene orntlig varm før co måling. Da kan orntlig varmkjøring og ny olje være mer en nokk for å få co ned. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraStian Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 Takk for godt svar! ja den fjusker litt, men det har bedret seg... Det var ikke lange turen de tok før kontrollen nei.. Ford Sierra 2,0 CL 1987 Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalikeFord Sierra XR4i 1985Ford Anglia 1959Ford Mondeo 2013..Tempo Corvette 1981 og 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now