Mark1 Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 joda men om du skal sladde så gjør det ingenting om hjula går med ørlittegranne forskjellig hastighet =)er flere som kjører med det sånn til vanlig uten å oppleve problemer, men du vil få litt mere friksjon i viskosekoblinga som gjør at den blir litt varmere, men når du skal herje så går det ikke lange tiden før den koker alikevel uansett om du har lik utveksling eller ikke... og du får da mere og mere bakhjulstrekk. Kanskje en oljekjøler gjør susen.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Sapphy Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 En FFD variant må jo likevel være aldeles skivebom i en gatebil. En kjenning hadde en slik, han måtte stoppe helt opp for å snakke i mobilen. Er utrolig nok ikkje altid om å gjør å ha det dyreste og "grommeste" men det som fyller flest oppgaver og er kurrant å vedlikeholde. Derfor mitt forslag om KUN Fix-it kasse og forsterkningsplate.ALT kan ryke, tilogmed FFD har tette overhalingsintervaller og er langt i fra bombesikkert, derfor er det litt greiere å forholde seg til lett tilgjengelige orginaldeler, enn å skru seg bort i gammelt eksotisk rask.
Mark1 Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 leser du hva jeg skriver?han spør etter drivverk som tåler 550hk/650nm, ford motorsport mener at det er ffd drivverk som da må til, ellers hadde de jo selvfølgelig bare kjørt 6.5tom fremdiff osv.Så det er ett direkte svar på spørsmålet hans.At ei fixit kasse holder ut med så mye moment og at ei forsterkningsplate foran gjør susen tviler jeg på.Jeg skriver derfor at det rimligste relativt holdbare er ett r&d eller quaife alternativ. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Cosworth Racing1 Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 leser du hva jeg skriver?han spør etter drivverk som tåler 550hk/650nm, ford motorsport mener at det er ffd drivverk som da må til, ellers hadde de jo selvfølgelig bare kjørt 6.5tom fremdiff osv.Så det er ett direkte svar på spørsmålet hans.At ei fixit kasse holder ut med så mye moment og at ei forsterkningsplate foran gjør susen tviler jeg på.Jeg skriver derfor at det rimligste relativt holdbare er ett r&d eller quaife alternativ. Mye mener du Fix-it kassen tåler da? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Mark1 Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Jeg har ingen formening om nøyaktig hvor mye en fix-it kasse tåler, men begrensningen ligger i skråstilte drev i standard mt75 hus, da spesielt på 3dje giret som er midt i kassen og mye moment her vil føre til at aksel og tvilling aksel vil flekse.rettskårne drev vil forhindre dette til en viss grad, sterkere hovedaksel og forsterkningsplate mellom husene i mt75 kassen hjelper også (alt dette har r&d kassa).Og r&d kassa er god for 600nm ifølge produsenten.Så når man sammenligner r&d og fixit så er det jo fornuftig å mene at fixit kassa tåler mye mindre. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Tore_TJ Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Da må det da være bedre å kjøpe BARA kasse. Koster jo omtrent det samme som fix-it
Cosworth Racing1 Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 (edited) Jeg har ingen formening om nøyaktig hvor mye en fix-it kasse tåler, men begrensningen ligger i skråstilte drev i standard mt75 hus, da spesielt på 3dje giret som er midt i kassen og mye moment her vil føre til at aksel og tvilling aksel vil flekse.rettskårne drev vil forhindre dette til en viss grad, sterkere hovedaksel og forsterkningsplate mellom husene i mt75 kassen hjelper også (alt dette har r&d kassa).Og r&d kassa er god for 600nm ifølge produsenten.Så når man sammenligner r&d og fixit så er det jo fornuftig å mene at fixit kassa tåler mye mindre. Sjansen for å få over 600 nm ved 550 hester er vel stor, så da er du vel lile langt? I tillegg er vel denne kassen MYE dyrere enn Fix-it.. Vet det går/eller gikk en bil i Sverige med 700 hester og Fix-it. Den hadde ingen problemer, MEN selvfølgelig alt kan ryke uansett hva du har! Kommer litt an på hvordan du bruker det, om du er hard og brutal med kassen. Da må det da være bedre å kjøpe BARA kasse. Koster jo omtrent det samme som fix-it Hva er det for en type kasse da? Aldri hørt om.. Noen som kjører med dette da og vet hvor holdbart dette er..? Edited January 12, 2009 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Tore_TJ Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Reyland selger denne. Lages av Bara motorsport. Rette drev. Satt en sånn i vingebilen til reyland hvis du husker den. Koster vel ca det samme som fix-it. eller kanskje litt mer.. sjekk reyland.co.uk. heter strong gear kit eller noe sånt
Sapphy Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Mark1, Leser DU hva jeg skriver da? Bygger trådstarter bil med seier i VM-rally i tankene? Ikkje det nei.... grunnleggende forskjell der kanskje?
Mark1 Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Mark1, Leser DU hva jeg skriver da? Bygger trådstarter bil med seier i VM-rally i tankene? Ikkje det nei.... grunnleggende forskjell der kanskje? Det står da vitterlig "Hvor mye må man ut med for en drivlinje som tåler ca 550hk 650nm?" i topic... Jeg prøver å argumentere for påstandene mine så godt som mulig, men vestlandet foretrekker visst heller synsing og egne meninger skjønner jeg..Og du velger å svare med sarkasme... (ps. en bil du kan vinne vm-rally med koster nærmere 8millioner, de 160k for ffd drivverk blir vel da småpenger.) WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Cosworth Racing1 Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Det står da vitterlig "Hvor mye må man ut med for en drivlinje som tåler ca 550hk 650nm?" i topic... Jeg prøver å argumentere for påstandene mine så godt som mulig, men vestlandet foretrekker visst heller synsing og egne meninger skjønner jeg..Og du velger å svare med sarkasme... (ps. en bil du kan vinne vm-rally med koster nærmere 8millioner, de 160k for ffd drivverk blir vel da småpenger.) Vestlandet..? Hvem tenker du på som synser noe derfra? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Sapphy Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Bedre med synsing på østlandet då? så bra.. Reiner med trådstarter bygger en sprek "gatebil", jeg prøver å rettlede i rettning av at det fortsatt blir noe "gatebil" igjen og ikkje et ubrukelig svindyrt "raceprosjekt".. Påkjenningene "vi" greier å påføre bilene våre med noen runder på rudskogen eller mellom to lyskryss er noe helt annet enn påkjenningene i et VM rally. Men det er vel bare synsing..
Cosworth Racing1 Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Bedre med synsing på østlandet då? så bra.. Reiner med trådstarter bygger en sprek "gatebil", jeg prøver å rettlede i rettning av at det fortsatt blir noe "gatebil" igjen og ikkje et ubrukelig svindyrt "raceprosjekt".. Påkjenningene "vi" greier å påføre bilene våre med noen runder på rudskogen eller mellom to lyskryss er noe helt annet enn påkjenningene i et VM rally. Men det er vel bare synsing.. Hehe.. Kanskje han skal bygge rallybil?? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
JHS Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Finnes vel like mange meninger som medlemmer på forumet, heldigvis. Hvor gøy hadde det vært om alle hadde hatt samme meninger? Noen vil ikke ha bråk og lyd i det hele tatt, mens andre vil ha mest mulig lyd. En 4wd er vel ikke det man bare legger ut i en sving langs veien akkurat, og trådstarter skriver vel at interiør er plukket ut, så da snakker vi vel ikke om noe komfortabel pendlebil akkurat. Men er vel ingen som kan nekte for at Mark1 ikke har noe grunnlag for sine meninger, har tilgode og se noen andre enn Mark1 og Kjellis på dette forumet bruke 4wd på den måten i en bil uten 500+ hk
Turboterje Posted January 12, 2009 Author Posted January 12, 2009 Hehe, får ikke begynne å krangle nå smågutta Selvfølgelig er jeg interisert i få det billigst mulig, som alle andre. Er det noen som har erfaring med fixit da? som har kjørt litt hardt med kassa. For diffenne skal jeg vel alltids få råd med etterhvert.Men surt å kjøpe en kasse til 40 tusen, å så rase den. Det er vel 2 muligheter, enten kjøpe det grommeste, eller prøve noen "billige" varianter.Hvis det ikke er noen som har prøvd, men bare tror.
Cosworth Racing1 Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Hehe, får ikke begynne å krangle nå smågutta Selvfølgelig er jeg interisert i få det billigst mulig, som alle andre. Er det noen som har erfaring med fixit da? som har kjørt litt hardt med kassa. For diffenne skal jeg vel alltids få råd med etterhvert.Men surt å kjøpe en kasse til 40 tusen, å så rase den. Det er vel 2 muligheter, enten kjøpe det grommeste, eller prøve noen "billige" varianter.Hvis det ikke er noen som har prøvd, men bare tror. Jeg kjører Fix-it og har ikke hatt noen problemer enda. Kjenner en som har røket en del i kassen. Men alt kommer an på hvordan du bruker bilen. Skal du ta rivstarter daglig bør du kanskje kjøpe en annen kasse. Ellers er kassen HELT grei. Den tåler nå mye herjing! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
FitjarRacing Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 (edited) med den kjøringa til turbo terje så trur eg at eg ville prøvd ein billig variant fusst also forsterka plate i fram diff å 7,5" bak i god stand.. å kansje ein fix it sats ettervert i kassa... å billige dårlige 195 dekk så er nok mykje gjort ein kompis av meg har ein 4wd med HEILT orginalt driverk på. den har blitt sladda å herja ein del med egentlig med 215 brigestone g force profiler dekk på... både på tørr asfalt og på våt. er grå dyse oppsett har vert kjørt på 1,6 - 1,8 bar ladetrykk... den funka i ei god stond vertfall før det begynnte å skrape å lage litt lyder i kassen.. Edited January 12, 2009 by FitjarRacing
Panza Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Den nyeste utgaven av Fixit-girsett har ikke jeg hørt om at noen har ødelagt.. Jeg har det og det funker som bare det. Ulempen med skråskjærte drev er at de belaster askiallagerne mer enn rettskjærte. De tvinger derimot ikke akslingene fra hverandre noe mer enn rettskjærte drev.Fordelen med skråskjærte drev er at de bråker mindre og at de er sterkere, pga at mer enn ei tann er i inngrep hele tida. Når du ikke skal kjøre Gruppe A / WRC så er jeg helt sikker på at fix-it eller Bara er det beste valget. Bara hvis du vil ha masse hvining i girkassa, fix-it hvis det ikke høres så moro ut.
joe Posted January 21, 2009 Posted January 21, 2009 Den nyeste utgaven av Fixit-girsett har ikke jeg hørt om at noen har ødelagt.. Jeg har det og det funker som bare det. Ulempen med skråskjærte drev er at de belaster askiallagerne mer enn rettskjærte. De tvinger derimot ikke akslingene fra hverandre noe mer enn rettskjærte drev.Fordelen med skråskjærte drev er at de bråker mindre og at de er sterkere, pga at mer enn ei tann er i inngrep hele tida. Når du ikke skal kjøre Gruppe A / WRC så er jeg helt sikker på at fix-it eller Bara er det beste valget. Bara hvis du vil ha masse hvining i girkassa, fix-it hvis det ikke høres så moro ut. Kor lenge har den nye sorten vert på markedet ?... å ka er egentlig forskjellen på gammelt og nytt ?...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now