Jump to content

Montering av polyforinger


OleHenrik90

Recommended Posts

Har nå demontert nok til å skifte foringene som fester stabstaget til bærearmen. Det jeg lurer på er om de skivene som sitter ved siden av de originale foringene skal på igjeN? og hvordan skal de se ut? som skåler? :P

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

JA, det skal de.

Hva mener du? Hvilken vei de skal sitte?

Skal se ut som de er ører, altså nærmest midten inne ved senter, og lenger vekk fra hverandre ytterst. Dårlig forklart, men håper du skjønner.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

å holder faktisk foringa enda strammere på plass. men da sliter du den fortere ut..

powerflex foringene har jeg sett har helt flate skiver man legger på for å stive opp foringa i bærebruen. har faktisk selv helt flate skiver og PolyRace foringer i bærebruene mine på IS turboen.mens på dohc'n har jeg PolySport(gule) har jeg di orginale buete skivene

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

hei.. hadde tenkt til å spørre om nesten det sammen, men er jo ikke noe vits å starte ny tråd for det.. så låner denne litt.. ;)

 

driver å bytter foringer på dohcen min og skal sette inn polysport foringer.. det jeg lurer på er hvilken rekkefølge dette skal settes sammen..

som dere ser på bilde så passer liksom ikke foringene og skivene helt sammen.. skal det være sånn eller har jeg satt det sammen feil?

 

bilde av foringene og skivene på staget..

DSC02669.jpg

 

og lagt ut på gulvet.. ting ble satt innpå fra høyre til venstre på bilde..

DSC02670.jpg

Link to comment
Share on other sites

skivene skal stå den veien som dem står.

ser ut som du mangler en hylse som skal stå inni foringene for å holde avstanden som den skal.

hrunnen til at foringene ikke er helt i hverandre på bildet, er fordi bærearmen skal inni der, og da passer det. er ett spor i bærearmen (mener eg)

 

Edit:

 

låner litt bilder fra Fordgutten

her ser du hylsen

 

3r1z2wjnto39dr3vytvf.jpg

 

slik skal skivene stå

 

wvz6io8n56zxobo3ibuh.jpg

 

5r6c7e0shppnrr68418i.jpg

som dere ser, så er dem skålformet, og bunnen av skålen skal mot foringene

Link to comment
Share on other sites

har den hylsa, har bare ikke satt den inn.. litt kjipt om jeg ikke skulle få det fra hverandre igjen liksom.. så du mener at det skal sitte i den rekefølgen? sytes at det ble litt mye avstand fra den siste foringen og skiven jeg.. :ph34r:

 

edit:

 

ser jo ut som om jeg har satt det på i riktig rekefølge, men ser ut som om foringen hans er nermer skiven en min.. kommer de næremere når jeg setter det sammen og strammer eller skal det være sånn?

 

det jeg egentlig lurer på er hvilken vei foingen skal inn? fordi det er jo to forskjellige..

Edited by k3nn37
Link to comment
Share on other sites

dette kommer seg når du strammer den, siden hulsen setter stopper for hvor langt du kan skru, ang hvilken vei, så kan eg ikke tro det er noen "feil" vei. har selv montert biltema foringer på min, disse er 3delte slik som poly, og da tror jeg at jeg satte den største delen inderst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde engang forsterka gummiforinger. De var ulike og skulle monteres spesifikk med den ene foringen fram og den andre bak. Jeg husker selvsagt ikke hvilken som skal stå hvordan ettersom dette er 5-6 år siden <_ forsterka poly og fummiforinger m gjerne presses litt sammen for f rett form i forhold til b>

 

Og så en liten teori jeg har om de buede skivene. Jeg tror nemlig at de har en ganske åpenbar funksjon når man bruker de orginale tynnveggede "tyggis" foringene. Nemlig hindre at stabstag og bærearm løsner fra hverandre når foringen ryker. Noe som er lite trolig ved forsterkaforinger.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

tar denne opp igjen.

hvordan skal casterstag foringene monteres?

er jo snakk om 1 "tykk" og en "tynn" foring.

hvem skal hvor?

den tynne delen har en bueform på utsiden, slik at dem skivene passer i, men det har ikke den tykke foringen.

håper noen forstår hva jeg mener :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...