OleHenrik90 Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Har nå demontert nok til å skifte foringene som fester stabstaget til bærearmen. Det jeg lurer på er om de skivene som sitter ved siden av de originale foringene skal på igjeN? og hvordan skal de se ut? som skåler? Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubenl Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Ja de to "skålene" er vel der for å klemme foringa fast når du skrur til den store muttera. Alt skal være slik det var før du demonterte, bare at selve foringa er ny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 JA, det skal de.Hva mener du? Hvilken vei de skal sitte? Skal se ut som de er ører, altså nærmest midten inne ved senter, og lenger vekk fra hverandre ytterst. Dårlig forklart, men håper du skjønner. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 slik: )-( )og( er dem skålene, og - er foringen Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted January 10, 2009 Author Share Posted January 10, 2009 Takk for det! Måtte bare være sikker! Kjipt om det hadde blitt feil altså! Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubenl Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Hva kan skje da om man snur på skålene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Da står jo skålene i spenn. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 å holder faktisk foringa enda strammere på plass. men da sliter du den fortere ut..powerflex foringene har jeg sett har helt flate skiver man legger på for å stive opp foringa i bærebruen. har faktisk selv helt flate skiver og PolyRace foringer i bærebruene mine på IS turboen.mens på dohc'n har jeg PolySport(gule) har jeg di orginale buete skivene Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Hva kan skje da om man snur på skålene? da sitter foringen for stramt, og i værste fall så knekker stabstaget... skålene skal stå den veien, slik at foringen "kan vandre". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ajenssen Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 hvordan er slike foringer å montere i forhold til vanlige gummiforinger? skal ha slike på min 92 escort rs2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 hvordan er slike foringer å montere i forhold til vanlige gummiforinger? skal ha slike på min 92 escort rs2000 på noen biler er det mye lettere å montere poly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 hei.. hadde tenkt til å spørre om nesten det sammen, men er jo ikke noe vits å starte ny tråd for det.. så låner denne litt.. driver å bytter foringer på dohcen min og skal sette inn polysport foringer.. det jeg lurer på er hvilken rekkefølge dette skal settes sammen.. som dere ser på bilde så passer liksom ikke foringene og skivene helt sammen.. skal det være sånn eller har jeg satt det sammen feil? bilde av foringene og skivene på staget.. og lagt ut på gulvet.. ting ble satt innpå fra høyre til venstre på bilde.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 skivene skal stå den veien som dem står.ser ut som du mangler en hylse som skal stå inni foringene for å holde avstanden som den skal.hrunnen til at foringene ikke er helt i hverandre på bildet, er fordi bærearmen skal inni der, og da passer det. er ett spor i bærearmen (mener eg) Edit: låner litt bilder fra Fordguttenher ser du hylsen slik skal skivene stå som dere ser, så er dem skålformet, og bunnen av skålen skal mot foringene Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 (edited) har den hylsa, har bare ikke satt den inn.. litt kjipt om jeg ikke skulle få det fra hverandre igjen liksom.. så du mener at det skal sitte i den rekefølgen? sytes at det ble litt mye avstand fra den siste foringen og skiven jeg.. edit: ser jo ut som om jeg har satt det på i riktig rekefølge, men ser ut som om foringen hans er nermer skiven en min.. kommer de næremere når jeg setter det sammen og strammer eller skal det være sånn? det jeg egentlig lurer på er hvilken vei foingen skal inn? fordi det er jo to forskjellige.. Edited January 11, 2009 by k3nn37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 dette kommer seg når du strammer den, siden hulsen setter stopper for hvor langt du kan skru, ang hvilken vei, så kan eg ikke tro det er noen "feil" vei. har selv montert biltema foringer på min, disse er 3delte slik som poly, og da tror jeg at jeg satte den største delen inderst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Jeg hadde engang forsterka gummiforinger. De var ulike og skulle monteres spesifikk med den ene foringen fram og den andre bak. Jeg husker selvsagt ikke hvilken som skal stå hvordan ettersom dette er 5-6 år siden <_ forsterka poly og fummiforinger m gjerne presses litt sammen for f rett form i forhold til b> Og så en liten teori jeg har om de buede skivene. Jeg tror nemlig at de har en ganske åpenbar funksjon når man bruker de orginale tynnveggede "tyggis" foringene. Nemlig hindre at stabstag og bærearm løsner fra hverandre når foringen ryker. Noe som er lite trolig ved forsterkaforinger. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 etter det eg har blitt fortalt, så er det for å gi gummien vandring.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 tar denne opp igjen.hvordan skal casterstag foringene monteres?er jo snakk om 1 "tykk" og en "tynn" foring. hvem skal hvor? den tynne delen har en bueform på utsiden, slik at dem skivene passer i, men det har ikke den tykke foringen.håper noen forstår hva jeg mener Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 sett den "bua" foringa ytterst, altså framover mot muttra Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 takk, da blir det det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now