Jump to content

Skifte hjullager foran

Siberiantiger

Recommended Posts

Hei!

Ser det ligger en del innlegg ang. skifte av hjullager på mondeo, men har ikke funnet noen som gjelder en bil som er like gammel som min.. stort sett biler som er 5 - 6 år eldre osv.

Jeg må skifte mitt hjullager foran til høyre pga. KRAFTIG ulyd.. en intens høylytt brumming!

Har forhørt meg med verskted og de sier at det ofte byr på problemer med å skifte hjullager foran på disse bilene. Hender seg at det sitter fast i drivleddet og at man må ha nytt drivledd til 1500-2000,-. Noen som har gjort dette og evt. fått problemer? Hva trengs for å skifte og hvilke problemer kan man komme borti.. noen gode tips generelt til slik skifting? (gjøre det selv altså)

Og hva kan i verste fall skje når hjullageret kjøres for lenge med når det er gåent..

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Guest dieseldyret

Har antydning til dårlig hjullager på høyre side foran jeg også, mener dette er "tidlig" ettersom bilen bare har gått 110 000. Hvor langt har din gått? I mitt tilfelle har jeg litt garanti igjen..

Tja.. Har bytta endel lager på slike, og har aldri hatt nope større prob med drivleddet. Det hender det sitter fast, men litt vold ordner det.

Ditto :)

Kommer vel litt problemer med desse også etterhvert når de blir eldre også.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Har antydning til dårlig hjullager på høyre side foran jeg også, mener dette er "tidlig" ettersom bilen bare har gått 110 000. Hvor langt har din gått? I mitt tilfelle har jeg litt garanti igjen..

Når du sier du har garanti igjen.. tenker du da på fabrikk garanti eller reklamasjons rett i følge kjøpsloven?

Jeg spør siden jeg også har en 2004 modell slik jeg ser du har i følge signaturen din

Det værste som kan skje, er at du ødelegger spindel og nav, visst lager ringene begynner å gå rundt

Stemmer det at denne har 2 lager, slik at hvis det ene tar dagen, så virker fortsatt det andre.. dermed er det ikke noe fare annen enn at det bråker noe fryyyyktelig...?

Edited by Siberiantiger

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe