Guest Focus99 Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 Heisann! Noen har hoppet på taket mitt, så lurte på om noen ha tips til retting? Får ikke opp takluken på grunn av buen som ha kommet, men takluken er nå demontert;) Lurte på å kappe vekk å sveise ny takplate og drite i takluke? Alle råd og tips hjelper meg:) Kommer med bilder i morgen;) MvhFocus99
Kverna Posted January 9, 2009 Posted January 9, 2009 Stor bulk ? Ikke bare å sparke ut igjen fra innsiden ? Min fotoblogg
rubenl Posted January 9, 2009 Posted January 9, 2009 hvis det er midt på taket burde det vel gå lett å sparke det ut igjen.. eller banke med en hammer og plankebit. Bare ta ned taktrekket så går vel det greit...
Guest Focus99 Posted January 9, 2009 Posted January 9, 2009 kommer ikke til under ifra da "boksen i stål" til takluken er akkurat under:(
RsMuffe Posted January 9, 2009 Posted January 9, 2009 prøv å få taki en sånn karosseri sugekopp(wurth har?) og prøve å bare dra/røske den skaden ut fra utsiden.
grandisjohn Posted January 9, 2009 Posted January 9, 2009 (edited) En teknikk på å rette et bulka tak med luke, der man ikke får rettet ut fra innsiden, er å sveise på nagler som hjelp til å nappe ut bulken(e). Krever jo litt jobb, da naglene må slipes av igjen, og slik må det sparkles og lakkeres. Men taket kan rettes, og ikke minst kan takluka beholdes. Edited January 9, 2009 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
Kverna Posted January 9, 2009 Posted January 9, 2009 En teknikk på å rette et bulka tak med luke, der man ikke får rettet ut fra innsiden, er å sveise på nagler som hjelp til å nappe ut bulken(e). Krever jo litt jobb, da naglene må slipes av igjen, og slik må det sparkles og lakkeres. Men taket kan rettes, og ikke minst kan takluka beholdes. Har det settet på verkstedet, kjøpt på wurth. Ganske genialt, brukte det på cosworthen min. Min fotoblogg
Knutte Posted January 10, 2009 Posted January 10, 2009 Hva ligger et sånt sett på? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
GlennAre Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 Få tak i en kraftig sugekopp eller prøv og få lånt en multispot av ett oppretter verksted eller noe - Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3
Recommended Posts