Jump to content

Sperre til 1992 Sierra 2.0 CLX


OleHenrik90

Recommended Posts

Hvor mange prosent brems er det? :) Læreren min i mekanikk mente at xr4x4 diffen var håpløs å kjøre med fordi den har 75% sperre? :)

Så ja jeg går nok for cossie diff. 2wd cossie diff da eller?

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange prosent brems er det? :) Læreren min i mekanikk mente at xr4x4 diffen var håpløs å kjøre med fordi den har 75% sperre? :)

Så ja jeg går nok for cossie diff. 2wd cossie diff da eller?

 

 

Spørs hva du legger i håpløs det...

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har fått med meg er det likt drivverk på Cosw 4x4 og XR4x4.

Men er ikke 100% sikker da.

Men skal være like differ ja.

Men er jo en viskose brems, ikke en diff som "sperrer" 75% samme f... liksom.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Først å fremst kan du be læreren prøve å kjøre en bil med slik diff, er langt fra håpløs å kjøre med ;)

 

Det kommer veldig an på hva du vil oppnå med å bytte diff.

Skal bilen herjes med etc. kan du gjøre som Aggi sier, å sveise den.

Det har jeg kjørt med i 12000km nå på bruksbilen, knust 4drivledd til nå.

Er helt normalt det, for de får STOR påkjenning.

Men har vært mye herjing med den også da :)

 

Så kommer det litt an på hvilken bakstilling du har nå.

Har du skrudde akslinger, så svarer det seg jo å montere en diff fra xr4x4 eller cosw 4x4.

For da passer den rett på.

Men har du akslinger som står inn i diffen må du bytte hele bakstillinga, og da er det jo plutselig

mye mer arbeid/kostnad.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange prosent brems er det? :) Læreren min i mekanikk mente at xr4x4 diffen var håpløs å kjøre med fordi den har 75% sperre? :)

Så ja jeg går nok for cossie diff. 2wd cossie diff da eller?

 

 

gud bedre,den lærern din må jo være en ubertosk for å si d rett ut..

 

d store spørsmålet mitt er , har du skivebrems bak kan du hente en diff fra xr4x4 eller cossi 4x4, viss ikke må du få tak i en diff som har brems fra en sierra med stikk akslinger..

 

eller du kan få tak i komplett bakstilling fra xr eller cossi, da får du skrudde akslinger å alternativet blir mye større ang differ og diffbremser :)

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

gud bedre,den lærern din må jo være en ubertosk for å si d rett ut..

 

d store spørsmålet mitt er , har du skivebrems bak kan du hente en diff fra xr4x4 eller cossi 4x4, viss ikke må du få tak i en diff som har brems fra en sierra med stikk akslinger..

 

eller du kan få tak i komplett bakstilling fra xr eller cossi, da får du skrudde akslinger å alternativet blir mye større ang differ og diffbremser :)

 

Hvor på utgiftsskalaen ligger xr4x4/cossie 4x4 bakstilling? :)

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tror det var en her på forumet som hadde skrudde aksler til trommelbrems tilsalgs. Godt mulig de er solgt da, men det ville jo få ned kostnaden. Bruer bake kan du bruke fra alle Sierra med skivebrems, eller Scorpio, men vær obs på at det finnes 2 forskjellige innfestninger til dempere. Jeg kjører min første sesong med cosworth 4x4 diff på min IS. Fungerer veldig fint, bedre enn jeg hadde trodd faktisk. Jeg gar opplevd flere ganger denne vinteren at bilen har begynt å henge på motorplaten, noe som betydde att jeg satt meg fast med åpen diff. Nå kjenner jeg at diffen jobber og hjula griper tak når ett hjul begyner å spinne. Eneste ulempen med den er vel at bilen har en liten tendens til å ville gå rett fram når jeg skal snu på glatt føre(lave hastigheter), men dette korrigeres enkelt med litt gasspådrag og hjulspinn. Ellers oppfører bilen seg mye bedre etter vinterveier og er mye bedre å kontrollere pga at den slipper mer kontrollert når den først slipper bake.

Men som nevnt er viskosediffer progressive, og derfor vanskelig å oppgi noe eksakt % bremsevirkning.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...