Guest -Maverick- Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Er jo ikke verdens undergang.koster litt penger,men nå får du jo en nyoverhalt motor som du vet er bra. he he... Jeg ville nok gått for en overhaling av den du har om det ikke ser ut som gaza-stripa inni der.Vet ikke hvor mye de går for nå jeg,men du får gjort en del for 20tusen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 20 000 kosta det meg etter at jeg knerta min cosworth motor i fjor. Kan jo se her på hva som ble gjort. Sikkert ikke samme feil da men du får kanskje et lite innblikk i hva det vil koste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drevlars Posted January 9, 2009 Author Share Posted January 9, 2009 har fått tak i en motor som kun er gått ca 250mil etter overhaling, motor fra en sierra 1989 cosworth. 205 blokk. gruppe a topp-pakning, arp toppbolter, ellers orginal. blir vist motorbytte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Åsså var det diskusjonen ang de arp boltene da lykke til. blir nok bra det der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 har fått tak i en motor som kun er gått ca 250mil etter overhaling, motor fra en sierra 1989 cosworth. 205 blokk. gruppe a topp-pakning, arp toppbolter, ellers orginal. blir vist motorbyttetipper det koster deg rundt 20 lapper og fikse den gamle motoren Din. er nok eit lager på råden som har godt rundt...... og fordelen er at du fortsatt har 4x4 motor med 200blokk det er faktisk relevant når bilen skal selges. eg hadde ikkje kjøpt ein 4x4 med 205 motor:) lykke til.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Godt poeng !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
drevlars Posted January 24, 2009 Author Share Posted January 24, 2009 legger ut noen bilder av motoren som er nå i fraverandre, satte kun fast i en råde, alt annet var i orden, heldig med den, er det mulig å få fikset veiva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Se der ja. Hvilken råde var det som hadde fått mest skade? Nr. 3?Vanskelig å se ut fra dårlige bilder om veiva er tatt for mye. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
drevlars Posted January 24, 2009 Author Share Posted January 24, 2009 den eneste råden som skadet var nummer 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Den veiva må du få slipt. Ser tydelig at den har blitt blå på lagerbanen til motorblokka...Men det der var ikke akkurat verdens undergang, koster noen lapper men så blir jo motor som ny etterpå:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 hadde akkurat samme havari på min cossie.. veiva betalte jeg rundt 2500 for å få slipt. så det er lønnsomt å slipe fremfor å kjøpe ny brukt en.. men det der så jo ikke ille ut i forhold til min syntes jeg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 (edited) hadde akkurat samme havari på min cossie.. veiva betalte jeg rundt 2500 for å få slipt. så det er lønnsomt å slipe fremfor å kjøpe ny brukt en.. men det der så jo ikke ille ut i forhold til min syntes jeg.. dere må bare huske at veiva faktisk kan bli ødelagt av dette ,hadde en slik måtte bare kaste den fått varme sprekker i godset med råde tapp ,etter lager fulgt med rundt som her Edited January 25, 2009 by to far gone HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 orginal veiv er jo lett og få tak i. så ser ikke på dette som noe undergang aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Ta den med sammen med råder/stempler til nærmeste motorverksted og hør med de? Vanskelig å si av de bildene der men var ikke pen iallefall.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liero Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Kunne gått verre! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 orginal veiv er jo lett og få tak i. så ser ikke på dette som noe undergangDu får vel tak i hvis du betaler 15.000 kr for en ny en.. Men er ikke lett å få tak i. Face kunne ikke skaffe en periode i fjor husker jeg.. Uslipt veiv florerer det jo ikke av heller. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Du får vel tak i hvis du betaler 15.000 kr for en ny en.. Men er ikke lett å få tak i. Face kunne ikke skaffe en periode i fjor husker jeg.. Uslipt veiv florerer det jo ikke av heller. gi han veiven din, din snøsokk 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Kunne gått verre!http://img.photobucket.com/albums/v442/lir...ny/a70d08c4.jpg http://img.photobucket.com/albums/v442/lir...ny/b596b0fd.jpg Å i helsikke da!? Din motor? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Har uslipt veiv til salgs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liero Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Å i helsikke da!? Din motor?En bekjent sin. Bygd av Julian Godfrey. WRC blokk, nicasil foringer++. Havarerte på Rudskogen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Såpass Dæven, hadde fått juling den gitt.Hva var det som var årsaken da? Knekt råde? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 oisann.. stygt syn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 men hvorfor knakk råden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
drevlars Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 ser at jeg har slitekanter i min 200 blokk, har en helt strøken 205 blokk. er det samme veivaksling som sitter på 4wd og 2wd cosworth? kan jeg flytte over alt fra 200 blokka til 205 blokka? cylmo skulle ha 3000 pluss mva for sliping av veiva, er det dyrt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 ser at jeg har slitekanter i min 200 blokk, har en helt strøken 205 blokk. er det samme veivaksling som sitter på 4wd og 2wd cosworth? kan jeg flytte over alt fra 200 blokka til 205 blokka? cylmo skulle ha 3000 pluss mva for sliping av veiva, er det dyrt? Kjøp heller en 200blokk. Det ville jeg gjort. dumt å nedgradere.. samme veiv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now