Jump to content

Bremsekraft forsterker for liten?


RScab

Recommended Posts

Hei

 

har en eskort mk5 cab som hadde en 1,6 liters motor før den ble bytte med en rs2000 motor og jeg satte på cosworth bremser forran og rs 2000 bak blir det for mye for bremsekraft forsterkeren. virker som om jeg aldri får lufta den skikkelig er derfor jeg lurer på om det er bremsekraft forsterkeren som er forliten?

eller om noen har noen andre ideer om hva som er galt så bare rop ut.

 

virker også som om motoren eter plugger da jeg etter en lite stund har kjørt med bilen og lar den stå litt så vil den ikke stare før nye plugger er på plass. kjøper pluggene hos ford.

Edited by RScab
Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del har hatt bedre erfaring med plugger fra andre plasser enn ford. Kjører Halo plugger selv, og disse har jeg vært veldig fornøyd med.

Vurdert å gå opp noen hakk i verdi på pluggene?

Hadde tidligere problemer med plugger som røyk jeg og, men dette viste seg å være problemer oppimot ventilene.. Høy temp pga lekk her.

Kan jo sjekkes med komp test...

Om dette er relevant er jeg usikker på, det er sikkert noen som kan kommentere mer her, men ble litt nyskjerrig selv også=)

 

 

 

Btw: flyttet fra Generell prat til mer konkret underforum.

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del har hatt bedre erfaring med plugger fra andre plasser enn ford. Kjører Halo plugger selv, og disse har jeg vært veldig fornøyd med.

Vurdert å gå opp noen hakk i verdi på pluggene?

Hadde tidligere problemer med plugger som røyk jeg og, men dette viste seg å være problemer oppimot ventilene.. Høy temp pga lekk her.

Kan jo sjekkes med komp test...

Om dette er relevant er jeg usikker på, det er sikkert noen som kan kommentere mer her, men ble litt nyskjerrig selv også=)

 

 

 

Btw: flyttet fra Generell prat til mer konkret underforum.

 

 

toppen er nyoverhalt frest av, og ventiler slipt . motoren er total renovert, hona, stempelringer. lager . kjede osv osv

men var for det meste bremsene jeg lurte på.

Edited by RScab
Link to comment
Share on other sites

toppen er nyoverhalt frest av, og ventiler slipt . motoren er total renovert, hona, stempelringer. lager . kjede osv osv

men var for det meste bremsene jeg lurte på.

 

Du er sikker på at bremsetemplene foran er i god stand? :)

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Du er sikker på at bremsetemplene foran er i god stand? :)

 

hadde de ikke det hadde det vel vært bremseveske på bakken. virker som at jeg ikke får nokk med trykk eller motstand når jeg bremser, og når jeg kjører bremser bilen dårlig må pumpe 3 ganger før den begynner å virke som den skal.

Link to comment
Share on other sites

hadde de ikke det hadde det vel vært bremseveske på bakken. virker som at jeg ikke får nokk med trykk eller motstand når jeg bremser, og når jeg kjører bremser bilen dårlig må pumpe 3 ganger før den begynner å virke som den skal.

 

Høres ut som du ikke har fått lufta ut skikkelig, eller har en lekk i systemet.

tror ikke det har noe med for liten bremsekraftforsterker å gjøre.

-------------------------------------------------------------------

Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...