Jump to content

Tomgangsregulator


Laukenmk2

Recommended Posts

Hva mener du med duty? Og hva annet er det som lager slikt krøll?

Har nå gjort den rein, men hjalp overhodet ikke. Den henger på høyt turtall igjen. Men banker man til den så retter den seg.

Skal den lille skruen i bånn skrues inn til en viss avstand??

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med duty? Og hva annet er det som lager slikt krøll?

Har nå gjort den rein, men hjalp overhodet ikke. Den henger på høyt turtall igjen. Men banker man til den så retter den seg.

Skal den lille skruen i bånn skrues inn til en viss avstand??

 

Duty er åpnings prosenten, nett som på innspr dyser. Husker ikke talla i farten, men dutyen på tomgangs ventilen, varierer ut fra motor temp og belastning. ;Man skal ta av kontakten på tomgangs reg, og justere på skrua under, slik at man oppnår ca 800omdr. Visst den blå temp føleren til motorstyringa er def, så kan tomgangen bli feil, og du får feit blanding. Kontakt stykker, som er dårlige, kan lage krøll. Gass spjeld som henger, spjeld føle, som er feil just kan og virke inn

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 months later...

Kjøpte splitter ny tomgangsregulator.

Skrudde den på og koblet på kontakta og starta bilen.

Tomgangen blei utrolig ujevn. Koblet av kontakta og tomgangen blei helt fin.

Når motoren blir varm, fungerer ikke den nye tomgangsregulatoren i hele tatt.

Har en brukt en som fungerer som den skal med tanke på tomgangen, men den henger seg opp på turtall.

Hvorfor får jeg ingen tomgangsregulatorer til å fungere? Kan det være noe krøll med hjernen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...