Laukenmk2 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Tomgangsregulatoren min henger seg opp på turtall.Har en til liggende som jeg har prøvd. Men den henger seg opp også.Det hjelper å "kakke" til den med en skrutrekker/liten hammer. Går det ann å fikse dette? Er 2wd og 4wd regulatoren helt like? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 du kan begynne å vaske den... eg vasker mine med hot shot, fåes kjøpt på clas ohlson.. EDIT: slik ser den uthttp://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=38108087 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kai-f250 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 del den i 2 og vask den me som nevnt hot shot.. eller du kan bruke bensin:) blås den rein me trykkluft.. 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Vasking hjelper ofte ja.. har brukt WD40 jeg.. Disse koster jo sinnsykt mye viss du skal handle ny.. 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
vsdracing Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 er nå ikke altid det ligger i den .. jeg har både vasket min og prøvd med ny fra ford men ikke noe hjalp... så jeg kjører uten den koblet på.. VSD RACING http://www.hordaland-cosworth-club.com sierra cosworth 4x4 sedan 91mod sierra cosworth stv 92mod Toyota Supra twin turbo 94 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Det er oppgitt duty på tomgangs motor, som kan måles ut. Visst den er utenfor mål, så er det noe annet som lager krøll Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laukenmk2 Posted January 7, 2009 Author Share Posted January 7, 2009 Hva mener du med duty? Og hva annet er det som lager slikt krøll?Har nå gjort den rein, men hjalp overhodet ikke. Den henger på høyt turtall igjen. Men banker man til den så retter den seg. Skal den lille skruen i bånn skrues inn til en viss avstand?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Hva mener du med duty? Og hva annet er det som lager slikt krøll?Har nå gjort den rein, men hjalp overhodet ikke. Den henger på høyt turtall igjen. Men banker man til den så retter den seg. Skal den lille skruen i bånn skrues inn til en viss avstand?? Duty er åpnings prosenten, nett som på innspr dyser. Husker ikke talla i farten, men dutyen på tomgangs ventilen, varierer ut fra motor temp og belastning. ;Man skal ta av kontakten på tomgangs reg, og justere på skrua under, slik at man oppnår ca 800omdr. Visst den blå temp føleren til motorstyringa er def, så kan tomgangen bli feil, og du får feit blanding. Kontakt stykker, som er dårlige, kan lage krøll. Gass spjeld som henger, spjeld føle, som er feil just kan og virke inn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 på min er tomgangen helt ok når motor er kald...men med en gang den begynner å bli varm så øker tomgangen til ca 1500-2000 ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 bare for å dra liv i denne tråden igjen, hvor er denne blå temp følern sitter hen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 bare for å dra liv i denne tråden igjen, hvor er denne blå temp følern sitter hen? sitter bak toppen på undersiden av innsuget ditt Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie2hjulstrekk Posted February 8, 2009 Share Posted February 8, 2009 på min er tomgangen helt ok når motor er kald...men med en gang den begynner å bli varm så øker tomgangen til ca 1500-2000 ?? Prøv koble av TPS når du merker tomgangen øker som du her skriver, roer den seg ned da kan mye tyde på at TPS er feil justert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 fylte min opp med ren tynner og ristet den skikkelig i 15 sekunder.. god som gull etterpå hvor bra dette er eller ikke vet jeg ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laukenmk2 Posted May 3, 2009 Author Share Posted May 3, 2009 Kjøpte splitter ny tomgangsregulator.Skrudde den på og koblet på kontakta og starta bilen.Tomgangen blei utrolig ujevn. Koblet av kontakta og tomgangen blei helt fin.Når motoren blir varm, fungerer ikke den nye tomgangsregulatoren i hele tatt.Har en brukt en som fungerer som den skal med tanke på tomgangen, men den henger seg opp på turtall.Hvorfor får jeg ingen tomgangsregulatorer til å fungere? Kan det være noe krøll med hjernen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slynger Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 skal den lille mutteren inn til en viss avstand eller bare i bunn av gjenget partiet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now