OleHenrik90 Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 God dag, god dag. Sitter nå her med to stk nye 6x9 høytalere jeg tenkte å montere i hatthylla. Men problemet er jo så klart at jeg ikke sjekket hvor stor plass det var i hatthylla før jeg bestilte de. Så det jeg lurer på er om noen har montert dette i sierra sedan før? 1992 model 2.0clx. Det er jo noen små hull til småhøytalere i den metallsaken under der, men det passer jo ikke i det hele tatt. Noen forslag? =) MvhOle Henrik Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 6x9 er fysj stikksag funker 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 Lag ny hatthylle, så kommer høytalerne litt høyere. Er du heldig med målene så kommer magneten ned i de orginale hullene, og den nye hattehylla trenger ikke å bli så høy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted December 31, 2008 Author Share Posted December 31, 2008 Vet du hvordan man demonterer hatthylla? jeg forsod det ikke når jeg prøvde å ta den av Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 Vet du hvordan man demonterer hatthylla? jeg forsod det ikke når jeg prøvde å ta den av visst jeg ikke husker feil må du ta av baksetet.. noen 10mm muttere bak i bagasje rommet.. og stikksag fungerer og 6x9 spiller veldig bra VISST du kopler de riktig med + og - Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted January 1, 2009 Author Share Posted January 1, 2009 visst jeg ikke husker feil må du ta av baksetet.. noen 10mm muttere bak i bagasje rommet.. og stikksag fungerer og 6x9 spiller veldig bra VISST du kopler de riktig med + og - Haha akkurat + og - tror jeg blir vanskelig....! Men greit. Hvordan skal jeg lage ny hatthylle a? Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi21 Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 Jeg bare bygde opp under høytalerene jeg.. Skar ut i treverk og trekte stoff rundt.. enkelt og greit.. - Sierra RS Cosworth - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pouges Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 God dag, god dag. Sitter nå her med to stk nye 6x9 høytalere jeg tenkte å montere i hatthylla. Men problemet er jo så klart at jeg ikke sjekket hvor stor plass det var i hatthylla før jeg bestilte de. Så det jeg lurer på er om noen har montert dette i sierra sedan før? 1992 model 2.0clx. Det er jo noen små hull til småhøytalere i den metallsaken under der, men det passer jo ikke i det hele tatt. Noen forslag? =) MvhOle Henrik jeg klipte bort blekket jeg..inn mot midten av bilen til høytalerne passet inni...så skrudde jeg høytalerne på..før jeg presset det inn bak der..gikk fint..ser greit ut.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted January 4, 2009 Author Share Posted January 4, 2009 jeg klipte bort blekket jeg..inn mot midten av bilen til høytalerne passet inni...så skrudde jeg høytalerne på..før jeg presset det inn bak der..gikk fint..ser greit ut.. Vil ikke dette påvirke bilens stivhet eller noe? Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
exin89 Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Tror ikke den hattehylla har så mye med bilens stivhet å gjøre. Er jo rimelig tynn den. Har vurdert å klippe vekk den selv, men blir nok til at jeg lager en "hattehylle" på oversida av den originale, og plasserer magneten i originale 5" hullet i hattehylla. Og evt vinkle høyttalerne noe framover. Får prøve meg litt fram, og finne ut hva som gir best lyd. Beste er nok å få laga en "kasse" til høyttalerne, men det blir nok litt for stort, for det er ikke vakent med plass baki hattehylla der. 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted January 5, 2009 Author Share Posted January 5, 2009 Tror ikke den hattehylla har så mye med bilens stivhet å gjøre. Er jo rimelig tynn den. Har vurdert å klippe vekk den selv, men blir nok til at jeg lager en "hattehylle" på oversida av den originale, og plasserer magneten i originale 5" hullet i hattehylla. Og evt vinkle høyttalerne noe framover. Får prøve meg litt fram, og finne ut hva som gir best lyd. Beste er nok å få laga en "kasse" til høyttalerne, men det blir nok litt for stort, for det er ikke vakent med plass baki hattehylla der. Hva med å ta ut den originale og støpe ny over den gamle på en måte? sånn at man får riktige hull vendt litt forover? støpe i glassfiber altså Personlig tror jeg at jeg går for å klippe ut litt av blekket i den greia. Kan jo bare sette på ett demper stag(stag mellom bakre tempertårn) hvis det viser seg å påvirke bilens stivhet? Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Jeg gjorde sånn her jeg.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pouges Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Vil ikke dette påvirke bilens stivhet eller noe? joda..den ble merkbart snålere å kjøre..men da sto den i stil med eieren Neida..den plata var så tynn at den hadde nok veldig lite å si.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted January 5, 2009 Author Share Posted January 5, 2009 Jeg gjorde sånn her jeg.. Hva har du stelt istand her? Hvordan laget du dette? =) Så jo ganske fint ut Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts