Jump to content

GT2871R vs E46


Bdt

Recommended Posts

Jeg er veldig fornøyd med e46 turboen... Bremset 408hk og 540nm på hjula med omtrent samme oppsettet! men da var turboen tømt å da...

 

e46`n er grei den, og den har vist seg og gjøre fine tall, min bremsa 370 på hjula og litt over 500nm, probleme er jo at den er så sein, sitter jo virkelig og venter på ladetrykk..

mange sliter også med og få disse til og holde stort lengre enn en sesong av gangen..

 

 

tror også jeg hadde gått for en gt3071r

Link to comment
Share on other sites

denne har 1,5 bar på 3,7k rpm.. http://www.halandtuning.no/Sierra_Cosworth_2wd_405_hp.asp

 

min hadde ikke 1,5 kilo før på 4300 rpm, og det var med ekstern WG oppsett osv,standar komp,99 oktan++..

 

har ikke papir på denne, men med 3076r" som er større" så fikk en engelsk mann disse talla på 63 eksos hus

0.63 a/r turbine housing

RPM Bst BP Torque BHP

3000 13 10 238.8 138.1

3500 32 24 389.4 259.2

4000 32 27 388.3 297.5

4500 32 31 404.1 345.0

5000 32 34 397.0 379.7

5500 32 37 393.0 413.2

6000 32 39 398.7 457.9

6500 32 44 382.7 474.4

7000 32 56 370.8 495.6

7500 32 65 340.3 485.3''

 

Bst er lade trykk, 32PSI x 0,07 = 2,24 bar fra 3500 rpm.! det burde sises og være bra..

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

denne har 1,5 bar på 3,7k rpm.. http://www.halandtuning.no/Sierra_Cosworth_2wd_405_hp.asp

 

min hadde ikke 1,5 kilo før på 4300 rpm, og det var med ekstern WG oppsett osv,standar komp,99 oktan++..

 

har ikke papir på denne, men med 3076r" som er større" så fikk en engelsk mann disse talla på 63 eksos hus

0.63 a/r turbine housing

RPM Bst BP Torque BHP

3000 13 10 238.8 138.1

3500 32 24 389.4 259.2

4000 32 27 388.3 297.5

4500 32 31 404.1 345.0

5000 32 34 397.0 379.7

5500 32 37 393.0 413.2

6000 32 39 398.7 457.9

6500 32 44 382.7 474.4

7000 32 56 370.8 495.6

7500 32 65 340.3 485.3''

 

Bst er lade trykk, 32PSI x 0,07 = 2,24 bar fra 3500 rpm.! det burde sises og være bra..

Denne motoren er mappet Harvey Gibbs og går nok med Air-injectores osv. Resultatet er derfor ikke representativt i forhold til hva vanlige folk klarer å oppnå med den samme turboen.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

var jeg deg ville jeg gått for en gt3071r

 

Hvorfor ikke gt2871r?er ikke noe krav å komme over 400hk,skal sitte i en "sladdebil" så vil jo ha mest mulig kjørbar så en slipper å vente på ladetrykket.

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Denne motoren er mappet Harvey Gibbs og går nok med Air-injectores osv. Resultatet er derfor ikke representativt i forhold til hva vanlige folk klarer å oppnå med den samme turboen.

 

 

Er vel Paul Ripley sin det der.. Air injectors der ja..

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har gode erfaringer med en av disse turboene,skal bremse en 2wd cossi motor nå snart med grå dyser,chip,rs500 intercooler og porta topp.Hva anbefales av de to turboene?

Kanskje du kan diskutere med denne karen som til tross for dataspurt tydeligvis ikke var fornøyd med E46.

Autronic SM4

Turboneticks E-46, som jeg har bestemmt meg skal byttes ut med en GT3071 ar63.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje du kan diskutere med denne karen som til tross for dataspurt tydeligvis ikke var fornøyd med E46.

 

Hva prater du om RS100?

Hvis du hadde fulgt med litt så vet du at jeg ikke har prøvd dette oppsettet siden bilen min ikke er ferdig.

Jeg prøver og bestrebe pratiske og ikke teoretiske erfaringer bak mine uttalelser, kanskje du skulle prøve det også.

Grunnen til at E-46`n ble dumpa var at jeg tror en GT3071 kan være et bedre alterntiv for mitt oppsett.

 

En ting til, hvorfor quoter du meg i en tråd som jeg ikke en gang har vært aktiv i RS100?

Edited by Minibønna

Motor uten turbo SUGER!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...