Bdt Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Er det noen som har gode erfaringer med en av disse turboene,skal bremse en 2wd cossi motor nå snart med grå dyser,chip,rs500 intercooler og porta topp.Hva anbefales av de to turboene? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 var jeg deg ville jeg gått for en gt3071r Link to comment Share on other sites More sharing options...
sormbroen Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Jeg er veldig fornøyd med e46 turboen... Bremset 408hk og 540nm på hjula med omtrent samme oppsettet! men da var turboen tømt å da... Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NMFocus RS 215hk.Sierra Cosworth 4wd 220hk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Jeg er veldig fornøyd med e46 turboen... Bremset 408hk og 540nm på hjula med omtrent samme oppsettet! men da var turboen tømt å da... e46`n er grei den, og den har vist seg og gjøre fine tall, min bremsa 370 på hjula og litt over 500nm, probleme er jo at den er så sein, sitter jo virkelig og venter på ladetrykk.. mange sliter også med og få disse til og holde stort lengre enn en sesong av gangen.. tror også jeg hadde gått for en gt3071r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted December 29, 2008 Author Share Posted December 29, 2008 men lader virkelig gt`n noe kjappere?noen som har noe papirer på det?erfaringer kanskje,når har man 1,5 bar feks? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 (edited) denne har 1,5 bar på 3,7k rpm.. http://www.halandtuning.no/Sierra_Cosworth_2wd_405_hp.asp min hadde ikke 1,5 kilo før på 4300 rpm, og det var med ekstern WG oppsett osv,standar komp,99 oktan++.. har ikke papir på denne, men med 3076r" som er større" så fikk en engelsk mann disse talla på 63 eksos hus0.63 a/r turbine housing RPM Bst BP Torque BHP 3000 13 10 238.8 138.1 3500 32 24 389.4 259.2 4000 32 27 388.3 297.5 4500 32 31 404.1 345.0 5000 32 34 397.0 379.7 5500 32 37 393.0 413.2 6000 32 39 398.7 457.9 6500 32 44 382.7 474.4 7000 32 56 370.8 495.6 7500 32 65 340.3 485.3'' Bst er lade trykk, 32PSI x 0,07 = 2,24 bar fra 3500 rpm.! det burde sises og være bra.. Edited December 29, 2008 by hår ball Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 denne har 1,5 bar på 3,7k rpm.. http://www.halandtuning.no/Sierra_Cosworth_2wd_405_hp.asp min hadde ikke 1,5 kilo før på 4300 rpm, og det var med ekstern WG oppsett osv,standar komp,99 oktan++.. har ikke papir på denne, men med 3076r" som er større" så fikk en engelsk mann disse talla på 63 eksos hus0.63 a/r turbine housing RPM Bst BP Torque BHP 3000 13 10 238.8 138.1 3500 32 24 389.4 259.2 4000 32 27 388.3 297.5 4500 32 31 404.1 345.0 5000 32 34 397.0 379.7 5500 32 37 393.0 413.2 6000 32 39 398.7 457.9 6500 32 44 382.7 474.4 7000 32 56 370.8 495.6 7500 32 65 340.3 485.3'' Bst er lade trykk, 32PSI x 0,07 = 2,24 bar fra 3500 rpm.! det burde sises og være bra..Denne motoren er mappet Harvey Gibbs og går nok med Air-injectores osv. Resultatet er derfor ikke representativt i forhold til hva vanlige folk klarer å oppnå med den samme turboen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted December 29, 2008 Author Share Posted December 29, 2008 var jeg deg ville jeg gått for en gt3071r Hvorfor ikke gt2871r?er ikke noe krav å komme over 400hk,skal sitte i en "sladdebil" så vil jo ha mest mulig kjørbar så en slipper å vente på ladetrykket. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 slenger meg på her, for jeg har tenkt på akkurat det samme oppsettet, bare uten porta topp.... tenkte også og gå GT2871r turboen 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Denne motoren er mappet Harvey Gibbs og går nok med Air-injectores osv. Resultatet er derfor ikke representativt i forhold til hva vanlige folk klarer å oppnå med den samme turboen. Er vel Paul Ripley sin det der.. Air injectors der ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjelli`s Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 gt30.... ja,den er betraktelig raskere enn e46... men det er kansje ikke dumt å gå for ett litt mindre eksos hus.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 ingen så kunne svare på det faktiske spørsmåle ?? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 jeg har svart, ang erfaringer på e46`n..om du ikke ønsker 400 hjul HK så er nokk gt28`n super.. men om gt28`en har stort tidligere ladetrykk enn gt30`n vet jeg ikke.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 (edited) Er det noen som har gode erfaringer med en av disse turboene,skal bremse en 2wd cossi motor nå snart med grå dyser,chip,rs500 intercooler og porta topp.Hva anbefales av de to turboene?Kanskje du kan diskutere med denne karen som til tross for dataspurt tydeligvis ikke var fornøyd med E46.Autronic SM4Turboneticks E-46, som jeg har bestemmt meg skal byttes ut med en GT3071 ar63. Edited January 10, 2009 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 (edited) Kanskje du kan diskutere med denne karen som til tross for dataspurt tydeligvis ikke var fornøyd med E46. Hva prater du om RS100?Hvis du hadde fulgt med litt så vet du at jeg ikke har prøvd dette oppsettet siden bilen min ikke er ferdig.Jeg prøver og bestrebe pratiske og ikke teoretiske erfaringer bak mine uttalelser, kanskje du skulle prøve det også.Grunnen til at E-46`n ble dumpa var at jeg tror en GT3071 kan være et bedre alterntiv for mitt oppsett. En ting til, hvorfor quoter du meg i en tråd som jeg ikke en gang har vært aktiv i RS100? Edited January 11, 2009 by Minibønna Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now