Jump to content

Andre problemer forsvinner. nye kommer.


Guest Ford-ST200

Recommended Posts

Guest Ford-ST200

Det starta tidlig i høst da jeg var ute å kjørte og skulle åpne takluka, da jeg traff et hull i veien og det smalt litt, da skjedde det noe med takluka. når får jeg bare vippet den opp og ned ikke bakover, da bråker det bare noe veldig. Også var det passasjer døra bak som sluttet å låse seg da jeg trykte på nøkkelen. må nå låser manuelt. Og nå helt uten videre låser dørene seg, mens jeg kjører, og da jeg skulle parkere i går ville bilen ikke låse seg, dørene låste seg, men låste seg opp igjen med en gang. Noen som har vært borti det samme. Mondeo Mk2 St200

Link to comment
Share on other sites

det med at den låser seg opp og igjen, kan tyde på at det er noe med hovud enheten i førerdøra..hadde samma problem på ene sierran e hadde me sentrallås og da tok eg ut el.låsen i førerdøra og rensa og smurte.skulle ta dei andre og men problemet var vekke me og ta den i førerdøra.. så ta deg en titt der og se..

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Det starta tidlig i høst da jeg var ute å kjørte og skulle åpne takluka, da jeg traff et hull i veien og det smalt litt, da skjedde det noe med takluka. når får jeg bare vippet den opp og ned ikke bakover, da bråker det bare noe veldig. Også var det passasjer døra bak som sluttet å låse seg da jeg trykte på nøkkelen. må nå låser manuelt. Og nå helt uten videre låser dørene seg, mens jeg kjører, og da jeg skulle parkere i går ville bilen ikke låse seg, dørene låste seg, men låste seg opp igjen med en gang. Noen som har vært borti det samme. Mondeo Mk2 St200

En av låse motoren er defekt. hadde samme problem på eldre mondeo. Låser bilen så låser den seg opp selv.

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

En av låse motoren er defekt. hadde samme problem på eldre mondeo. Låser bilen så låser den seg opp selv.

Låsemotoren min på Førersiden fungerer ikke, men hvis jeg låser på passasjersiden, kommer den lyden fra låsemotoren. Jeg prøvde å fikse den berømte ledninger som korroderer under passasjersetet, men da låsteb are døra seg opp igjen. Kan altså da motoren min på førersiden være defekt??

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Låsemotoren min på Førersiden fungerer ikke, men hvis jeg låser på passasjersiden, kommer den lyden fra låsemotoren. Jeg prøvde å fikse den berømte ledninger som korroderer under passasjersetet, men da låsteb are døra seg opp igjen. Kan altså da motoren min på førersiden være defekt??

Visst du låser med nøkkelen på førersiden så skal bilen låse seg. Da er den motoren defekt.

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford-ST200

Da er det vel mest sannsynlig at det er motoren som sitter i den døra som ikke reagere på sentral låsen som er defekt. Altså bakdøra. er det slik å forstå ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...