Wolfman83 Posted December 21, 2008 Posted December 21, 2008 (edited) Har hatt det samme anlegget i over 1 år og aldri hatt noe problem. Plutselig når jeg var ute å kjørte en dag forsvant plutselig bassen fra subwooferen. Merket ingenting på cdspilleren som fortsatte å spille, men ble litt tammere uten bassen hehe.. Forsterkeren får strøm ("på" lyset fungerer) så det kan ikke være sikringene i forsterkeren. Har sjekket at alle ledninger til og fra forsterker og sub sitter som de skal. Hva kan feilen være? Noen som har hatt lignende problem? Edited December 21, 2008 by Wolfman83
Kindher Posted December 21, 2008 Posted December 21, 2008 eller prøv å koble til en annen sub å se om den spiller;) Kan også prøve å trykke på subben å høre om den "skraper" Om den gjør det, så er den sprengt 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
Wolfman83 Posted December 22, 2008 Author Posted December 22, 2008 Prøvd å ohme subber'n? hvordan gjør jeg det? har tilnærmet lik 0 peiling :/
mondeo tianium x 2,2 Posted December 22, 2008 Posted December 22, 2008 (edited) kan være at det ikke er god nok joring, hadde det på min ei gang, da skrudde eg av joringen der den er festet i bilen så klypte av 1 cm og så skjærte av litt gummi, så festet den på ny samme plass fungerte som ny. Edited December 22, 2008 by mondeo tianium x 2,2
Wolfman83 Posted December 23, 2008 Author Posted December 23, 2008 Mistenker at det kan være brudd på signalkabelen. Finnes det noen måte å sjekke om denne fungerer? Har 0 peiling på anlegg som sagt :/
Kindher Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 Som sagt tdligere, prøv først med en annen sub eller en annen høytaler å koble til for å se om det blir lyd. Blir det ikke lyd da så er enkleste å bare strekke en i luftlinje bak til forsterker fra spiller, men hørtes rart ut at begge kablene går på en gang, med mindre disse ligger i spenn og kan ha blitt "dratt" isund. 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
tuszi Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 samme skjedde på min. da var det en nisse som satt på som klarte å dra ut kablen bak spilleren
Cossyman85 Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 hmm. er ikke ledeningen inni kassa di som har løsna? du kan prøve og bruke en mp3 spiller og koble til forsterkeren i bilen for og se om d fungerer, drar forsterkeren både bass og høytalere? merke på detta? og ossen cd spiller har du kan hende att utgangen i spilleren er død oxo
fostad Posted December 25, 2008 Posted December 25, 2008 skjedde noe likt til meg også, men da vart det ledningen fra terminalen og inn til subben som hadde gått av;psjekk det du;p Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
grandisjohn Posted January 6, 2009 Posted January 6, 2009 skjedde noe likt til meg også, men da vart det ledningen fra terminalen og inn til subben som hadde gått av;psjekk det du;p Holder en knapp på den.. Sikkert bare en kabelsko på ledning som har glidd av suben. må bruke skrutilkoblingene på suben i stedet for vanlige kabelsko. Det er ikke en ting jeg kan.
Sierra-Ole Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 Når en sub pluttselig uten forvarsel sier takk for seg kan nok også feilen vere att en utgangstransistor i forsterkeren din er gåen.. Har opplevd flere like tilfeller, å det har allti vert det samme.. Noen ganger durer bassen i skikkeli utakt, til slutt for bare å gi helt fulstendig opp.. Forsterkeren ellers lyser fint, går ikke i protect engang.. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
Recommended Posts