Jump to content

mc2racing diff


hår ball

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...
noen som har testet diff enda??

 

Jeg har fått tilpasset og montert den i diff huset nå.

Har hele bakstillingen ute nå så har ikke fått det på plass og testet den enda.

Så skal bli spennende å se om dette funker bra.

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått tilpasset og montert den i diff huset nå.

Har hele bakstillingen ute nå så har ikke fått det på plass og testet den enda.

Så skal bli spennende å se om dette funker bra.

fått testet det enda? :D

-06' VW Touran TDI (firmabil)

-92´ Sierra 2.0 DOHC

 

-86' BMW 320i Coupe

-95' Mondeo 24v Stv.

-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan

-03' Mondeo 1.8 Trend

-88' Volvo 740 gl

Link to comment
Share on other sites

jeg går nokk til bestilling av en til neste uke..

4x4 cossie har 100mm cv joints, så om man bruker 4x4 akslinger i tillegg, så skulle det værtfall passe..

 

Passer med 2wd cv joints også denne, ingen problem må bare maskinere litt på lengden.

 

Jeg har fått tilpasset og montert den i diff huset nå.

Har hele bakstillingen ute nå så har ikke fått det på plass og testet den enda.

Så skal bli spennende å se om dette funker bra.

 

 

Nei, bilen står nok på fire bukker enda he he

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fikk kjørt bilen en bitte liten tur i dag og må si jeg er possitivt overasket over diffen.

Merket stor forskjell med en gang enda jeg ikke kjørte bilen så mye pga er ribbet og skal til lakk i løpet av helgen.

Men virket som om den sperret med gang det var antydning til hjulspinn, men har ikke fått prøvd noe veldig aktiv kjøring enda da.

Men syns dette virker lovende.

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

sendte akkurat pris forespørsel på slik selv..

jeg har faktisk trua på denne :)

 

Ja den er jo så billig at det er hvertfall verdt å få testet den.

Men som sagt merket stor forskjell med en gang.

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noen av dere som har fått den i bilen og sladda litt eller?

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

jeg rasa 7,5 tommer i går, så i dag begynner jeg å montere inn eton sperra..

hvordan var den å justere inn osv RCR?

pinjong høyden trengte du vell ikke gjøre no med eller?`

 

skall jo teoretisk bare være og sette forspenn og justere backlash..

Link to comment
Share on other sites

Det er jo bra å høre med tanke på prisen på den iforhold til tilsvarende da.. :)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Fikk kjørt litt med min og har funket veldig bra den også.

Er en kompis som har kjørt litt med den på bane og den funket utmerket, sperrer med en gang ved hjulspinn.

Bråker litt mere enn orginalt,men det kan også være pga at jeg monterte mc2 diff feste også samtidig.

Men litt må det jo bråke :)

Var veldig greit å montere og justere den, må bare moddes litt på hubbene.

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

min er ferdig inn i hus, nå i skrivende stund.. og ja! den var MEGET grei og montere, justeringa gikk som en drøm, og ikke minst på første forsøket :D:D

 

hva måtte du modde på hubbene?

 

jeg har 4wd akslinger, altså 100mm, og jeg har ikke trengt og modde noe som helst..

Link to comment
Share on other sites

min er ferdig inn i hus, nå i skrivende stund.. og ja! den var MEGET grei og montere, justeringa gikk som en drøm, og ikke minst på første forsøket :D:D

 

hva måtte du modde på hubbene?

 

jeg har 4wd akslinger, altså 100mm, og jeg har ikke trengt og modde noe som helst..

 

Nei da passer de nok rett i ja, er samme som på xr4ti'en det.

Måtte kappe den ene 2wd hubben på lengden også dreide jeg den ned litt på splines inn mot hubben for å få den helt inn i diff. Men vet ikke om det var nødvendig, men gjorde det for å være sikker på at den gikk helt inn.

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

Nei da passer de nok rett i ja, er samme som på xr4ti'en det.

Måtte kappe den ene 2wd hubben på lengden også dreide jeg den ned litt på splines inn mot hubben for å få den helt inn i diff. Men vet ikke om det var nødvendig, men gjorde det for å være sikker på at den gikk helt inn.

 

 

fikk du montert låse (c-klipsene) til og holde hubbene i sperra? sto at det kunne være *****, så jeg ga F..

men har montert oppunder sperra i kveld, og vært ut å kjørt en halvtimes tid, kjøer en del sving for og få løsna/mjuka opp den.

Og jeg må si jeg er megetfornøyd så langt.. hadde forventa en god del mer lyd, men nei da, og ikke noe klonkk, eller smellinger helller..

ser ut som den ruller lett på max ratt ut slag og..

 

blir olje bytte i mårra, så lukker vi igjen for evig og altid?

 

 

hvilken olje kjører dere på sperrene deres?

fyllte på LS, olje selv.. 80-90 gl5

Link to comment
Share on other sites

fikk du montert låse (c-klipsene) til og holde hubbene i sperra? sto at det kunne være *****, så jeg ga F..

men har montert oppunder sperra i kveld, og vært ut å kjørt en halvtimes tid, kjøer en del sving for og få løsna/mjuka opp den.

Og jeg må si jeg er megetfornøyd så langt.. hadde forventa en god del mer lyd, men nei da, og ikke noe klonkk, eller smellinger helller..

ser ut som den ruller lett på max ratt ut slag og..

 

blir olje bytte i mårra, så lukker vi igjen for evig og altid?

 

 

hvilken olje kjører dere på sperrene deres?

fyllte på LS, olje selv.. 80-90 gl5

 

Nei, jeg kjører også uten låse klipsene. Kjører på en LS mineral olje (tror det var 80-90) som ble anbefalt til denne diffen, også har jeg på en flaske med LS tilsetning. Tilsetningen er vel for å dempe noe av støyen fra sperren.

Skal helst IKKE kjøre syntetisk olje på de diffene, var i hvertfall det jeg ble anbefalt.

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
funker de fortsatt bra?

 

 

kjempe fornøyd jeg vertfall. var jo en tur uttpå våler forrige hælg, og den skuffa ikke dær altså..

ikke på tur/retur heller ;)

 

 

@IceTurbo: passer nok fint dårlig i en atlas gitt

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hvordan er den i forhold til orginal da?

 

 

Nå har jeg jo aldri kjørt med en helt ny orginal diff da, men i forhold til de orginale jeg har kjørt med så virker den veldig mye bedre.

Kjørte den en del på gatebil på rudskogen 12.september og funker helt perfekt. Ingen treghet eller noe i sperren, full sperre med en gang den begynner å spinne. Jeg er hvertfall kjempe fornøyd. :D

Virker mye tightere i sperre en den orginale syns jeg.

Bare å løpe og kjøpe ;)

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...