Miguel_ Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Nå er det vel slik at vrakpanten på enmåte er betalt når du kjøper ny bil og at du bare får den igjen når man hugger bilen..? Å vis vrakpanten øker så øker vel avgiftene på nybil i takt med vrakpant ? Ikke skyt meg viss der er feil..ISen står nå uansett hvor mye vrakpanten stiger..<3 Sierra 2.0iS Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Nå er det vel slik at vrakpanten på enmåte er betalt når du kjøper ny bil og at du bare får den igjen når man hugger bilen..? Å vis vrakpanten øker så øker vel avgiftene på nybil i takt med vrakpant ? Ikke skyt meg viss der er feil..ISen står nå uansett hvor mye vrakpanten stiger..<3 er med på den der, vrakpantet vil jo være med å øke nybil prisene, men bare om vrakpanten er høy hele tiden? om det er "kampanje" på vrakpanten, så burde jo ikke nybil prisene økes like mye.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 eg håper igrunn at det bilr 20k i vrakpant en periode, tenk hvor mye japse møkk som hives da, og tenk hvor mangen rusta sierra som går i bosset da...er litt positivt... prisen på en sierra osv vil da en periode gå opp, men vil synke igjen med tiden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øggi Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 (edited) eg håper igrunn at det bilr 20k i vrakpant en periode, tenk hvor mye japse møkk som hives da, og tenk hvor mangen rusta sierra som går i bosset da...er litt positivt... prisen på en sierra osv vil da en periode gå opp, men vil synke igjen med tiden.. Slenger meg med på den. Det er ikke alle som har 15/20 000kr til en "ny" bruksbil. Hvis dette faktisk skjer, noe jeg IKKE håper på (isåfall bare for en liten periode), så blir det ihvertfall elendig for oss ungdommer som lever av fattige 1500kr i måneden (det jeg får ihvertfall, går skole). Hvordan skal vi få råd til bil? Folk vil jo heller vrake bilen for 15/20 000kr, enn å selge den til en ungdom for f.eks 7000. Skal vi betale 25000 for en bil som er verdt 5000? Det er helt på trynet! Edited March 5, 2009 by Ørjan GS Link to comment Share on other sites More sharing options...
janbanan Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Med en vrakpant på 20k hadde blitt mye deler til salgs rundtom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 eg håper igrunn at det bilr 20k i vrakpant en periode, tenk hvor mye japse møkk som hives da, og tenk hvor mangen rusta sierra som går i bosset da...er litt positivt... prisen på en sierra osv vil da en periode gå opp, men vil synke igjen med tiden.. Skal du begynne å sykle da..? hehe 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complexity Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Har ikke så mye imot dette. tenkter på å kjøpe meg ny bil, men kommer vel til å kjøre min til vrakpanten kommer opp (ga 4 tusen for min nåværende) så om jeg hadde fått 20k for den, samt slengt på 20k til, så har jeg jo ny å grei bil Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Skal du begynne å sykle da..? hehe nei, kjøpe annen bil, evt tjene penger på den andre eg har, hehehehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=570956 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SieRRa Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Jeg tror det hadde vært lurt i å fått en høy vrakpant på uregga biler som står bak låver og hus over alt.Det hadde fått fjerna masse livsfarlige biler, som folk kjøper og hiver prøveskilt på og kjører gris. Di som har billige biler, er stort sett di som ikke har råd til en dyrere bil.Om vrakpanten hadde blitt 20k, så tror jeg ikke alle med en bil til 10k hadde vraka den ,pga di ikke har råd. Er vell avgiften som må ned på nybiler, slik at hver og en kan kjøre en trafikksikker bil.Men der er man tilbake på verkstedprisene og servicer på nybil som koster skjortaslik at di med lite penger fortsatt ikke kan kjøre trafikksikkert. Så i mine øyner er vrakpant på 20k lite gjennomtenkt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Jeg tror det hadde vært lurt i å fått en høy vrakpant på uregga biler som står bak låver og hus over alt.Det hadde fått fjerna masse livsfarlige biler, som folk kjøper og hiver prøveskilt på og kjører gris. Di som har billige biler, er stort sett di som ikke har råd til en dyrere bil.Om vrakpanten hadde blitt 20k, så tror jeg ikke alle med en bil til 10k hadde vraka den ,pga di ikke har råd. Er vell avgiften som må ned på nybiler, slik at hver og en kan kjøre en trafikksikker bil.Men der er man tilbake på verkstedprisene og servicer på nybil som koster skjortaslik at di med lite penger fortsatt ikke kan kjøre trafikksikkert. Så i mine øyner er vrakpant på 20k lite gjennomtenkt . Er helt enig! Sånn som resten av alle de forslagene som blir lagt frem. Er så mye som virker så lite gjennomtenkt at det ikke er mulig! - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr_scorpio Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Det er jo mye gammel amcar i norge da som drar ned snitt alderen veldig..og de brukes jo helst kun på finværsdager på sommeren så jeg tror egentlig ikke det er så ille som de skal ha det til, når man er ute å kjører så er sikkert 90+%av bilene man møter fra midten av 90 tallet og nyere 1968 Mercury Montego MX wagon 390,1969 Mercury Cyclone Fastback 351w 1977 Ford Granada 2,3L Automatic 1986 Ford Scorpio 2,9i GL,1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1993 Ford Scorpio 2,0 GLX, 1994 Ford Scorpio 2,0i , 1998 Ford Scorpio 2,5 TD 1998 Ford Explorer 4,0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Dette her er jo helt på trynet! er det ikke nok med at LAPPEN er dyr nok så skal pine meg bilene koste minst 20000kr også??? blir dette innført så vil det jo ikke bli biler til under 20000 lengere.. jeg syntes dette her HELT PÅ TRYNET. SENK import avgiftene så skal dere se de gamle bilene forsvinner RASKT.. og gi rabatter til de som kjøper miljøvennlige biler! enkelt å greit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts