eivi91 Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 Hm. Da har jeg kjøpt katta i sekken. Får ta meg en tur på biltema da. Må de sveises? Eller er det bare å feste innpå begge endene og sette på sånne klammer? '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 eventuelt kan du ta vinkelsliperen og kutte to kutt en på hver side av røret så ha klemme rundt Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 Nja, velger å gjøre det skikkelig når jeg først gjør det. '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 det er jo en grei måte å gjøre det på kommer ikke løst vist du har skikkelige klemmer Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 Til å kappe bort endepotta på Simons anlegget, bør jeg da bruke vinkelsliper eller baufil? Eller noe annet? '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
kai-f250 Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 Hehe, ja ;p Vet hvor bilene deres står, men litt usikker på om de holder til i det bygget? Der med biltilsynet om jeg ikke husker feil, er ikke så mye i Førde er på steinen i førde..rett før gamle tunellen mot askvoll.. har lager og "butikk"kontor der 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted December 13, 2008 Author Share Posted December 13, 2008 (edited) Fett, er mye i Askvoll/Atløy hos besteforeldrene mine så kan veien, får stikke innom KSR neste gang jeg er i Førde Takk for god respons! Kunne ikke fått en topic som omhandler eksos der alle kan kommentere, hvilken eksos de har, vil kjøpe osv. Eksostopic med tilbakemeldinger på div. eksossystem Edited December 13, 2008 by etakle Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 Har fått denne potta nå. Og den har 3" innløp, og eksosen på bilen er 2,5". Så jeg dro på biltema å kjøpte "Stigeovergang 76x70x63,5mm".Men da er både innløpet på potta, og stigeovergangen 3", så de passer ikke rett inni hverandre. Må jeg da ha ett skjøtestykke på Ø76,5mm? Eller er det meningen at jeg skal bende det innpå? Og da lurer jeg også angående andre enden, må jeg ha ett skjøtestykke der også, eller passer det inni eksosen uten? Noen som har erfaringer med stigeovergangene fra biltema? '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 overgangene til biltema er tydeligvis beregnet til å sveise på Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Det 2" eksosanlegget fra Simons til OHC, blir det noe grøvre lyd av det eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Det 2" eksosanlegget fra Simons til OHC, blir det noe grøvre lyd av det eller? Blir noe bedre en org...men smokk av den ene lyddemperen. Kommer seg da. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Okey. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Det 2" eksosanlegget fra Simons til OHC, blir det noe grøvre lyd av det eller? Fjerner du den nest bakerste potta blir du mindre plaga med at anlegget skraper nedi vist du har bilen senket. Og ja, med ei fjernet potte blir det grom nok lyd, spesielt kombinert med induksjonsluftfilter(Kn, Green, pipercross, etc.) - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Var nedom KSR å handla meg ei sånn potte i dag eg også, spent på lyden 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Var det sånn at denne potta fra KSR kom med oppheng? Og at den var nokså enkel og montere? Hvordan er kvaliteten på denne? mer enn bra nok? Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted December 30, 2008 Author Share Posted December 30, 2008 KSR potta kommer med oppheng. Sannsynligvis lite stress og montere! Har du effektannlegg på bilen fra før? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 KSR potta kommer med oppheng. Sannsynligvis lite stress og montere! Har du effektannlegg på bilen fra før? Nei standard eksosanlegg her i gården ja ungdom uten altfor mye penger vettu =p Hvordan det? =) Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Var det sånn at denne potta fra KSR kom med oppheng? Og at den var nokså enkel og montere? Hvordan er kvaliteten på denne? mer enn bra nok? min og egO sin kom med oppheng. minn passet rett på med kun en overgang, og hang fint i org utsparing for potte i fangeren.kvaliteten virket meget bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 (edited) Holder på å skal montere denne potta selv. Har simons eksos fra før, altså 2,5". Har kjøpt en overgang hos biltema fra 3" til 2,5", må få den sveist på. Så har jeg bestilt ett skjøtestykke på 2,5" hos mitt lokale bilverksted. Så når jeg har fått det, og sveist potta, er det bare å kappe av den gamle lyddemperen og sette det på. Som sagt så følger oppheng med. Hvilken overgang brukte du combatkit? Du har lagt ut bilde, men gidder du å ta ett bilde som viser hvordan du har gjort det lengre bak også? Er det kobberrør du har brukt? Såg så gyllent ut. Edited December 30, 2008 by eivi91 '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 hehe, neida, bare helt nytt 2" rør gamle eksosen det der.jeg brukte bilxtra overgang. lurer på om jeg kappet overgangen og kortet den inn litt, blir så sykt lang ellers...det ser du når du tørrmonterer potten med overgangen og leggen deg under og samenligner.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleHenrik90 Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Høres bra ut detta her Noen som vet om det finnes overgang fra 3" til 2" ? Eventuelt noen løsning? Helst med klemmer da Har bare ett biltema sveiseapperat tilgjengelig frem til 15 januar. Og kan ikke akkurat si det er som kempi! Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Har fått montert den nå, mangler bare skjøtestykket som jeg har bestilt. Men hvordan fikk du din helt opp i utsparingen til potta combatkit? Min henger nå i opphenget som fulgte med, og i det orginale gummiopphenget. Men min er lavere enn din, og jeg frykter den vil slå fra side til side om jeg kjører sånn den er nå. '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
etakle Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 Ble ikke værst det der da, gi en tilbakemelding her, evt. med film på hvordan lyden ble Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 den ligger jo fint der da? var noe slikt eg fikk min... satte det org gummi opphenget mellom det stålopphenget som fulgte meg.. min slo igge fra side til side.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Kan hende det. For se når jeg får festet den med skjøtestykket. Blir sikkert bra. '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts