sierraTIC Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Ska bygge turbo på min 50cc atv med 17hk nå veit åssen jeg fester og lager alt MEN! smøring av turbo, kom til og tenke på at hvis jeg monterer en bensin pumpe putter i olje og plugger den i turbon, vil det funke? eller skulle jeg brukt olje pumpe hvis d er mulig . Blir turbo før sommern Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonmic Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 vannkjølt motor?finnes jo turbo med vannkjøling tror jeg. Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finken Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 vannkjølt motor?finnes jo turbo med vannkjøling tror jeg. er vel smøringa som er problemet, ikke kjølinga Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 kjølinga er ikke noe problem, men som alle veit så lager ikke en 2takts motor trøkk nedi bunnpanna, kun 4taktere gjør d. Så nippel i bunnpanne til turbo går ikke, men ska teste med en bensin pumpe og se Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 el oljepumpe , trenger bare sirkulasjon , å en tank 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 el oljepumpe , trenger bare sirkulasjon , å en tank Takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 På en 50ccm to-takt? Har du no ide om hva for slags turbo du skal bruke el? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 tror du komme få problemer med att d er 2-takt, for d er stempele som drar inn bensin og ut med eksos, så jeg ville tippe på att trykke kommer til og hindre den i og få bensin, men jeg har ikke så veldig god greie på 2-takter Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 (edited) tror du komme få problemer med att d er 2-takt, for d er stempele som drar inn bensin og ut med eksos, så jeg ville tippe på att trykke kommer til og hindre den i og få bensin, men jeg har ikke så veldig god greie på 2-takterDet blir ikke noe problem har sjekka detta uthttp://i6.photobucket.com/albums/y238/TwoS...22222222222.jpghttp://i6.photobucket.com/albums/y238/TwoS...mall1111111.jpg hvis atvn min kommer til og se noe sånn ut så blir jeg stoppa fort Edited December 11, 2008 by sierraTIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 (edited) Det blir ikke noe problem har sjekka detta uthttp://i6.photobucket.com/albums/y238/TwoS...22222222222.jpghttp://i6.photobucket.com/albums/y238/TwoS...mall1111111.jpg hvis atvn min kommer til og se noe sånn ut så blir jeg stoppa fort Jepp.. -Om du beholder potta, og monterer turbo'n etter den, så skal det i grunnen funke. Om du derimot fjærner potta, ødelegger du de eksospulsene som potta er ment for å skape slik at motoren funker 100% med hensyn til fyllningsgrad av sylinderen.. Et annet spørsmål blir vel om hvilken turbo du finner til å funke sammen med en 50cc motor som kansje ikke har så høyt turtall som f.eks. den GoKart'en.. Motoren må jo produsere nok eksos til å få den til å snurre fort nok til å skape overtrykk.. Edited December 14, 2008 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 tror detta kommer til og bli drit tøft om du får d till Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 (edited) edit: antageligvis 150 4-t detta.. :b Edited December 14, 2008 by Kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 tror det er billigere og mer holdbart og skaffe deg en stør motor, 250 helcross, event litt eldre 600-650ccm og stappa nerri.. du er jo allerede på feil spor, den 17 hesters trim satsen din har vell allerede gitt deg på bristepunkte høy kompresjon.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted December 14, 2008 Author Share Posted December 14, 2008 (edited) Større motor ska jeg ikke ha, Har ganske høy komp ja el starten klarer ikke dra motoren rundt . Men ska få det til uansett. Har org deler liggenes så ska teste med trim og uten den vespan er jeg ganske sikker på at er 2t Edited December 14, 2008 by sierraTIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonmic Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Større motor ska jeg ikke ha, Har ganske høy komp ja el starten klarer ikke dra motoren rundt . Men ska få det til uansett. Har org deler liggenes så ska teste med trim og uten den vespan er jeg ganske sikker på at er 2t haha! du skulle prøvd min 1stemplet 500cc den river i foten.! Uansett, den vespan er 2takt. men og montere turbo på totakt tar tid og koster flesk Pluss 17hk trim på en 50ccm så er du ganske nerme at motoren ikke takler mer. Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Skaff deg den minste ihi turbon' , og lad for fullt! Får aldri vørti værre hæll gæli! Men du må ha ekspansjonspotta føre turbon , og sette forgasseren på sugesiden på turbon. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonmic Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Skaff deg den minste ihi turbon' , og lad for fullt! Får aldri vørti værre hæll gæli! Men du må ha ekspansjonspotta føre turbon , og sette forgasseren på sugesiden på turbon. Gjort dette før ? Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Nei , ikke dette , men mye annet som "alle" har sagt at ikke skulle virke. Hadde rekord med 14,7 hk på bakhjulet i enTs50 ER , tall i følge biltilsynet.... Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Nei , ikke dette , men mye annet som "alle" har sagt at ikke skulle virke. Hadde rekord med 14,7 hk på bakhjulet i enTs50 ER , tall i følge biltilsynet.... Oioi!! Her må det deles noen hemligheter kjenner jeg!Spec? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 (edited) Totaksturbo er vel noe av mest kompliserte du kan finne på. Hadde det vært en 125 så hadde det nok funket men trur nok ikke du får temp og sterke nok pulser!Er ikke mye teori om dette men mye brukt på større 2T som snøscootere etc med meget gode resultater.Litt teori her!, side 110.Er en liten turbo hermen den er nok for stor den også vil jeg tro.Men bare forsett å prøv deg frem, det er det man lærer av. Lykke til. Edited December 15, 2008 by xr4ti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Ikke så veldig hemmelig oppskrift , men traff nok spikern på hodet på det siste oppsettet. Nå er dette over 20 år siden , men husker godt hvordan det var å dra den ut til 15,500 på 3 gear på bakhjulet , da jeg kjørte forbi en annen med Suzuki med "org."11hk.Var vel derfor onkel blå var så lystne på å la biltilsynet titte på den også. Bygde og prøvde ut alt mulig , men best resultat ble det med ombygd 75ccm "11hk" sylinder/innsug, ombygd/omstøpt veivhus , YZ80 forgasser , omdreid topp for rett squisarea, egenkonstruert svanehals for rett ekspansjon , og til slutt mye triksing med tenningsanlegget. Ombygd sylinder bestod av et sylinderløft , slik at stempelet ikke skygget for noen av spylekanalene, endring av porttider /vinkler /størelser, og øking av komp etter syl.løft. Ombygg av veivhus bestod av endring av spyleportinnløp , igjenstøping av rommet der reedventillen sitter på noen modeller, samt letttere modifisering av veiv og bærelagre og smøringen av bærelagrene.Hvis jeg vrei på fullt på 2. gear , måtte jeg henge over styret for å ikke gå rundt. Gjorde 115km/t på flatmark ved 14000 omdreininger. ( Ekte hastighet). Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Respekt! Jeg bøyer meg i støvet! 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted December 16, 2008 Author Share Posted December 16, 2008 takk for tips , Sånn som atvn er nå drar jeg den fort opp på 15.000rpm veiva ska tåle 18 19. For 1 år siden hadde jeg en mt5 som ska ha rundt 22hk som jeg kjøpte fra tyskland, den gjore 135km på strekka tror jeg har film om det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 hmmmmm........... (!) 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted February 4, 2009 Author Share Posted February 4, 2009 (edited) Ja en liten update, Blir ikke turbo før denna snøen er borte, Handla meg 23hk kitt til atvn nå siden jeg klarte og knuse motoren i går. Blir moro 23hk på en motor som kom ut med 3 Edited February 4, 2009 by sierraTIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now