Jump to content

Recommended Posts

Posted

Du tenker på de jonsered sagene el? Er ikke akkurat no turbo det er snakk om i dem da selv om det står det på dem. Inntaket til luftfilteret sitter bak kjøleviften og det er vel ikke rare trykket det blir der.

 

Det er i allefall det dem kaller turbo der.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Guest kenneth birkeland
Posted

Ja, klart det vil kunne gå. MEN, portenene er så små i org syl at det vil vere umulig å få ut... xx antall hk?

(var det 17hk ut av ein syl som org er 3hk han FordTIC sa?)

 

Bare litt fakta:

(1hk = den effekten som trengs for å løfte 75kg opp 1 meter på 1 sek ved ein tyngde aks på 9,81m/s2)

(1000w = 1kw = den effekten som trengs for å løfte 1000 Newton opp opp 1 meter på 1 sek)

Posted (edited)

hallo

 

lest mye om 2 takt turbo fra minne snø scooter tider:-)

det blir brukt mye http://www.aerocharger.com/technology.htm de selger turbo med egen smørings system og har nesten ikke noe turbo lag. er veldig mange som bruker dette i Usa på 2 takt men lit støre motore 800cc++.

eller så har jeg en kompis som har monter noen turbo kit fra Usa på snø scooter. den siste jeg så han byggde var en crossfire 1000 med en garret turbo med elektrisk oljepumpe var ikke store saken, så det skal ikke så mye olje til.

foresten så lager ikke mc exspress turbo kit på 2 takt de mener det holder for dårlig. men tikka i sweden har holdt på litt med det. vet borte i Usa bruker de også disel turbo'er på 2 takt'ere. det funka som bare f.a.e.n. men tror 50cc blir litt lite men alt er mulig bare man har tid nok og Penger.

 

hvordan går det med Filmen du skule legge ut? hardisken tatt kvelden?

Edited by ARC'TERYX

- 98 Focus 1.6

- 92 Escort Cosworth 330 oppsett

- 84 Sierra 3dørs

- 83 Sierra xr4i 2.9 4x4 twinTurbo prosjekt

Bare 3 dørs Ford og Fwd,Rwd,Awd

Guest kenneth birkeland
Posted

Ja, me vil sjå film :P

Posted
(simo90 til am6 er det settet med langslagsveiv)

MT5 blei forresten aldri lagd som 80ccm!

Men Mtx blei lagd som 80ccm(litt annet eine motorfeste).

Men Mtx og Mt5/mb5(både med og uten under ramme) har stor forskjell på motorfester.

så er ikkje bare å sette i ein mtx 80ccm i ein mt5.

 

Lurer forresten litt på hvor gammel du er? 13-14?

Du gjer deg jo til narr med disse "smarte" og "realistiske" utsagnene dine....

Har ikkje foreldra dine ikkje lært deg at du ikkje skal lyga?

 

 

 

Hæ? Ka meina du her? Er vel på ein måte omvendt...

 

 

Hmm:

 

http://mopshop.de/shop/index.php?cat0=441&...93fd83d3d06d9e6

 

 

 

Legger til en Hmm til jeg :

 

http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...howtopic=185972

 

Tror det er flere som bør sjekke fakta føre de kommer med tullprat.

 

OG , nei , det er ikke så veldig vanskelig å passere 20 hk i en Honda Mt!

Holdbart? .. tja. Trygt ? NEI. Morsomt ? JA!

 

Kjetil.

 

 

 

Må bare legge til at Mtx80 motoren som passer i den Norske Mtx50sh er vannkjølt , og ikke så veldig gunstig å trimme , pga trangt veivhus.

Dette er foresten samme motor som i Nsr 80 , men med "riktig" gearmønster.

Nsr motoren er bygd for linkoverføring på gearpedalen , og vil få 1. opp , og resten av de 6 geara ned.

 

Kjetil.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted
du har jo motorsag med turbo da!

haha. Jonsred har noen som heter turbo. men det har ingenting med "turbo" å gjøre ;)

 

Du får tilogmed gressklippere som det står turbo på. det har kun med oppsamlingen av gress å gjøre! :P

Guest kenneth birkeland
Posted
Hmm:

 

http://mopshop.de/shop/index.php?cat0=441&...93fd83d3d06d9e6

 

 

 

Legger til en Hmm til jeg :

 

http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...howtopic=185972

 

Tror det er flere som bør sjekke fakta føre de kommer med tullprat.

 

OG , nei , det er ikke så veldig vanskelig å passere 20 hk i en Honda Mt!

Holdbart? .. tja. Trygt ? NEI. Morsomt ? JA!

 

Kjetil.

 

 

 

Må bare legge til at Mtx80 motoren som passer i den Norske Mtx50sh er vannkjølt , og ikke så veldig gunstig å trimme , pga trangt veivhus.

Dette er foresten samme motor som i Nsr 80 , men med "riktig" gearmønster.

Nsr motoren er bygd for linkoverføring på gearpedalen , og vil få 1. opp , og resten av de 6 geara ned.

 

Kjetil.

 

Tok vist feil ang mt8. Dette er det eg har blitt fortalt da. Legger meg flat :P

Ang å sette i ein org mtx 80ccm motor i mt50x så kjøpte ein kammerat seg ein som sku vera ein mtx80 motor (men det var ein luftavkjølt?) for å sette i sin mtx, da måtte vi kappe av eine motorfeste og flytte det litt.

Tviler forresten sterkt på å få ut meir enn 20hk i ein mt5 uten å frese i blokka (mellom innsuget og veivhuset iallefall).

(altså kun med annen syl, innsug, gasser, eksos annlegg)

Jo, det går jo å sette turbo på 2t 50ccm syl, men er jo mykje betre å bare skifte syl (eventuelt kit med langslagsveiv) med større boring og større porter. (større innsug og gasser, effekt anlegg osv)

Men for all del. Hadde jo vert kjekt å sett noen hive seg på eit 2t 50ccm turbo prosjekt.

Posted

Sett i gang og PRØV! , MEN vis oss bilder av prosjektet, slik at vi kan tro på dine utsagn.

Er mye jugeprosjekter og jugemus i den alderen der , så Prove us wrong!!

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Guest fordgutten
Posted
Har turbo barberhøvel jeg hehe

haha :P

  • 2 weeks later...
Posted

Nestegang jeg skal trimme mopeden skal jeg bygge ei sidevogn og stappe en YB neddi, med kjede drift til bakhjulet^^ Noen bedre?

  • Like 1

F O R D

 

Føck'd On Race Day

Guest aasen90
Posted

dette er nok starten på et meget dyrt prosjekt. I min tid hadde jeg en rs 50 med:

- Metrakit MRD Carbon Clutch

- Yasuni R3

- Keihin 28 PWK, med hebo maxi filter og nye reed av noe slag

- Simonini Evo Corse (90cc) (porta om)

- MVT Millenium

 

selvfølgelig var alt av i motor forsterket, men hjalp hjalp lite da motoren skulle prøvestartes og en vis idiot ikke hadde justert gasswiren så da den startet ville ikke motoren skru seg av pga deffekt tenningslås. det hele endte med at simringene røk, og motoren ble solgt, da jeg nektet og åpne den igjen.

 

Uansett, lykke til, men jeg vedder 6kr og 50 øre på at dette blir en katastrofe!

Posted

atvn går enda den, bedre enn noen gang, Men detta ***** været gjør så jeg får forgasser frysing. Tok meg 2 dager og få stilt den inn, er kun 1 stempelring på detta sette

Posted

om dette er så BRA som du sier, så ta en film, og masse bilder, ellers stenges hele tråden, dette blir bare drittslenging fram og tilbake av, du står på ditt osv!!!

  • 4 years later...
Posted

Ikke 2T da, men alikevel, 125 cc 5 cyl.

Honda bygde en 166 og 181cc som var 6 syl. Her en 166cc. Lyden må bare høres :) Husk at disse ble bygd på 60 tallet, 

  • 2 weeks later...
Posted

når man er inne på små kjøretøy med turbo, så har jeg nett kjøpt meg en kina atv, 200cc 4takter.

 

denne står nå i deler, og kunne tenkt meg å klasket på en ihi ehb31 turbo, men har litt spm..

 

olje inn: hvordan får man olje til turboen?

bensin: sette forgasser på suge side, lage trykkboks over forgasseren på trykksiden, eller sette trykkrøret rett inn på forgasseren?

 

burde vel høvlet stempelet for å senke komp?

Posted

Er ofte mulighet for uljeuttak på de motorene, hvis ikke kan man lage et seperat system med sirkulasjonspumpe.

 

Eneste vettuge er å bruke sugeturbo.

 

Trykksette en slik forgasser er ikke lett, og du må da ha el. pumpe og malpassiregulator.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted

å bruke suge turbo= forgasser på innsug siden?

Ja.

Da er det bare å dyse riktig, i stedet for å klundre med utmagring ved overtrykk.

Bør være tetninger på kompressorsiden som tåler vacum og du er avskåret i fra å bruke intercooler.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...