cosworth540 Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 legg ut den filmen med mt5 med mye hester. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flinkis Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 22hk, i en mt5, Hmmm, jeg hadde en plenklipper med 220hk, biturbo og lystgass annlegg F O R D Føck'd On Race Day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Du bare for å ha det klart, så er pappan min mye sterkere enn pappan din, så kom ikke her med no gressklipper. Pappa klipper raskere med gammeldags ljå en selv den grommeste gressklipper!! Bare så du vet det tenk! Men hvis man vinkler det fra den litt mere seriøse siden så skulle jeg mere enn gjerne sett den videoen av den jente5'n din!! 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted February 5, 2009 Author Share Posted February 5, 2009 Ska se igjennom hardiskene mine Er ikke mitt problem hvis ikke dere tror at du kan få en mt5 med over 20hk, hvet hva du gjør så fikser du det lett. Og nå har jeg fått 23hk kitt til atvn så får se åssen detta går . Den mt5n jeg hadde var d ikke en eneste org del i motoren. Min far har hjelpa meg med og trimma dissa symaskinane siden jeg fikk moped han vet hva han gjør Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Selvfølgelig er ingen ting umulig, Men over 20hk i en MT5 kan jeg med sikkerhet si at er umulig for mannen i gata med de resursene som er tilgjengelige for han der og da. Og hvem er vel int i å koste på en MT5 astronomiske summer for å få den til å yte det samme som en 100ccm Suzuki ER med 125sylinder som du får kjøpt for få tusenlapper?? De trimsylinderene som er levert til MT5 duger i allefall ikke som utgangspunkt pga at det er umulig å få opp noe særlig sylinderdiameter og spylerkanalene er alt for dårlige. Husker ikke hvor mange hk det er i trimsettene som ble levert til den men det var ikke rart med effekt. Mener det var 5,5 eller 7,5hk. Det er 12-14 år siden jeg var i moped alderen så husker ikke helt.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Husker i vertfall at det fantes 24 hk kit til MB5 en gang på slutten av 90 tallet. Og som de med litt peil vet har den samme motor som MT5. Det var ganske populært i Tyskland, men har ikke hørt om så mange her i Norge. Tyskerne hadde en litt annen motor, med bla. 6 gir. Men trimsettet gikk vistnok å tilpasse motorene som kom i Norge, men da må veivhus tilpasses kraftig. Trimsettet hadde også vannkjøling. Tror det var rundt 100ccm. Jeg vet at det i sin tid(10-12 år) eksisterte ett slik trimsett i distriktet jeg bor, men etter det jeg vet ble det aldri montert på noen moped her i støket. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Husker i vertfall at det fantes 24 hk kit til MB5 en gang på slutten av 90 tallet. Og som de med litt peil vet har den samme motor som MT5. Det var ganske populært i Tyskland, men har ikke hørt om så mange her i Norge. Tyskerne hadde en litt annen motor, med bla. 6 gir. Men trimsettet gikk vistnok å tilpasse motorene som kom i Norge, men da må veivhus tilpasses kraftig. Trimsettet hadde også vannkjøling. Tror det var rundt 100ccm. Jeg vet at det i sin tid(10-12 år) eksisterte ett slik trimsett i distriktet jeg bor, men etter det jeg vet ble det aldri montert på noen moped her i støket. mener bestemt at MB5`n ble levert som en 80cc i utlande, og ja, det fantes 100cc kit til disse, om det ikke var 125cc.. husker det var en på (www.mopetportalen.com) som hadde en slik motor i mb5`n sin, og det gikk visst noe utav en annen værden.. yamaha dt ble også levert som 80cc, disse fikk du også 110cc kit til, passa rett i ramma.. selv kjørte jeg TSX, med RMX motor, med et trimsett som visst nokk skulle gi meg 18hk, 26mm gasser, 80 eksos anlegg å full oppakning, og jeg må ærlig innrømme at om det var 18 hk i den motoren dær, så skuffa den stooooort..hadde en orginal tsx motor med malossi kit, plana topp, porta, letta stempel, og jeg mener stempler var snud feil vei, husker ikke. men den motoren gikk MYE bedre enn rmx motoren.. jeg vet også at det ble levert langslangs kit til am6 motorene som skulle gi 22-24hk, men var et fåtall som fikk disse til og gå noe spesiellt bra.. tsx`n hang på det meste før jeg bytta til rmx motor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted February 6, 2009 Author Share Posted February 6, 2009 (edited) Detta sette ble bestilt i tyskland, samt en kompis kjøpte turbo kitt til mt5 der nede (den varte 1månde). Sånn som min atv sto før jeg tok motoren kjørte jeg driten ut av 125cc fra 0 til 70. Det som er noe møkk med atv er at de vingler noe sinnsykt over 70 så jeg går etter æks ikke toppfart. Mt5n min jobba så ****** at jeg måtte lage forsterka motorfester, vet ikke om detta var pga ristinga. Har aldri kjørt noe så rått på 2hjul, Husker en kompis prøvde den lå stille i 1ste så bang 2re dro rett rundt savner den sykklen, dumt at det ikke var skilt på den. Men noe jeg må si er at jeg HATER 2taktere. Men merker at 50cc sykkler/atvr ikke tåler noe, ser på bakramma mi den er sveisa 4ganger pga effekten, Dratt av bakakslen 4 ganger. Pluss sinnsykt med bensin forbruk så skjønner ikke at jeg gidder og påkoste denna greia så mye når jeg får lappen i august Edited February 6, 2009 by sierraTIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flinkis Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Hadde en Mt5 med ett såkalt 13hk kit, Syntes det gikk noe inni H..... Bakhjul i de 3 første gira, så hvis det er 23hk i en mt5 der ute så vil jeg gjerne ha den, Selvfølgelig går d ann å få til 23hk i en Mt5 med det tror jeg ikke er med orginal motor, Kan sikkert bra ut 1000hk i ei boble også, men ikke med en 1.6 S Boxer motor=p hehe F O R D Føck'd On Race Day Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted February 7, 2009 Author Share Posted February 7, 2009 Hehe ser jeg ikke kommer noen vei i detta siden dere vet jo seff best selv . Kommer film om atvn når jeg setter den sammen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AdrianE Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 MT80 motor passer iaff i ramma, så får du mt125 sylinder til mt80 motoren Regner med en liten mt5 går bra med en slik motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
granadaforallepenga Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 23 hk. kit til atv`n? er det slik liggende minarelli luftkjølt på den eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 23 hk. kit til atv`n? er det slik liggende minarelli luftkjølt på den eller?Skjønte ikke helt det. Testa atvn mot en 200cc 4takter nå. Jeg dro han noe helt sinnsykt, Atvn går noe helt for ****** nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Hva med video da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonmic Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Hva med video da? Enig Ford Escort RS turbo S2 1986Link til bilen:Min RSTTheli (bandet mitt. Prog rock) Link to comment Share on other sites More sharing options...
granadaforallepenga Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Skjønte ikke helt det. Testa atvn mot en 200cc 4takter nå. Jeg dro han noe helt sinnsykt, Atvn går noe helt for ****** nå er det liggende motor på den og er den luftavkjølt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted February 19, 2009 Author Share Posted February 19, 2009 er liggende motor ja luftavkjølt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 får latterkrampe av å lese denne tråden her!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
granadaforallepenga Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 hvor fikk du kjøpt det settet da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted February 21, 2009 Author Share Posted February 21, 2009 får latterkrampe av å lese denne tråden her!!Og du gjore den enda mere morsom snakk om barnslig inlegg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Hehe, det gjer eg og. For det første: 2t og turbo fungerer, MEN dette er det som oftes STOOORE marine diesel motorer som har.Dei er konstruert på ein annen måte. (forskjellige måter faktisk.) noken har eksos ventil og spyle porter nede i syl( vanligvis store krysshode motorer), mens noen har spyle port og eksos porter i samme høyde av syl(vanligvis trunk motorer).Disse motorene har ikkje samme oppbygning med at gass(blanding med bensin og luft) blir pressa opp i syl av stempelet i veivhuset som ein 2t bensin motor har, men har Hjelpeblåsere som blåser frisk luft i syl til den har startet og igjen driver turboene. Det bilde du har av den 2t motoren med turbo tviler eg på er funksjonibel...(dette har eg litt greie på sia eg jobber som maskinist)Altså: Glem 50ccm 2t og turbo! Bytt heller motor/el syl til større.For det andre: Eg har holdt på med trim av div mopeder i min oppvekst til meg og mange andre.Den motoren som står i MT5/MB5 klarer ikkje gi ut meir enn ca 14-16 ÆRLIGE hk uten å fresa ut større innsugs port (den har jo kun 2 reed ventiler org, er ikkje plass til 4 som mtx har) og større porter som går opp til syl. Eg satt i ein AM6 motor i ein eg hadde med simo90 syl, 28mm flatslide, underliggande effektanlegg(huska ikkje navnet, men var det beste eg kunne få), hebo filter. Hadde selvfølgelig frest ut masse.Dette skulle gi mellom 24-28hk. Kjørte fra org Honda NSR125 og Aprilia RS125. Va jo ikkje mykje trygt. Men klarte ikkje meir enn 130-140km/t pga aerodynamikken. Men da var det farligt. Trur du sier masse som er usant forresten. Trur du lyger så du trur det sjølv.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 (simo90 til am6 er det settet med langslagsveiv)MT5 blei forresten aldri lagd som 80ccm!Men Mtx blei lagd som 80ccm(litt annet eine motorfeste). Men Mtx og Mt5/mb5(både med og uten under ramme) har stor forskjell på motorfester. så er ikkje bare å sette i ein mtx 80ccm i ein mt5. Lurer forresten litt på hvor gammel du er? 13-14?Du gjer deg jo til narr med disse "smarte" og "realistiske" utsagnene dine....Har ikkje foreldra dine ikkje lært deg at du ikkje skal lyga? kjølinga er ikke noe problem, men som alle veit så lager ikke en 2takts motor trøkk nedi bunnpanna, kun 4taktere gjør d. Så nippel i bunnpanne til turbo går ikke, men ska teste med en bensin pumpe og se Hæ? Ka meina du her? Er vel på ein måte omvendt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 får latterkrampe av å lese denne tråden her!!Hehe, god underholdning Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Funker fint med turbo på en helt vanlig to-taktsmotor. Mange snøscootere med to-takt som du kan få turbokit til. Blant andre MCXpress i sverige leverer det. Høye effekter og liten levetid.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge86 Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 du har jo motorsag med turbo da! "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now