Zykotec Posted January 2, 2009 Posted January 2, 2009 Her vil jeg gjerne se prisene du opererer med for å få 400 gamp Er det det koster å sette bort alt arbeidet, inkl ny turbo og andre deler og få igjen en komplett ferdigbygd startklar motor, om man vil det skal holde, har jeg hørt .Klart Cossie folka er mer glad i å sleneg rundt penger enn oss 'standard' Sierra folk da .(villa ikke betalt så mye sjøl nei ) '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
armani Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 Men som sagt så ser vi jo at på alle poster angående OHC trimming, kommer det alltid noen som ikke vil at du/jeg skal kunne klare målet.De har gjerne en grunn for å si det, men plutselig dukker det opp biler som har bra med guff i motoren/bilen bare etter ett par timer i garasjen og noen tusen lapper...Og da er det langt ifra mange tusen lapper på motoren:) Det er da ingen som ikke vil at du skal nå målet ditt, problemet er at du er for trangsynt til å skjønne hvordan en ohc-motor fungerer. Åpne øya nå gutt. De fantasiprisene du oppgir på en cosworth-motor er ikke riktige. For mellom 15-20000 får du en helt grei 2wd motor. Jeg har sett altfor mye av disse ohc-motorene og alle eierne er like entusiastiske som deg helt til de innser at det er dårlige greier. Da ender det som regel med at de selger motoren med masse tap og starter på noe annet. Ikke skyld på meg at jeg ikke advarte deg hvertfall. 2wd sierra cosworth
RsMuffe Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 armani: 1.kan du fordele meg og andre hvordan ohc-motoren fungerer? 2.hvor mange ohc-motorer har du sett?3.hvem er alle disse entusiastiske folka?4.hva er så dårlig greier?5.hvor finner grei 2wd cossie motor til den prisen, som ikke er kjørt i filler og ikke skrudd i filler av mindre lure personer. som ikke trenger overhaling.?
Zykotec Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 Cosworth motoren er vel i grunn bare en litt rafffinert pinto med en 16v topp, så da er vel den og bare dårlige greier eller Grunnen til at mange OHC/pinto bygger går til hel***e er vel ofte både budsjettet og behandlinga. Når man henter 2-300 hetser ut av en motor som originalt har maks 115 hester, og man gjør dette etter den er gått 200tusen km, og i tillegg gjør det med kun brukte deler kan man kanskje ikke forvente mye, ( spesielt med et budsjett som ikke engang rekker til et bra cosworth.motor objekt med girkasse) Er nok en og annen 16v eier der ute som er litt sjalu når de tenker på hva de selv har betalt, og synes alt annet høres usannsynlig ut. Jeg skal hvertfall aldri ha meg Cosworth om jeg ikke får den sykt billi (kompis som trenger penger til sprit-pris) eller vinner i Lotto Om jeg i det hele tatt får råd til å kjøpe Cosworth blir jeg nok uanstt å sette alle penga i v8 uansett '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
Guest Focus99 Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 Det er da ingen som ikke vil at du skal nå målet ditt, problemet er at du er for trangsynt til å skjønne hvordan en ohc-motor fungerer. Åpne øya nå gutt. De fantasiprisene du oppgir på en cosworth-motor er ikke riktige. For mellom 15-20000 får du en helt grei 2wd motor. Jeg har sett altfor mye av disse ohc-motorene og alle eierne er like entusiastiske som deg helt til de innser at det er dårlige greier. Da ender det som regel med at de selger motoren med masse tap og starter på noe annet. Ikke skyld på meg at jeg ikke advarte deg hvertfall. Om jeg skal kjøpe motor kjøper jeg selvsagt 4x4 motor med 200 blokk, det trodde jeg virkelig du også ville gjort...hmm...Bare tomme 200 blokker koster jo 8000,-... Jeg er langt i fra trangsynt til å ta tipset ditt til å kjøpe cossi motor, men når jeg har 2wd bunndel og bygger på den vet ikke jeg forskjellen?? Cossi topp vil jeg nok kjøpe med tiden ja... Men du vet like godt som meg at når en får en bil grise billig med diverse gromdele vil jo du begynne å bygge på det du selv har for å ha det morro...Om jeg taper penger på det jeg gjør så kommer jeg til å få god erfaring med denne typen motor bygg og vil få litt mer innsikt i hva andre holder på med ved sine prosjekter og ikke minst morro... Som sikkert mange andre også tenker er det jo seivsagt morroen som teller;) Jeg kjønner poenget ditt, men synes du er negativ med engang noen bruker en motor med 8v topp eller det vi kaller OHC prosjekter!! Mvhfocus99
s10an Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 grei 2wd motor til 15 20k ja, dem har jeg sett. men ta med i regnestykket at dem må overhales fra topp til bånn da. Overhales, ikke bare skifte ringer å lager. OHC er grommt! Stå på karer Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
Guest Focus99 Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 grei 2wd motor til 15 20k ja, dem har jeg sett. men ta med i regnestykket at dem må overhales fra topp til bånn da. Overhales, ikke bare skifte ringer å lager. OHC er grommt! Stå på karer Takk Takk
Zykotec Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=45978&st=60 den var goo hehe da var bremsinga unna gjordt fikk på 1.8bar 398hk@6200omdr og 486nm @4800 1.35 bar dette er samme pull men ladetrykke gikk opp 0.45 etter 5000 omdr(gradevis selvfølglig)????? papirene kommer ettervært og på 1.5bar ble det 364 hk og 476nm Veit ikke hvor lenge dette vil vare, eller om det har blitt regna ut nøyakti hva det har kosta, men ser nesten ikke helt hva man skal med Cosworth lenger '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
Guest Focus99 Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 har sett greie 2wd motor + girkasse for 7k Dette vil jeg ha link til før jeg vil tro det, for hadde det ikke vært mer en 7k for motor som kunne kjøres med en gang hadde jo alle aelvsagt kjøpt cossi motor;) Men kanskje det har vært engangstilfelle at en motor ble solgt så billig uten å måtte ha overhaling uansett?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now