Jump to content

Fjerne langlys for å få mer luft!


Cosworth Racing1

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

det er lenge siden, men nye motoren var nok kommet i. hehe

Er jo når det regner det er gøyt å kjøre, eller det kommer jo litt ann på da. er jo såpeglatt så det blir jo bare leke 1 og 2 gir. liker ikke når spinner løs på 3gir gjennom svinger. Gjorde det i går og det blir fort litt for høy fart med 4x4. :S

 

Cosworth Racing1: hør med de på rolls royce eller noe, de har isolasjon som er beregnet for å legge på eksosannlegg og den tar ikke fyr så lenge du ikke søler den til med olje. Da er det forøvrig ikke isolasjonen som brenner, men oljen. hehe Får du problemer med å få fatt i gjennom der så kan jeg kanskje avse litt fra mitt lager.

 

GOD JUL

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

det er lenge siden, men nye motoren var nok kommet i. hehe

Er jo når det regner det er gøyt å kjøre, eller det kommer jo litt ann på da. er jo såpeglatt så det blir jo bare leke 1 og 2 gir. liker ikke når spinner løs på 3gir gjennom svinger. Gjorde det i går og det blir fort litt for høy fart med 4x4. :S

 

Cosworth Racing1: hør med de på rolls royce eller noe, de har isolasjon som er beregnet for å legge på eksosannlegg og den tar ikke fyr så lenge du ikke søler den til med olje. Da er det forøvrig ikke isolasjonen som brenner, men oljen. hehe Får du problemer med å få fatt i gjennom der så kan jeg kanskje avse litt fra mitt lager.

 

GOD JUL

 

Takk takk;) Skal gi en lyd hvis jeg ikke får tak i :D

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å bandasjere hele downpipen helt ned under bilen ? dette vil vel hjelpe :) visst ikke det allerede er nevnt da :) Kansje bandasjere 2 ganger oppå hverandre også ? :) bare en tanke fra meg

 

Den er bandasjert MINST to ganger hele veien ned ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen, isteden for å ta vekk lykta, finn en annen plass til spylevæskebeholder lag hullet større hvor den sto, sveis fast et eksos rør med 90 graders bøy. voila et perfekt luftinntak til hva du vil bruke det til.'

Det er lufting i støtfanger som du kan utnytte.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen, isteden for å ta vekk lykta, finn en annen plass til spylevæskebeholder lag hullet større hvor den sto, sveis fast et eksos rør med 90 graders bøy. voila et perfekt luftinntak til hva du vil bruke det til.'

Det er lufting i støtfanger som du kan utnytte.

 

Ikke noe dumt forslag det, spes når man ikke har Morette-lykter, men vanlige :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen, isteden for å ta vekk lykta, finn en annen plass til spylevæskebeholder lag hullet større hvor den sto, sveis fast et eksos rør med 90 graders bøy. voila et perfekt luftinntak til hva du vil bruke det til.'

Det er lufting i støtfanger som du kan utnytte.

 

Hehe.. Spylevæske-beholderen er jo ikke bare å ta vekk og finne en ny plass til. Den er jo forholdsvis stor, og i motorrommet mitt har jeg ikke så mye plass å avse akkurat.. hehe..

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Spylevæske-beholderen er jo ikke bare å ta vekk og finne en ny plass til. Den er jo forholdsvis stor, og i motorrommet mitt har jeg ikke så mye plass å avse akkurat.. hehe..

Skrev ikke du at du bare kjørte i fint vær? Trenger ikke den da, jeg har klart meg uten på Escorten i flere år nå... ;)

Ellers så har Biltema en variant:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=89323

Link to comment
Share on other sites

Skrev ikke du at du bare kjørte i fint vær? Trenger ikke den da, jeg har klart meg uten på Escorten i flere år nå... ;)

Ellers så har Biltema en variant:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=89323

 

Alltid kjekt å ha anyway ;) Blir mye styr å få ekstra luft.. hehe.. Tror snart jeg dropper hele greiene ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Spylevæske-beholderen er jo ikke bare å ta vekk og finne en ny plass til. Den er jo forholdsvis stor, og i motorrommet mitt har jeg ikke så mye plass å avse akkurat.. hehe..

 

Joda kalle... vi bare bytter turbo vi så får du god plass;)

Skru på lørdag søta?

4x4 cosworth

E46 Touring

Link to comment
Share on other sites

Blir mye styr å få ekstra luft.. hehe.. Tror snart jeg dropper hele greiene ;)

Hva med å kanskje ta noen av tipsene du får her til ettertanke, istedetfor å bli irritert og henge deg opp i luft inn i motorrom.

Jeg må også si meg helt enig i det SAPPHY sier og mener du heller bør løse problemene på en annen måte. Jeg har rødglødende eksos til ca midt på girkassa når jeg kjører hardt og har ikke antydning til varmeskade i lakk i motorrom, eller noe annet som indikerer at det er noe skummelt med temperaturen. Har også sørget for at alt som kan brenne enten er pakket inn, flyttet, eller brukt i materiale som ikke tar skade av temp.

 

Funket dette fint hos meg, så kan det funke fint hos deg også.

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Spylevæske-beholderen er jo ikke bare å ta vekk og finne en ny plass til. Den er jo forholdsvis stor, og i motorrommet mitt har jeg ikke så mye plass å avse akkurat.. hehe..

pajero har en sånn fin pose,til spylerveske.. den passer ca over alt ;)

Link to comment
Share on other sites

Spylevæskebeholderen kan du montere hvor du vil i bilen, hvorfor ikke montere den andre siden.

Gå på en eller annen hoggeri let blant biler så finner du en slik du skal ha .

Hvis du er redd for å ødelegge bilen, så skjærere du ut delen som hører til hullet , tar vare på det,til du vil sette den inn igjen.

Skal love deg at dette er virk i, men du bør ha 4x4 riller i panseret for å få gjennomstrømning.

Blir ganske bra sirkulasjon spesielt ved inntak til luft til turbo.

Men i utganskpunktet så er det bra nok med 4x4 riller i panser. De er der for å lage et vakuum under panseret, under fart, slik at varme blir suget ut av rillene.

De er der ikke bare foR at det skal se tøft ut.

Men gjør med bilen din slik du selv vil. Husk det er din bil ,du kan sette ladamotor i den uten at det skal bry oss noe som helst.Men det er alltid noen som synes at du er tullete som vil gjøre slik, drit en lang bane om hva de mener, La de sitte på gjerde på le av deg helt til du finner ut at dette virka.

Stå på med bilen din, gjør det du synes er bra.

Min egen bil er kun et ekspriment, ment til å underholde med.

Ikke for å kjøre fort med,(bilen er ikke akkurat treg da.)

ikke for å vinne med,

ikke for å sanke pokaler med.

Bare ha det kjempegøy.(vel det er også for å få kammerater til å bli imponert hvor mye en gammel sierra kan gå. )

Jeg synes det int. å høre om forskj. erfaring rundt omkring til de forskj. bygg.

Lykke til med bilen. Men behandle bilen som det er det kjæreste du har så gir den masse tilbake. :wub: :wub:

frode r

Link to comment
Share on other sites

Spylevæskebeholderen kan du montere hvor du vil i bilen, hvorfor ikke montere den andre siden.

Gå på en eller annen hoggeri let blant biler så finner du en slik du skal ha .

Hvis du er redd for å ødelegge bilen, så skjærere du ut delen som hører til hullet , tar vare på det,til du vil sette den inn igjen.

Skal love deg at dette er virk i, men du bør ha 4x4 riller i panseret for å få gjennomstrømning.

Blir ganske bra sirkulasjon spesielt ved inntak til luft til turbo.

Men i utganskpunktet så er det bra nok med 4x4 riller i panser. De er der for å lage et vakuum under panseret, under fart, slik at varme blir suget ut av rillene.

De er der ikke bare foR at det skal se tøft ut.

Men gjør med bilen din slik du selv vil. Husk det er din bil ,du kan sette ladamotor i den uten at det skal bry oss noe som helst.Men det er alltid noen som synes at du er tullete som vil gjøre slik, drit en lang bane om hva de mener, La de sitte på gjerde på le av deg helt til du finner ut at dette virka.

Stå på med bilen din, gjør det du synes er bra.

Min egen bil er kun et ekspriment, ment til å underholde med.

Ikke for å kjøre fort med,(bilen er ikke akkurat treg da.)

ikke for å vinne med,

ikke for å sanke pokaler med.

Bare ha det kjempegøy.(vel det er også for å få kammerater til å bli imponert hvor mye en gammel sierra kan gå. )

Jeg synes det int. å høre om forskj. erfaring rundt omkring til de forskj. bygg.

Lykke til med bilen. Men behandle bilen som det er det kjæreste du har så gir den masse tilbake. :wub: :wub:

 

Hehe.. Bra konklusjoner :D Det finnes alltid en eller annen som synes det er helt tullete å gjøre det ene og andre, men vi kommer ingen vei hvis noen ikke prøver seg fram og kan dele erfaringer med hverandre ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

jeg tror du heller bør finne den direkte årsaken til at det tok fyr i første omgang?

når en wrc escort kan kjøre en hel dag med ss'er med full respons og rødglødende eksos tversigjennom hele systemet uten å ta fyr så bør vel det være en indikasjon på at friskluft inn på turbo/eksos ikke er noen vits.

 

Om du kjøler ned utsidetempen på eksosen med f.eks 50grader når du kjører så vil den tempen raskt stige om du skulle stoppe, og du er da like langt..

løsningen på problemet ditt er ikke det du skisserer i denne tråden.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...