Guest Focus99 Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 Hei! Noen som vet hvor på nettet eller hvor de selger Gruppe A toppakning til OHC motorer? Noen som kan anbefale toppbolter ved bruk av denne pakningen for høyt ladetrykk? Kommer til å ligger på minimum 1,3bar trykk Kjører i dag med Gr A toppakning, orginale toppbolter, Cosworth stempler og råder, T3/T4 turbo Er til Ford Sierra Mk1 IS (OHC) Takk for svar! MvhMartin
Kverna Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 Kjøp gr.a toppakning fra cosworth540 her på forumet. Link til profilen hans finner du i signaturen min Min fotoblogg
Guest Focus99 Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 Kjøp gr.a toppakning fra cosworth540 her på forumet. Link til profilen hans finner du i signaturen min Takker;)
RsMuffe Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 kjøp 12.9 bolter. fåes hos wurth osv. koster ca. 10-20 kr pr.stk. du må kjøpe som er litt lengere og så kappe dem i riktig lengde. 12.9 er ikke strekk bolter. blir samma som arp bolter.
Guest Focus99 Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 kjøp 12.9 bolter. fåes hos wurth osv. koster ca. 10-20 kr pr.stk. du må kjøpe som er litt lengere og så kappe dem i riktig lengde. 12.9 er ikke strekk bolter. blir samma som arp bolter. Skal de kappes i samme lenge som de orginale er i dag? Og skrues de fast med det momente som er oppgitt av fabrikk på org bolter? MvhMartin
D.Toft Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 jeg kappet den litt kortere, dyppet dem i automatolje, fulgte dem 2 første tiltrekkingemomente, og så på siste dro jeg 110nm istedet for 90grader
Guest Focus99 Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 jeg kappet den litt kortere, dyppet dem i automatolje, fulgte dem 2 første tiltrekkingemomente, og så på siste dro jeg 110nm istedet for 90grader Litt kortere? En halv cm eller hvor mye snakker vi? vil tippe noen millimeter?
RsMuffe Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 kapp dem 12.9 boltene er like lange som org. boltene.
Guest Focus99 Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 kapp dem 12.9 boltene er like lange som org. boltene. Da kapper jeg de i samme lengde som orginal eller 2-3mm kortere:P
Truckdriver Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 Husk att det finnes 2 lengder på orginalboltene da Torx boltene er litt lengre enn stjerneumbrako. Tror ikke det er lurt å ha de kortere enn stjerneumbrakoboltene. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Guest Focus99 Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 Husk att det finnes 2 lengder på orginalboltene da Torx boltene er litt lengre enn stjerneumbrako. Tror ikke det er lurt å ha de kortere enn stjerneumbrakoboltene. Det var jo noe drit:P Noen som kan komme med korrekt kapp lengde?
Guest Focus99 Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 mål er dine gamle bolter. det er beste. Da har jeg en plan;) Takk for det:) Ny Gp A toppakning, komplett pakningsett til motoren og nye stempelringer til cosworth stemplene skal bestilles:) Skal kjøpe bolter på mandag:) MvhMartin
ford-racing Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 gr.a topp pakning , holder iallefall 1.6 bar med brukte strekkbolter, dratt til med 12.5kg. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Guest Focus99 Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 gr.a topp pakning , holder iallefall 1.6 bar med brukte strekkbolter, dratt til med 12.5kg. Ok, men skal være skikkelig når jeg først overhaler så blir 12.9 bolter;)
Escort RST WRC Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 Grp. A toppakningen tåler mye! Kjørt et par sesonger på over 2kilo, uten problem.Vet Husnes kjørte på 2,5 BAR en stund tidligere, uten problem med pakningen Er som oftest andre ting enn turbotrykk som tar de pakningene. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Focus99 Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 Grp. A toppakningen tåler mye! Kjørt et par sesonger på over 2kilo, uten problem.Vet Husnes kjørte på 2,5 BAR en stund tidligere, uten problem med pakningen Er som oftest andre ting enn turbotrykk som tar de pakningene. Det var godt å høre;)
BR Racing V6 Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 Har liggende komplet grA pakn sett om det haster 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
87RS Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 (edited) 12.9 leveres i 110mm og 120mm lange Kjøp 120mm og kapp dem til 115mm, da har du lengden på org bolter..ifølge lokale motor-verksted her... Komplett yb0611 topp-sett kjøper du for 1500kr ferdig på døra fra ebay... Obs var kanskje ikke yb.... mvh Edited December 7, 2008 by 87RS
Guest Focus99 Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 Har liggende komplet grA pakn sett om det haster Handler pakninger hos Cosworth540, til en fin pris;) 12.9 leveres i 110mm og 120mm lange Kjøp 120mm og kapp dem til 115mm, da har du lengden på org bolter..ifølge lokale motor-verksted her... Komplett yb0611 topp-sett kjøper du for 1500kr ferdig på døra fra ebay... Obs var kanskje ikke yb.... mvh Takker for info:) Får pakningsett i posten om noen dager vil jeg tro;)
cosworth540 Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 gr.a topp pakning , holder iallefall 1.6 bar med brukte strekkbolter, dratt til med 12.5kg. Hvis du vil ødelegge blokka di og få urunde sylindre med tilhørende gjennomslag drar du med 12,5 kg.Hvis du vil ha en motor som er i orden dra med 11 kg.Det er riktig moment,og det blir ikke bedre når man drar mere enn det!Tvertimot
Guest Focus99 Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 Hvis du vil ødelegge blokka di og få urunde sylindre med tilhørende gjennomslag drar du med 12,5 kg.Hvis du vil ha en motor som er i orden dra med 11 kg.Det er riktig moment,og det blir ikke bedre når man drar mere enn det!Tvertimot Du sier jo noe der;) Derfor jeg skal gjøre det skikkelig å handler av deg så alt er nytt;)
ford-racing Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 Hvis du vil ødelegge blokka di og få urunde sylindre med tilhørende gjennomslag drar du med 12,5 kg.Hvis du vil ha en motor som er i orden dra med 11 kg.Det er riktig moment,og det blir ikke bedre når man drar mere enn det!Tvertimot ok. vil altså 1.5 kg utgjøre så mye? har nå igrunn går meget bra med min over lang tid å virkelig god bruk av motoren! men takk for tipset stig , skal huske på det til neste motor. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Guest Focus99 Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 ok. vil altså 1.5 kg utgjøre så mye? har nå igrunn går meget bra med min over lang tid å virkelig god bruk av motoren! men takk for tipset stig , skal huske på det til neste motor. Det har jo seg sånn at noen kan være uheldig med å trekke for mye å ødelegge alt, mens med noen kan det gå helt fint;)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now