KNAa Racing Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 har en escos med ny motoren,har tatt av kontakten på map sensor pga lader over 1 bar..prøvde dette med bredbåndslamda,ingen forskjell med map eller uten map,derfor koblet jeg den av..hvor kan jeg få tak i map sensor til denne motorstyringa?den er ikke lik den mapen til gamle motoren,så det går ikke..men hva som registrerer turbotrykk nå?har også tenkt å koble ut/ta vekk amal,men har ikke bbl for tiden, å vet ikke om hvis jeg tar bort denne,blir det magrere blanding?
Guest Gatemix Posted December 21, 2008 Posted December 21, 2008 har en escos med ny motoren,har tatt av kontakten på map sensor pga lader over 1 bar..prøvde dette med bredbåndslamda,ingen forskjell med map eller uten map,derfor koblet jeg den av..hvor kan jeg få tak i map sensor til denne motorstyringa?den er ikke lik den mapen til gamle motoren,så det går ikke..men hva som registrerer turbotrykk nå?har også tenkt å koble ut/ta vekk amal,men har ikke bbl for tiden, å vet ikke om hvis jeg tar bort denne,blir det magrere blanding? hør med facemotorsport
stian-ak Posted December 22, 2008 Posted December 22, 2008 Jeg har igrunn mapsensor til den jeg, men den er i bruk akkurat nå da, men... Er ikke mange ukene til jeg skal montere datasprut og da kan du jo handle den av meg egentlig. Når jeg koblet av Amal så virka det som den ikke gikk like bra etterpå. Hva er egentlig grunnen til at du vil ha den vekk?
KNAa Racing Posted December 22, 2008 Author Posted December 22, 2008 Jeg har igrunn mapsensor til den jeg, men den er i bruk akkurat nå da, men... Er ikke mange ukene til jeg skal montere datasprut og da kan du jo handle den av meg egentlig. Når jeg koblet av Amal så virka det som den ikke gikk like bra etterpå. Hva er egentlig grunnen til at du vil ha den vekk? er det orginal mapsensor du har,eller 3bar??siden jeg har manuell justering av turbotrykk, + at det er så mange slanger å dilldall til denne amalen,derfor vil jeg ha den bort..men hvis det går utover noe med motor eller lignende,så lar jeg den være,men har hørt flere som sier at de har tatt den av..
Fakeworth Posted December 22, 2008 Posted December 22, 2008 3 bra map passer ikke til motorstyringa på din KNA.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
stian-ak Posted December 22, 2008 Posted December 22, 2008 Det har ingenting for seg å ha 3 bar map heller om du så fikk den til å passe, motorstyringa kutter ut over en viss grense uansett.
turbodohc Posted December 22, 2008 Posted December 22, 2008 har en escos med ny motoren,har tatt av kontakten på map sensor pga lader over 1 bar.. Har ikke nytypen escos 2,5 bar map da ? Det betyr jo at den henger med opp til 1,5 bars trykk.
stian-ak Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 Har ikke nytypen escos 2,5 bar map da ? Det betyr jo at den henger med opp til 1,5 bars trykk. mulig at den har 2,5 bar map, men hjernen kutter før det uansett. Hvis den peaker noe spes over 1,2 så er det kutt!
KNAa Racing Posted December 23, 2008 Author Posted December 23, 2008 kuttet på 1,2 ca ja.men jeg har tatt av kontakten til mapsensor,da fungerer det greit..sjekket med BBL når jeg gjorde dette for å være sikker...er det chipen som egentlig skal gjøre om dette kansje??
stian-ak Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 kuttet på 1,2 ca ja.men jeg har tatt av kontakten til mapsensor,da fungerer det greit..sjekket med BBL når jeg gjorde dette for å være sikker...er det chipen som egentlig skal gjøre om dette kansje?? Det er mulig at når du tar vekk kontakten til mapsensoren at ikke hjernen får "vite" hvor mye trykk det er, merkelig, men mulig. Tror neppe dette er noen spesielt god løsning uansett, for når du tar av en sensor vil hjernen kompensere på noe i form av en middelverdi ville jeg tro. Hvor mye trykk kjørte du uten map sensor da? Er bilen chipet? Hva slags BBL og verdi?
bige Posted December 23, 2008 Posted December 23, 2008 Det er mulig at når du tar vekk kontakten til mapsensoren at ikke hjernen får "vite" hvor mye trykk det er, merkelig, men mulig. Tror neppe dette er noen spesielt god løsning uansett, for når du tar av en sensor vil hjernen kompensere på noe i form av en middelverdi ville jeg tro det er helt riktig -samme om du tar kontakten av amal ventilen --- forde den ligger med strøm hele tiden og når kretsen blir brutt er det att noe skjer i ECU ... jeg kjenner til hva -men det kan dere lese dere til .... det måtte jeg
KNAa Racing Posted December 24, 2008 Author Posted December 24, 2008 Det er mulig at når du tar vekk kontakten til mapsensoren at ikke hjernen får "vite" hvor mye trykk det er, merkelig, men mulig. Tror neppe dette er noen spesielt god løsning uansett, for når du tar av en sensor vil hjernen kompensere på noe i form av en middelverdi ville jeg tro. Hvor mye trykk kjørte du uten map sensor da? Er bilen chipet? Hva slags BBL og verdi? kjørte på 1,3..er chippet ja,GGR..lambda verdi på 11,9..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now