Kverna Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 http://passionford.com/forum/showthread.php?t=272558 Porr! Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Ja takk Skulle gjerne hatt en sånn i garasjen også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Nydelig rett og slett Men skikkelig garasjebil ja Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 OMG, I think I just pooped in my pants right now FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Another one of my CONCOURS RS toys. Tydeligvis er ikke dette den eneste bilen hans.. men fy for en bil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaavardPYA Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Kjære vene:-OOO Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Denne her var jo tilnærmet ny den jo.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 (edited) Hadde jeg hatt penger og lagringsplass til denne hadde jeg kjøpt den og driti en lang en i at jeg sannsyneligvis aldri ville få skilt på den i Norge! Edited December 4, 2008 by Minibønna Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 Hadde jeg hatt penger og lagringsplass til denne hadde jeg kjøpt den og driti en lang en i at jeg sannsyneligvis aldri ville få skilt på den i Norge!Ser ingen grunn til at du ikke skal kunne få registrert den, bytte frontlykter så er det vel ikke noe annet hinder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torp Racing Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 den der få du rega på motorhistorisk grunnlag..så løp og kjøp Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted December 5, 2008 Share Posted December 5, 2008 (edited) Motor historisk kan du glemme, men regge den er fullt mulig, litt krungel er det da det ikke finnes tuv eller andre test papirer på RS 500. I England brukte man bare papirer fra orginal vingebil for å få de godkjent i 1987.Fin bil, vi vil ha flere av disse til norge. LØP og KJØPSer ikke ut som den har gått mye, evt. pusset opp som mange av de er. Edited December 5, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusdk Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Motor historisk kan du glemme, men regge den er fullt mulig, litt krungel er det da det ikke finnes tuv eller andre test papirer på RS 500. I England brukte man bare papirer fra orginal vingebil for å få de godkjent i 1987.Fin bil, vi vil ha flere av disse til norge. LØP og KJØPSer ikke ut som den har gått mye, evt. pusset opp som mange av de er. hva hadde den ca kommet ferdig regga inn i norge på skilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Det finnes jo en svart med skilt i norge.. Så burde gå fint det.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted May 25, 2010 Author Share Posted May 25, 2010 Det finnes jo en svart med skilt i norge.. Så burde gå fint det..Den har jeg bilder av på mobilen, meget pen! Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 Den har jeg bilder av på mobilen, meget pen! Den var jeg å sikla på her om dagen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 Hmm.. var ikkje det litt "billig" for ett så fint eksemplar?Har sett dem mye dyrere i det siste.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 Er ikke linken 2år gammel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 denne er bedre http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b212bwiupzkn Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 Har RS500 utgavene 350 HK originalt? Hva er spesielt med de, og hvor mange ble produsert? Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 var det ikke 224hk da?ble produsert 500stk av dem, derav navnet RS500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 (edited) Alle RS500er ble satt sammen av Aston Martin Tickford. Hadde 224hk som standard mot rsens 204.De har en annen motor, YBD. Sterk blokk med små frost plugger. Større turbo nå T3/4 hybrid mot liten T-3 i std, stor intercooler med 3" inn/ut mot 2,5" std, Innsug med 3" spjeld og 8 dyser mot std 2,5" spjeld og 4 stk dyser.Utvendig har den en framfanger som har ett nedsøkk på midten og ser generellt litt ut som den er kasta på for å få mest mulig luft inn. I nedkant har den en ekstra leppe, såkalt rs500 splitter. Bakvingen har et ekstra løft på stjerten for ekstra marktrykk. I tillegg har den en lav vinge nede på bagasjelokket (som på feks iS).Tror det er det meste..Itillegg verserer det gud veit hvor mange rykter om andre småting. Feks at det er større innsugskanaler i 4500 toppen enn std 2wd, annet bakhjulsoppheng osv. Av det jeg har sett selv tror jeg ikke no på det men... Edit. 500 er av antallet bygde biler ja. De ble bygd for å delta i asfaltracing. Det ble åpnet for å kunne benytte evolution modeller av bilene de tidligere brukte, som i dette tilfellet var rs cosworthen. De måtte da bygge 500 av denne evolution modellen for å kunne bruke den i standard-bil racing. Standard rs cos ble vel prod i ca 5500 eks. Netopp pga av historien om rs500 er det så tåplig med den nye focusen's tilnavn, da den hverken er produsert i 500 eks eller skal brukes i racing. Den kunne til nød sluppet unna med rs350 som kan linkes til mustangen med sine gt350/500, om en legger god vilja til.. Edited May 27, 2010 by a.nilsen '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 bakstilling travers har noen braketter ekstra for bruk ved løpsbiler. husker ikkje i detalj hva det er men er sikkert noen som vet hva desse var til. lurer på om det var til andre berearmer trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted May 27, 2010 Author Share Posted May 27, 2010 Mener det var noe snakk om at bredderene var anneledes på rs500 også, men usikker på hvor det kom fra. Alle RS500 er også høyrestyrt Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 (edited) bredderene var vel std trur eg, eg har hørt at det var andre riller på 500 men kan ikkje bekrefte eller avkreft da eg ikkje vet det konkret. er mange myter ute å går mye pga folk som solgte deler til 500 lurde folk til å tru det var mer spes en det var har eg fått intrykk av. husker eg fikk fortalt at 500 diff var org med 75%sperr, men er vel samme som std den også vel. Men håper noen har konkret info om forskjellenevar vel noe oppgraderinger innenfor bremser også på dei. og bremsekjølere isteden for grøftelys Edited May 27, 2010 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 bredderene var vel std trur eg, eg har hørt at det var andre riller på 500 men kan ikkje bekrefte eller avkreft da eg ikkje vet det konkret. er mange myter ute å går mye pga folk som solgte deler til 500 lurde folk til å tru det var mer spes en det var har eg fått intrykk av. husker eg fikk fortalt at 500 diff var org med 75%sperr, men er vel samme som std den også vel. Men håper noen har konkret info om forskjellenevar vel noe oppgraderinger innenfor bremser også på dei. og bremsekjølere isteden for grøftelysSamme bremser vel men har kjøling fra hull i fangeren. Bredderene er like.Har og hørtdet om luftrillene i panseret. Skulle være lavere på 500 eller no. Er nok bare bull ja. Sikkert mange som har gjort kronene sine på sånn svindel tenker jeg å. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now