RstS2 Posted December 4, 2008 Posted December 4, 2008 (edited) Hei Litt fortvilet her nå, bilen har drivet og lugga og kvelt seg og ikke villet starte .ryker noe helt for j.......Så kan den stå til neste morgen og da starte fint.Hatt bilen på Ford og de fant ut dieselpumpa var feilen, noen instilling solonoider? inni pumpen som styrte diesel mengden som hang seg/feilet?Går det ann og bytte bare disse eller må hele pumpa byttes(over 30 laken for ny pumpe)Noen andre som har hatt samme feilen? Er en 02 mod 2.0 TDDI gått 202000 tusen. Evt,noen sopm overhaler diesel pumper og hva koster det?Høggere selger vel ikke bare dieselpumper? dem følger vel motoren? Alle tips mottas med stor takk Edited December 5, 2008 by RstS2
RstS2 Posted December 8, 2008 Author Posted December 8, 2008 Er det noen som veit bosch sitt dele nummer på diesel pumpa?? skal være ett 10 siffra nummer?Sjekka litt rundt og det går tydelighvis ann og bytta bare solonoid'en?Eneste jeg fikk på Ford var "VP44"
RstS2 Posted December 8, 2008 Author Posted December 8, 2008 Er det noen som veit bosch sitt dele nummer på diesel pumpa?? skal være ett 10 siffra nummer?Sjekka litt rundt og det går tydelighvis ann og bytta bare solonoid'en?Eneste jeg fikk på Ford var "VP44" Hey, fikk tak dele nummeret, så gjenstår det og se om denne finnes løs hos Bosch
RstS2 Posted December 8, 2008 Author Posted December 8, 2008 Hva var nummeret ? Bosch 0470504021 :-) og så kalles dette en VP44 pumpe for de som jobba på BoschVar vist kun 3 stykk i hele landet som hadde benk til denne. Men hvis jeg bare for bytta solonoid'en uten og bytte hjernen skal bilen starte uten at den må på Ford, blei jeg fortalt.
Kverna Posted December 8, 2008 Posted December 8, 2008 Byttedel , Fordelingspumpe 23.800,00 NOK / Stykk (bruttopris)Bruksnr. : VR4/2/70M2250R1000 Fydda :S Min fotoblogg
RstS2 Posted December 8, 2008 Author Posted December 8, 2008 Byttedel , Fordelingspumpe 23.800,00 NOK / Stykk (bruttopris)Bruksnr. : VR4/2/70M2250R1000 Fydda :S Hva mente du her? Ny Diesel pumpe på Ford koster 37.000.-Hvis de skal sende til overhaling tok de ca 11.000.- Jaja, koster og værra kar:-)
Kverna Posted December 8, 2008 Posted December 8, 2008 Sjekka hva den lå på i pris på autodata. Kan sjekke pris på torshov imorgen hvis du er interessert Min fotoblogg
brakka Posted December 8, 2008 Posted December 8, 2008 Mener de virkelig at ei dieselpumpe kan koste 23-24 000. Kjøpte jo en ny pinto hos Ford i 1997 for 8 000. Kun motor uten ekstras. Mer og mer grunn til å selge alt nyere enn 91 mod og satse på noe som er mulig å reparere enn bare å bytte deler. jeg velger meg april
RstS2 Posted December 9, 2008 Author Posted December 9, 2008 Sjekka hva den lå på i pris på autodata. Kan sjekke pris på torshov imorgen hvis du er interessert Ja, gjør det, 22-23 tusen var det for hele pumpa? sinnsyk forskjell på pris i forhold til Ford da ihvertfallEr jo alltid dyrest på merke verksted men så mye......
Kverna Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 Du kan få den for 26187kr hos meg. Send meg en pm eller ring meg du. Nummer står i profilen min Min fotoblogg
RstS2 Posted December 10, 2008 Author Posted December 10, 2008 Du kan få den for 26187kr hos meg. Send meg en pm eller ring meg du. Nummer står i profilen min Hehe takker som byr men må nok finne på noe annet her ja, sjekka med Mekonomen , dem kunne klare 14.500.- for ei komplett ny pumpe med den gamle innlevert Men har finni noen i nederland, der koster den ca 6100.- pluss fraktDet er oxo ny pumpe Fått beskjed fra Bosch om at du må bytte solonoid med hjerne modulen, og da må pumpa ut og benkes hos ett Bosch service verksted med overhaling, vil da komme på 10-12 laken pluss 3500 pluss moms for solonoid og hjerne modulen.Da kan jeg likegodt kjøpe ny hos Mekonomen og bare banke inn en ny pumpe Men venter svar på dem fra Nederland
Guest Rødmondeo Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 Er ford helt sikker på at det er dieselpumpen som trenger renovering? Har hatt lignende problem på min 01 mod 2.0 TDDI.Løsningen fant jeg tilfeldig. I ett forum (som jeg ikke finner tilbake til) leste jeg om noen som koblet ut en ledning på bilen for å bli kvitt problemet. På min mondeo ligger denne delen under slangen som går fra luft filter til turbo. Kontakten sitter på toppen av noen som ser ut som en vacumpumpe. Er iallefall verdt ett forsøk hvis dette ikke er prøvd før. Min Mondeo hadde følgende symtomer: Startet fint og gikk problemfritt på tomgang.På turtall fra 1000-2500 fusket bilen og eksosen var svart.I bakker hadde bilen ikke krefter.Over turtall på 2500 løsnet det og bilen ble kvitt fusking og røyk. I kryss merket jeg at det hjalp å stoppe motoren for den var litt bedre rett etter start av motoren. Tror det jeg koblet ut har noe med egr ventil å gjøre...
RstS2 Posted December 11, 2008 Author Posted December 11, 2008 Er ford helt sikker på at det er dieselpumpen som trenger renovering? Har hatt lignende problem på min 01 mod 2.0 TDDI.Løsningen fant jeg tilfeldig. I ett forum (som jeg ikke finner tilbake til) leste jeg om noen som koblet ut en ledning på bilen for å bli kvitt problemet. På min mondeo ligger denne delen under slangen som går fra luft filter til turbo. Kontakten sitter på toppen av noen som ser ut som en vacumpumpe. Er iallefall verdt ett forsøk hvis dette ikke er prøvd før. Min Mondeo hadde følgende symtomer: Startet fint og gikk problemfritt på tomgang.På turtall fra 1000-2500 fusket bilen og eksosen var svart.I bakker hadde bilen ikke krefter.Over turtall på 2500 løsnet det og bilen ble kvitt fusking og røyk. I kryss merket jeg at det hjalp å stoppe motoren for den var litt bedre rett etter start av motoren. Tror det jeg koblet ut har noe med egr ventil å gjøre... Hei du og velkommen Slik er mine symtomer Kan starte bilen helt fint, la den stå og gå i en 30 min, så røre på gassen, da blir den ustabil, klarer ikke og holde ett jevnt turtall.Hoster og harket litt, klamper gassen i bånn og så klarer den kanskje ikke mer en 2000 omdreininger.Stopper den, da klarer den ikke og starte igjen uten og prøve mange ganger,starteren går rundt fint ,den vil bare ikke tenne.Så kan den stå i ca ett par timer og så starte fint.Når den fusker klarer den ikke og dra sin egen vekt. EGR ventilen min er blendet. Kan det være noen andre sensorere som jeg kan sjekke ang. dette problem?
RstS2 Posted January 13, 2009 Author Posted January 13, 2009 Da var diesel pumpa byttet og bilen blei helt strøken, bilen stod og gikk i ca 1 time i går pluss litt kjøring:-)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now