Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Auda, den er lei..!

Synd dette Frode..

 

Men er du sikker på at det er dreva som har knekt da?

At ventil og stempel ikke har tatt borti hverandre, og at drevene har knekt som følge av dette?

Ved ventilflyt, ødelagt ventilsete som har løsnet eller lignende?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

da har vel vi funnet ut hva som gikk gale.

teorien er at ventil sete er løsnet og kilt ventil med på følgende skader.

Toppen var ganske mye modda, så dette er ikke konge.

Men men jeg trenger 4wd topp noen som har.

frode r

Posted (edited)

ser ut som at motorn har gått rundt endel ganger etter at problemet oppsto.. hørde du ikke noen ulyder? :P

Edited by Samatron
Posted

Det var ventilsete ja.. Kjedelige greier.

Hvor mye turtall hadde du når dette skjedde? Noen aning?

 

Fryktelig synd å få ødelagt en såpass moddet topp :(

 

 

 

Det der har nok ikke tatt lang tid før det ble såpass skadet..

På 7000omdr så har det skjedd mye skade i løpet av 4sekunder. Over 450ganger har stempelet vært på topp.

Så det skal ikke mange sekundene til før det ser passelig jæv** ut oppi der.. :(

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted (edited)

mener frode sa at han hadde full pupp på 3 opp slakteren når det skjedde :(

 

så turtallet har nok vært oppi 7 tusen når det skjedde desverre .

 

gikk det bra med veiva eller?

Edited by Asil Racing
Posted

Veiva klarte seg :rolleyes: , er bare toppen og stempelet , sylinderforingen må byttes ut.

 

lå bak en med en matt rød sierra med 700 + og koste meg, da dette skjedde.

frode r

Posted

nei, kjøleproblem har ikke jeg. Det er helst motsatt hadde max 78 grader. Mistet ikke en dråpe vann under kjøringa.

Toppen på denne bilen var heavy modda, setene hadde blitt tatt ut av et svenskt firma som forbedret forbrenningskammeret. Og deretter satte inn nye.

Når du gjør det kan du få problem . De har lettere for å slippe. Men jeg har brukt bilen i to år med forskjelligt oppsett. Så de holdt en stund kan du si. Dette er en kombinasjon av ødelagt kamdrev og feil timing etter skaden og løse seter. Det blir egentlig bare spekulasjon men jeg kaster toppen og for tak i ny. ellers så blir bilen klar til neste sesong med grommere oppsett.

frode r

Posted
Veiva klarte seg :rolleyes: , er bare toppen og stempelet , sylinderforingen må byttes ut.

 

lå bak en med en matt rød sierra med 700 + og koste meg, da dette skjedde.

 

såpass ja :P

Posted
vel jeg går ut fra at det er denne bilen da.

 

ja :) så du var utpå noen runder i slutten av dagen du også og herja litt :) var synd det med toppen da det er noe dritt. virka som bilen din har virka bra i allefall fram til det skjedde :)

 

blitt 700 + hk i gamle vogna til kjellis? hehe

 

i motor så :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...