forddigger Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 har en 3 dørs mk1 IS som jeg fikk med grom portet topp med større ventiler osv. er også med kvasskam merket KCRL30. er også med 4-1 grenrør forrige eier sa att der alt med toppen ble gjort (autotrim) att dette var oppsett til ca 160hk. (ikke vet jeg men ) men er da noen ting jeg lurer på. *må jeg ha større dyser?*sette på bensintrykkregulator?* chip?*hvordan er det å godkjenne dette? (viss man går ut ifra ca 160hk) f.eks hvor mye holder is bremsene til?* og er det noe ellers jeg må gjøre for å få det godkjent? Takker for alle svar mvh Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 dysene holder til 130hk, om du ikke har en juster bar bensintrykksregulator slik at du får presset dysene.chip vil sikkert hjelpe litthvorfor godkjenne det? sett på 260mm skiver, fra sierra med v6 eller abs. v6 breemser er godkjent til 150hk, eller 204hk som er å blitt godkjent med v6 bremser Link to comment Share on other sites More sharing options...
forddigger Posted November 29, 2008 Author Share Posted November 29, 2008 dysene holder til 130hk, om du ikke har en juster bar bensintrykksregulator slik at du får presset dysene.chip vil sikkert hjelpe litthvorfor godkjenne det? sett på 260mm skiver, fra sierra med v6 eller abs. v6 breemser er godkjent til 150hk, eller 204hk som er å blitt godkjent med v6 bremser derfor jeg vil ha det godkjent er fordi jeg er mildt sagt ****** lei avatt purken skal stoppe meg og avskilte meg fordi de trur jeg kjører med noe som ikke er lovlig. også er det greit å ha ting i orden Link to comment Share on other sites More sharing options...
forddigger Posted December 4, 2008 Author Share Posted December 4, 2008 fortsatt noen ting je lurer på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Dette er en kam med lang duration, lite løft og mye overlapp, beregnet for høykomp sugemotor. Den er brukt i motorer med 180-200 hk, da som regel boret til 2.1 liter, med doble 45 eller 48 mm gassere. Du vil ikke få så veldig mye moment under 2500- 3000 rpm med denne. Absolutt å anbefale gassere eller datasprut vist du skal bruke denne kamen, og utnytte den. Orginaldysene vil ikke klare å levere nok bensin. Orginale 240 mm bremseskiver holder opp til 130 hk. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now