Guest pareli Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Mondeo 2.0 i escort mk4?? må det mye fiksing till?? Noen her som har det ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 (edited) eg har lyst å gjør det sjøl, men her er vertfall ein link te ein så har gjort det. trur det er lettare å bruka ein 1,8 liter motor.http://www.eyeballmike.pwp.blueyonder.co.uk/engine.htm Edited January 17, 2005 by Trond Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 ikke noe stort problem dette...husker ikke linken akkurat nå, men søk etter Jim Hearne på goggle eller noe...han har en ganske detaljert side om hvordan motorfester o.l. må modifiseres... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trond Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 http://www.zetec-turbo.co.uk/står litt om motorfeste å sånt på denna sidå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 ikke noe stort problem dette...husker ikke linken akkurat nå, men søk etter Jim Hearne på goggle eller noe...han har en ganske detaljert side om hvordan motorfester o.l. må modifiseres... det eneste jeg fant på hans navn var zetec i fiesta mk1.. "http://www.zetecinside.com/xr2/zetectune.htm" så fant jeg www.zetecturbo.comså fant jeg http://www.mwstewart.co.uk/index.php?conte...rs_zetec_engineså fant jeg http://www.quantums.info/zvh.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 var quatumen jeg tenkte på... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 1,8 liter zetec er lettere å tilpasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 fordi? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 den passer rett på girassa...og du trenger bare og gjøre om et hull på det ene motorfestet..det er ihvertfall det jeg har lest på zetec-turbo.co.ukog dette er lettere å få godkjent har jeg hørt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 ska du ha en 2l zetec i en mk4, må du bruk bundpanna,siln,dynamofæste,trur kansje vannpompa må skiftes te 1,8 escort eller fiesta.. og et modifisert mk4 motorfeste..girkassa passa rætt på 2l og 1,8l..motor feste må modifiserest uansett..godkjeninga bi dn samme.. Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 bokmål!! ( #¤&""#/"#&"#%¤!!#¤) Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansenRS Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 kan man ikke bruke girkassa fra zetec doh? eller må man bruke den satans girkassa fra rst ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 du kan bruke girkassen fra zetecen,men du må bruke girkassefestene til mk4 girkasse.. Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansenRS Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 ble nesten litt redd der, var det jeg mente å huske også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 ut i fra det jeg har lest meg fram til og hørt så er det lettere å få tilpasset 1,8 liter motor enn 2 liter.men ingenting er umulig Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 når du første skal modifisere så er det jo like greit å modifisere til en 2.0 da mer slagvolum er aldri negativt.... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyK Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Hvordan blir det med godkjenning av bytte til 2.0l i escorten?Mye omstending arbeid som må til mon tro? Eller vil det bare si nye skiver + calippere? (er litt grønn ang hva som egentlig er lovlig ved ombygging) -69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia. The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 godkjenning tror jeg du skal lete lenge etter, men så lenge du legger det på et moderat trim-nivå ved godkjenning, så kanskje...og at du slenger en god slant inn i pengeboksen til iglestaten vår... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 koster ingen ting i ombygingsavgift vist bilen er over 10 år Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyK Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 Utgiftsmessing er jeg ikke så veldig bekymra, ettersom det er ett løsbart problem.... er mer nysjerrig på om det lar seg gjøre. Jeg har selv veldig lyst til å sette en 2l i min escort, men vil ikke ha den blodtrimma...vil heller ha noe som holder. Men om jeg ikke tar helt feil så er det vel bare med henhold til bremser at biltilsynet kicker? Seff, må jo ha turbo på'n da, heh -69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia. The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 går den an å ta en 2,0 zetec bunn og sette på en RsTurbo cvh topp? er det ikke bare stemplene og toppboltene som må skiftes?og modifisere motorfester og gearboks innfestningen?eller er det mye lettere på 1,8 `en? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 Alt du trenger å vite om 1.8 / 2.0 ZVH konvertering til Escort (Zetec bunn & CVH topp)http://www.quantums.info/zvh.htm Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 i februar utgaven av fast ford så er d en forklaring på ossen du konverterer til zvh bunn Er også en rst med 2,1 liter zvh bunn med rst topp lokk, sånn som jeg forsto det så brukte han cvh toppen pga mer NM... hadde 270hk, og dette oppsette hadde han kjørt med i over 1 år nå eneste var at han hadde tatt et par girkasser Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 får lære seg å kjøre da men hva tenker de på egentlig? må være bedre å kjøre seg ei skikkelig gromkasse med engang, en å drive å rase 4-5-6-7 orginale rst-kasser?? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 ja det eneste som skremmer meg er girkassen...men hva koster en slik bunndel komplett med stempler og hele pakka da?bare til å hive på min topp? (2liter zetec bunn)? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now